T-Mobile logo

Trzeci kwartał 2017 roku był dla T-Mobile wyjątkowo pomyślny

Trzeci kwartał 2017 roku zakończył się już prawie siedem tygodni temu, ale T-Mobile dopiero teraz opublikował oficjalne statystyki za okres od początku lipca do końca września 2017 roku. Operator ma się jednak czym chwalić, ponieważ liczba związanych z nim umową klientów ponownie wzrosła.

T‑Mobile na koniec września 2017 roku obsługiwał łącznie 10,297 miliona klientów. Około dwie trzecie z nich, tj. 6,797 miliona było związanych z operatorem umową. Warto w tym miejscu dodać, że w tej materii Różowy odnotował wzrost zarówno względem poprzedniego, drugiego kwartału 2017 roku, jak i analogicznego okresu rok wcześniej (Q3 2016). W pierwszym przypadku liczba abonentów wynosiła bowiem 6,741 miliona, natomiast w drugim 6,541 miliona.

Na koniec trzeciego kwartału 2017 roku T-Mobile obsługiwał też 3,5 miliona użytkowników ofert pre-paid. W tym przypadku operator odnotował już same spadki. W poprzednim kwartale liczba klientów, korzystających z tego typu usługi wynosiła 3,51 miliona, natomiast w analogicznym okresie rok wcześniej aż 4,68 miliona. Różowy się jednak nie załamuje, ponieważ w ostatnim czasie grono „kartowców” i tak jest względnie ustabilizowane pod względem liczebności. W dodatku średni miesięczny przychód z takiego klienta wzrósł do 13 złotych z 10 złotych w Q3 2016.

T-Mobile ma jeszcze jeden powód do radości. W trzecim kwartale 2017 roku uzyskał bowiem najlepszy bilans przenośności numerów komórkowych spośród czołowej czwórki operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Od początku lipca do końca września Różowy pozyskał ich 109,8 tysiąca, a oddał 99 tysięcy – ostatecznie wyszedł więc na plus prawie 11 tysięcy.

W wynikach T‑Mobile Polska w trzecim kwartale widoczne są efekty wzmocnienia wizerunku firmy, wprowadzenia nowych ofert oraz inwestycji w sieć sprzedaży i obsługę klienta. W 2017 roku sieć sprzedaży Spółki zyskała 52 sklepy w nowych lokalizacjach, a zespół odpowiedzialny za obsługę klientów na pierwszej linii zwiększył się w samym trzecim kwartale o ponad 300 pracowników. Wypracowaliśmy najlepszy bilans MNP w historii Firmy poprawiając wyniki zarówno w segmencie klientów indywidualnych jak i korporacyjnych – Andreas Maierhofer, Prezes T‑Mobile Polska S.A.

Źródło: T-Mobile