Ważne

Testowanie autonomicznych aut na ulicach jest zbyt ryzykowne, więc… trzeba wybudować sztuczne miasto

Jeżeli śledzicie doniesienia na temat autonomicznych samochodów, zapewne trafiły do Was informacje o wypadkach z ich udziałem.  Stąd też poruszanie się, a zwłaszcza testowanie systemów na drogach, na których znajdują się inni uczestnicy ruchu może generować spore niebezpieczeństwo. Sprawę postanowił rozwiązać Uber, tworząc na takie potrzeby… sztuczne miasto.

Skąd w temacie samodzielnych aut Uber? Spółka we współpracy z Volvo ma bowiem zamiar stworzyć flotę takich pojazdów, która będzie wykonywała na jej rzecz zlecenia. Testy nie przebiegają jednak tak, jak firma zapewne by sobie tego życzyła, ponieważ w trakcie ich trwania doszło do kilku wypadków.

ALMONO, bo taką nazwę nosi sztuczne miasto, powstało właśnie po to, aby nie stwarzać niepotrzebnego zagrożenia na publicznych drogach. Nie jest ono niczym innym, jak systemem skrzyżowań czy parkingów, na których autonomiczne pojazdy muszą się wykazać. To jednak nie wszystko, co przygotowała dla nich firma.

Na ulicach pojawiają się także sztuczne samochody oraz piesi. Uber twierdzi, że zdarzenia, jakie można symulować, są dużo bardziej nieoczekiwane od tego, co może przytrafić się na ulicach. Jak to działa – możecie zobaczyć na powyższym filmie.

Co istotne, ALMONO ma być wykorzystywane nie tylko przez samego Ubera. Sztuczne miasto zostanie również w razie potrzeby oddane do dyspozycji także innym producentom, którzy będą chcieli sprawdzić przygotowane przez siebie systemy, bez narażania na konsekwencje użytkowników publicznych dróg.

Polecamy również:

To małe cudeńko bardzo pomoże autonomicznym samochodom w dostrzeganiu pieszych nocą

Źródło: AutoGaleria, CarScoops

Komentarze

  • Marek

    Wojne z kierowcami Ubera ktorzy sa w gruncie rzeczy amatorami SI moze wygrac. Jestem przekonany ze SI polegnie na wojnie z taksowkarzami.

    • pasażer

      Jak taxi SI będzie jeździło 1zł/km (a to możliwe) to duża część społeczeństwa spróbuje. Jak się spodoba to będą jeździli.
      Nie po to mercedes założył Mytaxi aby wcześniej czy później nie puścić swoich samochodów.
      Samochód z SI moze jeździć 24h/dobę.
      Taksówkarze nie mogą jeździć ani 24h/dobę ani za 1 zł/km bo muszą zapłacić 1200 ZUS + 1500 korporacji + utrzymać rodzinę za 3-3,5k. (5500km/miesiąc * 1 zł)

      • Marek

        A teraz pomysl czy przepuscisz autonomiczny samochod w drodze po klienta (bez.pasazerow).

  • Ernest

    Jakoś sobie tego nie wyobrażam. Może i zaprogramują tysiące różnych zmiennych, ale co gdy drogi będą słabo oznakowane, nastąpi źle oznakowana zmiana organizacji ruchu, zima zakryje wszystko itd. A to tylko drobnostki, bo nietypowych zdarzeń na drodze nigdy nie brakuje. Jeżdżę sporo i rzadko spotykam tak idealne warunki drogowe jak te pokazane na mapie. W sumie już same wypadki w czasie testów pokazują, że bardzo długa droga przed nimi.

    • elora

      Moim zdaniem autonomiczne auta będą miały sens dopiero wtedy gdy tylko one będą na drodze. Jakakolwiek “sztuczna inteligencja” czy autopiloty nie mają szans z ludzką fantazją na drodze.

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona