Ważne

Play ostrzega, że będzie naliczał opłaty roamingowe tym, którzy za długo korzystają z usług za granicą

Zniesienie opłat roamingowych ucieszyło wszystkich, oprócz operatorów. Szybko bowiem okazało się, że generuje to ogromne koszty. Szczególnie kosztowni są klienci, którzy więcej czasu spędzają za granicą niż w Polsce. Dlatego, na mocy Polityki Uczciwego Korzystania, Play postanowił obciążać dodatkowymi opłatami niektórych użytkowników.

Rzecznik Play uspokaja jednak, że zmiany nie dotkną większości klientów. Są one bowiem wymierzone w tych, którzy większość czasu przebywają zagranicą i korzystają z polskiego numeru. Operator rozpoczął wysyłkę SMS-ów do tych użytkowników, których bilans za ostatnie cztery miesiące wskazuje, że są oni w głównej mierze poza Polską i jednocześnie poza zasięgiem Play.

W SMS-ie klient otrzyma informację, że jeśli nie wróci do kraju, to za dwa tygodnie operator zacznie mu naliczać opłaty roamingowe. W przypadku połączeń wykonanych jest to 16 groszy za każdą minutę, a odebranych 5 groszy za każdą minutę. Do SMS-a też zostanie doliczone 5 groszy, a do MMS-a i megabajta transmisji danych po 4 grosze.

Rzecznik Play tłumaczy zachowanie reprezentowanej przez siebie sieci tym, że nowe prawo zostało stworzone dla tych, którzy jedynie podróżują po Unii Europejskiej, a nie dla tych, którzy na stałe mieszkają poza granicami Polski. Jeżeli więc zaliczacie się do tej pierwszej grupy, nie macie się o co martwić – dla Was warunki się nie zmienią, czyli operator nie będzie doliczał Wam żadnych, dodatkowych opłat.

Polecamy również:

Kolejne sieci ze zgodą na dodatkowe opłaty za roaming. Orange też chce składać wniosek do UKE

Źródło: Blog Play

Komentarze

  • Krzysiek Pietrzak

    Błąd w tytule – “za granicą” powinno być

  • MarcinS

    Obejrzałem ten filmik i nie mogę wyjść z szoku jak to wszystko zostało wytłumaczone i jakie argumenty zostały przytoczone. Słabo został uargumentowany fakt, że roaming nie jest do korzystania codziennego za granicą, a do okazjonalnych sytuacji, wyjazdów, wakacji, podróży i przebywając na stałe za granicą należałoby kupić ofertę lokalnego operatora – było to, ale jakoś tak zepchnięte, zostało tylko powiedziane a nie wytłumaczone dlaczego. Zamiast tego jest informacja, że no hej tak zostało to ustalone przez kochanych polityków i tak ma być, bo to jest prawo…, aż ciężko mi się odnieść do tak świetnego argumentu. Zamiast argumentować, że ciągłe korzystanie odbywa się niejako kosztem innych użytkowników, którzy do interesu roamingowego dopłacaliby za innych, albo coś podobnego. Dla wielu będzie to mimo wszystko nie zrozumiałe i poleci wiele hejtów, bo zwyczajnie jest to źle wytłumaczone.

    • Piotr Zet

      Skoro ich nie stać na ofertę żeby co miesiąc korzystać z tego RLAH to powinni mieć 2 rodzaje ofert. Jedne z RLAH sporo droższe jak i bez w takiej cenie jak obecnie. Takie rozwiązanie na pewno znalazło by zwolenników

      • FireFrost

        Przecież stać ich na taką ofertę i możesz sobie korzystać nawet i w każdym miesiącu, grunt, żebyś mieszkał w Polsce, a nie za granicą.

        • Piotr Zet

          Nie po prostu wystarczy zrobić jedną rzecz jedne oferty bez roamingu a drugie zależnie od ceny z pakietem minut/sms/mms w UE bez żadnych RLAH i wtedy problemu nie ma

  • tyyt

    dno i tyle mułu, że nawet uszu nie widać. Co mają zrobić, np. pracownicy delegowani za granicę, np. na półroczne kontrakty; marynarze pływający po całym globie itp? wykupić telefony satelitarne? może wyjdą taniej.

    • Grzegorz

      A co robili do połowy 2017? Poza tym, ta informacja była znana od samego początku.

    • Camis ✓ᵛᵉʳᶦᶠᶦᵉᵈ

      Kupić lokalnego operatora, albo płacić tą dodatkową opłatę za roaming.

    • powell

      No. Jeden ruch operatora złamał im życie. Do tej pory było masakrycznie drogo dla wszystkich, teraz bywa trochę drożej dla promila abonentów, a ten kwęka.

    • FireFrost

      Pracownicy oddelegowani niech korzystają z numerów służbowych

  • Piotr Brewczynski

    Ta sieć naliczała roaming nawet jaka dzwoniłem po Polsce.Srał much pies.

  • Thomas Szafran

    Dobrze jest wiedzieć że play też przyłączył się do naliczania opłat. Niedługo kończy mi się umowa i nowej nie podpiszę. Oczywiście wypowiedzenie umowy będzie nieodzowne.

    • powell

      Prezes Playa już rwie sobie włosy z głowy z rozpaczy. Nieodzownie.

    • Paweł

      Jeśli sprawa Cię dotyczy i dlatego to myślę że możesz liczyć na podziękowanie. A ja mam nadzieję że nie narazisz mojej sieci na ekstra koszty bo nie zamierzam za Ciebie płacić.
      No i liczę że wszystkie sieci pójdą drogą Playa tak szybko jak to możliwe.

    • Marcin

      Jeśli z tego powodu rozważasz pożegnanie się z tą siecią, to chyba znaczy, że jesteś osobą dotkniętą tą akcją. Bo inaczej raczej byś się cieszył, że operator robi coś, byś nie musiał sponsorować darmowego roamingu osobom na stałe mieszkającym poza granicami Polski. A jeśli tak jest, to Play raczej też za Tobą łzy nie uroni ;)

      • Piotr Zet

        Moim zdaniem powinny być 2 oferty jedna po cenach w kraju i bez rlah a druga np z pakietem minut do wykorzystania na miesiąc na pewno wtedy by więcej zyskali a nie tylko oferty no limits.

    • Tomasz G.

      Ja też im podziękowałem a współpracę po obniżeniu prędkości LTE

      • GadAnkh

        Ja im nie dziękowałem, bo nie było za co. Szczególnie podejście do klienta mnie zachwyciło, tak że z miejsca wypowiedziałem umowę.
        P. s.
        Kolego Marcin, zakładanie konta na Diqus tylko po to by bronić polityki tego telekomu, zalatuje trollem. :P

        • Tomasz G.

          Zawsze podejście do konsumenta/ klienta kształtuje się w formie sinusoidy, jak stracą sporo klientów to poprawią swoje podejście. Było tak samo w Tmobile, teraz jest naprawdę bardzo dobrze, ale nie polecam, bo się pogorszy 😂

    • disqus_VRUZL21g68

      Przede wszystkim pamiętaj, że jednakową tzw. “politykę uczciwego korzystania” mają wszyscy operatorzy – wynika ona z przepisów prawa.
      Czyli nie ma sensu podpisywać umowy u żadnego operatora!!!
      Jedyne sensowne wyjście na ten moment to przejście na prepaid i… zmiana operatora co 4 miesiące.
      Inaczej, w mojej opinii, nie da się uciec przed opłatami.

  • Marcin

    W artykule jest pomieszanie dwóch wątków. To że Play wystąpił o zgodę na naliczanie dodatkowych opłat nie ma tutaj żadnego znaczenia i link do artykułu na ten temat wprowadza w błąd. W tym przypadku Play korzysta z prawa do naliczania opłat w ramach FUP (fair usage policy). To prawo mają wszyscy polscy operatorzy od początku wejścia w życie euroregulacji. A dlaczego teraz? Bo od 15 czerwca minęły niedawno 4 miesiące, w czasie których ruch roamingowy klienta jest analizowany i wykrywani są klienci łamiący politykę uczciwego korzystania. I naprawdę trzeba się postarać, żeby załapać się na takiego SMSa.

    • Tomasz G.

      …politykę uczciwego korzystania? Jak można korzystać nieuczciwie, bo nie rozumiem. Jeśli play nie pobiera opłat bo mam w pakiecie roaming bez ograniczeń to kto jest nieuczciwy – chyba play, tak?

      • FireFrost

        Nie masz roamingu bez ograniczeń – masz ograniczenie internetu i ograniczenia wynikające z FUP, jednoznacznie było komunikowanie, że oferta jest dla osób mieszkających w Polsce.

        • Tomasz G.

          No chyba że jest to w umowie to ok, ale ja rozmowy mam w roamingu bez limitu.

          • Marcin

            To jak masz pakiet roamingowy, to FUP nie obowiązuje. Chodzi tylko o takich klientów, którzy takich pakietów nie mają, a korzystają z tel. głównie za granicą.

    • Piotr Zet

      Dokładnie moja koleżanka siedzi po 4 miesiące najczęściej do połączeń korzysta z wifi calling miesięcznie po sieci tylko około 150 mintut i kilkadziesiąt sms internet koło 200 Mb i takiego SMS nie dostała co prawda ma w T-Mobile a oni nie wysyłali takich SMS. Ale z drugiej strony nie płaci też 20 zł tylko abonament ponad 100

  • Joe Black

    Powiem tak z jednej strony rozumiem ale z drugiej nie dlaczego?
    Nie rozumiem dlatego że jak rząd kazał rejestrowania numeru telefonu pod głupim pretekstem to sieć się cieszyła że ma dane osobowe wszystkich użytkowników ich sieci a jak wiadomo dane osobowe są bardziej niekiedy warte niż pieniądze.. druga sprawa to ilu takich Polaków jest zagranicą siedzących tak długo z numerem? 5, 10 tysięcy? Myślę że nawet nie..

    • FireFrost

      A niech i będzie nawet 1. Dlaczego jakaś firma ma go sponsorować?

      • Piotr Zet

        Dlatego wprowadzenie pakietu minut sms rozwiązałoby sprawę

    • Marcin

      Zapewniam, że są to liczby idące w setki tysięcy. Dlatego dla operatorów są to konkretne koszty, dla kilku tysięcy klientów nie opłacałoby się nawet budować systemów do detekcji takiego profilu ruchu.

  • Tomasz G.

    …a tym którzy nie korzystają w ogóle obniży abonament?

  • Jakub Galiński

    No to jak lawinowo zaczną wysyłać SMSy do takich osób, one lawinowo zaczną porzucać karty SIM operatora… :D :D :D Życie…. ;)

  • szoszk

    Podejrzewam że to dotyczy tylko Polaków mieszkających w Niemczech. W Niemczech telefonia mobilna jest taka droga że 16gr (0.038€) za minutę to ponad dwa razy taniej niż przeciętny niemiecki operator pobiera za minutę rozmowy (0.09€). Więc nadal się opłaca.
    Główni niemieccy operatorzy nawet już ponad rok przed wejściem w życie ustawy o zniesieniu roamingu w standardowych pakietach nie pobierali dodatkowych opłat za roaming. Widocznie i tak dosyć zarabiali 😁

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona