smartDOM – czym jest i dlaczego “więcej” znaczy “korzystniej”?

Mówią, że „od przybytku głowa nie boli” – a już szczególnie, kiedy chodzi o pieniądze. Standardowo jednak, gdy chcemy mieć czegoś więcej (przedmiotów, usług), to automatycznie wiąże się to ze znacznymi wydatkami. Ale jak się okazuje można znaleźć wyjątki od tej „piekielnej” reguły. I spośród wielu obietnic z reklam typu „przejdź do nas, zaoszczędzisz, zarobisz, itd.” zdecydowałem się sprawdzić jeden, o którym jest ostatnio głośno i który – jak się okazuje po sprawdzeniu – jest wiarygodny i godny polecenia. Mowa o programie Plusa i Cyfrowego Polsatu, czyli Domowym Programie Oszczędnościowym smartDOM, w ramach którego klient może kupić łącznie aż dziewięć usług i dzięki atrakcyjnym rabatom zaoszczędzić nawet 1000 złotych w skali roku. Tak, dobrze czytacie, TYSIĄC ZŁOTYCH. Ale żeby nie być gołosłownym – poczytajcie i oceńcie sami.

Czym w ogóle jest Domowy Program Oszczędnościowy smartDOM?

Oferowanie więcej niż tylko jednej usługi przez firmy telekomunikacyjne nie jest niczym nowym – jest to przecież korzystne dla obu stron. Żaden z telekomów nie ma jednak w swoim portfolio aż tylu usług, co Plus na spółkę z Cyfrowym Polsatem. Mowa tu dokładniej aż o dziewięciu: telefonii komórkowej, telewizji, internecie, bankowości (również internetowej), ubezpieczeniach, energii elektrycznej, sprzęcie AGD, monitoringu i gazie.

Opłaca się łączyć

W ramach smartDOM możemy skorzystać ze specjalnego bonusu, którego działanie jest banalnie proste i wyjaśnia go zasada: drugi za połówkę, a trzeci nawet za złotówkę. Chodzi w tym o to, że jeżeli ktoś zdecyduje się zakupić telewizję, abonament na komórkę oraz internet, na drugą usługę otrzyma 50% rabatu, natomiast za trzecią zapłaci nawet złotówkę.

Ogromną zaletą tego bonusu jest to, że możemy dowolnie wybierać, na którą usługę otrzymamy większy rabat. Przykładowo: mamy już telefon w Plusie i chcemy dokupić telewizję. Wówczas na nią dostaniemy 50% rabatu. Ale możemy też najpierw dobrać internet, a dopiero później telewizję. Albo w ogóle zacząć swoją współpracę od telewizji w Cyfrowym Polsacie. Konfiguracji jest cała masa – do wyboru, do koloru. Wszystko w zależności od naszych potrzeb i preferencji.

Jak oszczędzić jeszcze więcej?

Jak już wspomniałem, smartDOM to łącznie aż dziewięć usług i produktów, nie tylko telefonia komórkowa, internet i telewizja. Kolejną jest bankowość i warto się przy niej na chwilę zatrzymać, ponieważ dzięki założeniu i aktywnym korzystaniu z konta w Plus Banku możemy oszczędzić nawet 40 złotych miesięcznie w pierwszym roku, co daje nam ładną sumkę 480 złotych – niemało, prawda?

Zdaję sobie sprawę, że niektórych może przerazić wizja zmiany banku, ale osobiście zawsze uważałem, że trzeba iść tam, gdzie się najbardziej opłaca. Sam miałem konta już w kilku bankach i z doświadczenia wiem, że zmiana nie boli. A może przynieść wiele korzyści.

Do tego oferta Plus Banku jest naprawdę korzystna. Klienci nie płacą bowiem nic m.in. za prowadzenie konta, wypłaty ze wszystkich bankomatów, przelewy oraz obsługę karty (choć tu jest warunek, że miesięcznie trzeba wydać nią minimum 500 złotych – inaczej bank pobierze 9 złotych opłaty).

Co jeszcze można kupić w ramach smartDOM?

Oprócz powyższych, Plus wraz z Cyfrowym Polsatem oferują także ubezpieczenia, monitoring, prąd i sprzęt AGD, a także gaz. Jeżeli chodzi o pierwszą z ww. usług, to operator działa w imieniu towarzystwa ERGO Hestia. Możemy wykupić zarówno ubezpieczenie podróżne, mienia, jak i komunikacyjne. I w przypadku tego ostatniego możemy nawet zaoszczędzić 59 zł jeżeli jesteśmy Klientami programu smartDOM.

Decydując się na monitoring, dostaniemy cyfrową kamerkę, wykrywającą ruch. Jeżeli urządzenie wykryje, że w jej obszarze pojawi się ktoś lub coś, natychmiast powiadomi o tym fakcie właściciela (poprzez SMS, e-mail i/lub dedykowaną aplikację – można to skonfigurować) oraz automatycznie zacznie nagrywać. Standardowo otrzymujemy miejsce w chmurze na 24 godziny nagrań, które są przechowywane przez 3 dni (ale może też za odpowiednią opłatą przedłużyć czas w obu przypadkach – do odpowiednio 72 godzin i 7 dni). Oczywiście tutaj także jest przewidziany rabat smartDOM – 36 złotych w skali roku.

Taki sam bonus otrzymamy, jeżeli zdecydujemy się na zakup prądu. W dodatku możemy wybrać, czy chcemy płacić miesięczny abonament w takiej samej wysokości przez cały okres trwania umowy (ewentualna nadpłata po otrzymaniu odczytu licznika zaliczana jest na poczet kolejnego okresu rozliczeniowego), czy wolimy płacić za rzeczywiste, miesięczne zużycie.

Warto dodać, że otrzymujemy gwarancję stałej ceny przez cały okres trwania umowy, czyli na 36 miesięcy. W dodatku zmiana sprzedawcy energii elektrycznej odbywa się bez żadnej przerwy w dostawach prądu – użytkownik fizycznie więc tego nawet nie odczuje.

Kolejnym z dostępnych składowych smartDOM jest sprzęt AGD. Tutaj chodzi o to, że możemy kupić lodówkę, pralkę, kuchenkę, zmywarkę, płytę gazową lub piekarnik marki MPM. Sprzęt oczywiście objęty jest 24-miesięczną gwarancją i można go spłacać w miesięcznych ratach. Jeżeli to zrobimy, otrzymamy rabat w wysokości 10% dla Klientów smartDOM- w przypadku zmywarki jest to 134,90 złotych.

Ostatnią z usług dostępnych w ramach smartDOM jest gaz. Zmiana sprzedawcy usługi jest bardzo prosta i nie wiąże się z żadnymi przerwami w dostarczaniu gazu. Dodatkowo mamy zapewnioną stałą cenę tego surowca przez całą umowę – czyli przez 12 miesięcy. Przenosząc gaz do Domowego Programu Oszczędnościowego od Plusa i Cyfrowego Polsatu można oszczędzić nawet 126 zł. rocznie.

smartDOM – czy warto?

W tym miejscu dochodzimy do najważniejszego punktu, a mianowicie do pytania czy warto w ogóle skorzystać ze smartDOM. Jeżeli miałbym wyrazić swoje zdanie, to po zapoznaniu się z ofertą powiedziałbym, że zdecydowanie tak. Dlaczego? Z kilku powodów. Głównym jest fakt, że nie trzeba kupować wszystkich dziewięciu usług. Ale od początku.

Po pierwsze, możemy rocznie zaoszczędzić od 800 do nawet 1000 złotych. Nikt mi nie powie, że to małe pieniądze. W dodatku z większości oferowanych przez Plusa i Cyfrowy Polsat usług korzysta każdy z nas, więc nie jest to wciskanie czegoś na siłę, tylko odpowiedź na realne potrzeby użytkowników.

Po drugie, wygoda i oszczędność czasu. Jeżeli chcemy coś załatwić, idziemy zawsze w jedno miejsce, a nie musimy biegać po różnych lokalizacjach, tracąc przy tym mnóstwo cennego czasu.

Po trzecie, smartDOM jest ofertą bardzo elastyczną – klient nie musi decydować się na wszystkie usługi, a jeśli kiedyś zmieni zdanie – każdą kolejną może dodać w dowolnej chwili. Argument ten może przekonać osoby, które są aktualnie jeszcze związane umową z innym dostawcą (na przykład na telewizję czy prąd), albo takie, które potrzebują czasu, aby powierzyć zaspokajanie wszystkich swoich potrzeb konsumenckich jednemu operatorowi.

Ale jestem pewny, że gdy się na to zdecydują, nie pożałują. Szczególnie, że najnormalniej w świecie to się opłaca, a zaoszczędzone pieniądze można przeznaczyć na jakąś mniejszą lub większą przyjemność, albo odłożyć, albo zainwestować.

Artykuł jest elementem kampanii reklamowej programu smartDOM prowadzonej przez Plusa i Cyfrowy Polsat

Komentarze

  • Daniel Świder

    Powoli i niesmialo wkraczacie w rozne dziedziny techniki. Nadal jednak nie widze w polskiej sieci portalu, ktory na powaznie zajalby sie szeroko pojeta technologia uzytkowa. Wasza nazwa zobowiazuje, ale swiat idzie na przod. Obecnie powszechne w naszym zyciu sa drony, inteligentne AGD, e-bike’i, wszelkiego rodzaju jezdziki, elektro scootery, deskorolki, kamery sportowe, aparaty itd itp. Czy odwazycie sie w koncu rzucic na gleboka wode? Moze zrobcie najpierw ankiete nt tego czy wasi czytelnicy chca czytac artykuly, recenzje i testy powyzszych urzadzen a odpowiedz odpowiednio zinterpretujecie? Pozdrawiam zepol tabletowo.pl

  • haribo75

    Chcecie szerzyć demagogie? Na wiejskiej jest dla was robota

  • Metiu

    A jak to wygląda jak się podpisuje umowę w różnych terminach? Gdy jeden “puzel” ze smartDOM wypadnie to automatycznie podniosą się opłaty na pozostałych?

    • pankot

      TAK. Z całego serca nie polecam korzystania z jakichkolwiek usług Plusa czy Cyfrowego Polsatu, a tym bardziej tego całego smartDOM. Oczywiście nikt nie napisał o tym, że w momencie kiedy mamy podpisane umowy w różnych terminach to trzeba pilnować, która usługa kiedy się kończy, bo tak jak wyżej – jeśli nie przedłużymy w terminie automatycznie opłaty pójdą w górę. ;) Jakiś rok temu zdecydowałam się spróbować. Wzięłam internet, telewizję oraz abonament na telefon. Jakie było moje zdziwienie kiedy tak zachwalany internet LTE chodził wolniej od mojej kochanej babci (mieszkam w dosyć dużym mieście), a telewizja to po prostu tragedia. Co chwilę problemy z dekoderem albo po prostu z działaniem. Na bodajże dzień piąty zdecydowałam się zrezygnować z umowy (z okazji jakiejś promocji można było 14 dni testować). Oczywiście abonamentu na telefon nie można było anulować więc automatycznie mi go podwyższyli. Przez następny miesiąc wysyłali mi pogruszki pisemne, bo UWAGA!!! nie uregulowałam wpłaty w wysokosci 1 GROSZA. JAK RZYĆ?

      • Sebek

        Serio RZYĆ? ŚWIAT UPADA Swoją drogą nie zgodzę się z Twoją wypowiedzią, nie trzeba niczego pilnować bo w stosunkowo odpowiednim czasie Polkomtel się przypomina, gdy umowa już dobiega końca dzwonią nawet dwa razy w miesiącu, a faktem jest, że rezygnacja z jednej usługi wiąże się z podwyższeniem ceny innej. LTE działa dobrze (u mnie na wsi! ) telewizja, też odbiera dobrze, jeśli są jakieś problemy to tylko i wyłącznie wina instalacji. Ogólnie usługa dobra, dla kogoś kto ma wiele rzeczy u jednego dostawcy. Pozdrawiam.

        • pankot

          SERIO? Naprawdę nie zauważyłeś, że jest to napisane celowo? Wielu znajomych podziela moje zdanie, czekają tylko na zakończenie umowy i się wynoszą. :) Z tego co mi mówili to wcale nikt do nich nie dzwonił, po prostu zauważyli wyższą kwotę na rachunku i po tym się zorientowali. Co do działania to nie była to wina instalacji, bo była sprawdzana. :)

          • Sebek

            NIE SZCZEGÓLNIE GDY CHODZI O JĘZYK OJCZYSTY!
            17 lat jestem w Polkomtel, gdy dobiega kontrakt 3 miesiące przed dzwonią, w miesiącu gdy on wygasa jak wspominałem robią to dwa razy. Każdego kogo znam i ma cokolwiek u nich to potwierdzi! Też sobie mówiłem że dziadowska tv od Cyfrowego Polsatu, dopóki, dopóty nie sprawdził monter instalacji.

          • pankot

            Sebek patriota^^ Przecież wyraźnie napisałam, że była sprawdzana.. Z resztą zaglądnij sobie do poprzedniego wpisu na temat smartDOM i poczytaj komentarze tych super zadowolonych klientów. Bez odbioru.

          • Sebek

            Może nie patriota, ale patrzeć nie mogę jak ktoś kaleczy język. A co do odbioru, jak każdy tu wyrażam swoje zdanie na temat ich usług!

          • snovvy77

            Przypomnij sobie zasady interpunkcji.

          • VMortens

            To może sam byś zaczął pisać poprawnie, co? Powinno być, albo:
            1. ‘Nieszczególnie’,
            albo

            2. ‘Nie, szczególnie’.

          • eli

            Rzyć albo rzić albo żić to coś innego niż żyć.
            Żargonowo dupa

          • snovvy77

            Raczej staropolsko niż żargonowo.

      • TheTamamario

        Ja za to wpadłem w błędne koło, mając dwie umowy na telefon, jedną na Internet z laptopem plus cyfrowy Polsat z Multiroom. Zniżki były, ale i tak bardzo niekorzystne oferty. Jeden telefon przeniesiony do Play (w duecie 75 zł miesięcznie, zamiast 30w play+90 w plusie, a wychodzi nawet lepiej dla obydwu stron) więc wszystko skoczylo. Teraz ucieknie drugi telefon za 90 zł miesięcznie to CP i Internet podskoczy tak, że wyjdzie 10 zł drożej niż z telefonem. Internet trzeba do marca trzymać i zrezygnować, cyfrowy polsat też (niestety dopiero w lutym 2019(!)) i uwolnić się z tej chorej karuzeli plusa

    • Dokładnie tak jak napisałeś.

  • AmberKutac

    Uwaga artykul sponsorowany – smartDOM to najwieksze oszustwo od afery TuskGold.

  • Jax

    Piszecie o firmie, która ma najmniejsze pakiety internetowe wśród wszystkich operatorów, oraz sprzedaje na raty telefony (w cenie 100~120% ceny detalicznej), do abonamentów – a konsultanci Plusa okłamują klientów że “tak jest wszędzie”, oraz że nikt już nie subsydiuje telefonów, każda umowa zawarta z Plus GSM to STRATA co najmniej 500 zł, jak nie na cenie telefonu, to na usługach.

    Galaxy S8 kosztuje w Plus 299 zł na start i 36 x 87 = 3431 (to tylko za telefon), do tego 23 x 49 zł (cena abo.), czyli łącznie 4598, w Orange ten sam zestaw kosztuje 3377,79 (koszt 24 miesięczny), różnica to 1180,21, na NIEKORZYŚĆ KLIENTA.

    Reasumując – 1200 złotych dokłada się na tej jednej umowie, a zyskać można 500~1000 :-), przypominam że w Orange też są rabaty za kilka usług – o wiele korzystniejsze, Plus GSM to banda piiiip – nie napiszę dosłownie – bo zbanujecie ;-), pozdrawiam i życzę lepszych sponsorów.

    https://uploads.disquscdn.com/images/163fb4eaeb0357f0b049385d3e0a699ba5e11bba9d4b6e17612382e787bcee81.png

    • Michał P

      Hmmm, nie ma przymusu zakupu telefonu u operatora. Ja liczyłem ostatnio S7 Edge ( przedłużyłem umowy na SIM bez telefonu i bez modemu) i wyszło mi chyba 100 zł drozej niż w sklepie.
      3400 to jeszcze niedawno była normalna cena detaliczna S8.

      • krzjna

        No teraz to za 2400 zł nówkę się dostanie, więc ceny operatorów są chore.

        • Jax

          Prawda, nawet S8+, wczoraj sprawdzałem dla kogoś, było 12 ofert poniżej 2,5k “kup teraz” za nówkę z wymian operatorów. Ludzie z wymian biznesowych mają na nie po prostu lepsze ceny u opów – lepsze niż ty czy ja – wchodząc do salonu i biorąc abo. za 50 zł.

          Tylko ta sama zasada = “zero Plusa”, bo jak kupisz z Plus – a kolega który ci sprzedał nie będzie płacił, to tobie “zbrickują” telefon.

      • Jax

        Liczyłeś w Plusie, proste :-)

  • ufff

    Miałem 3 usługi i szczesliwie nie mam już żadnej.

  • G3orG3PL

    Witam
    Chciałbym się podzielić pewną historią, odnoszącą się do w/w artykułu. Kuzynka, starsza osoba, poprosiła mnie o pomoc w wyborze, w ofercie SMARTDOM bo jest wieloletnim klientem Plusa. Zainteresowana była pakietem telefon+telewizja+internet. A jako że słaba jest w kwestiach technicznych, ja rozmawiałem jako jej syn 😊. Konsultant całkiem miły, ale chciał wcisnąć telefon z ratami, czego nie chcieliśmy. 59 minut później, szczęśliwy jak Bronek po zaliczonym dyktandzie, wywalczyłem pakiet w kwocie 121 PLN miesięcznie z multiroomem. W ciągu tygodnia doszły wszystkie sprzęty, instalator zamontował antenę zostało tylko gapić się w ekrany jak szpak w kość. Ale podczas rozmowy z konsultantem zapisywałem wszystkie ważne kwestie, łącznie z imieniem i nazwiskiem tego pana. Po 14 dniach, zgodnie z jego sugestiami, dzwonie na infolinie Plusa aby wyłączyć wszystkie durne usługi, których napchali tam jak w dobrej lodziarni bakalii. Chwilowe oczekiwanie na konsultanta to jedyne 45 minut, pestka. Mówię mu ocb, a ten za wszelką cenę próbuje mnie, od tego odwieść. W końcu z łaską zgadza się na moje zlecenie. Ale za to podczas dalszej rozmowy, rzuca uwagę typu „Ale Pan wie że ta rozmowa już trochę trwa”. Po przypomnieniu mu czasu oczekiwania na połączenie, zmienia ton rozmowy. W Cyfrowym Polsacie (bo nie da się wszystkiego załatwić na jednej infolinii) jest trochę lepiej, ale znów trzeba walczyć o swoje. Wszystko pięknie aż do pierwszego rachunku. Nic się nie zgadza, kwota rachunku inna w SMSie, inna na mailu, a jeszcze inna na ICOKu. Paranoja, który płacić?. Znów infolinia, i znów problemy, i obiecane wyjaśnienie i rozwiązanie problemu. Rachunek nr 2, to samo, tylko z bonusem takim że rachunek na kwotę 185 PLN. I kolejne 3 wersje rachunków, i znów infolinia. A tam konsultantka, o inteligencji Ryszarda P, twierdząca że wszystko jest ok, i że kuzynka posiada dwie aktywne usługi. Stwierdziłem że rozmowa nie ma sensu, podziękowałem i udałem się z kuzynką do stacjonarnego punktu Plusa. Przedstawiamy swoje racje, i ku naszemu zdziwieniu Pani w Plusie przyznaje że mamy racje, i rżną nas na kasę tzn. kuzynkę. Reklamacja napisana, SMS że przyjęta odebrany. Po kilku dniach telefon że uznana. Wesołe minki z wygranej, do kolejnego rachunku. Znowu źle naliczone wszystko. Kolejna reklamacja, znowu telefony, uznana. Lekki oddech i kolejna zabawa. Tym razem jeden z tunerów szwankuje, na szczęście w stacjonarnym punkcie CP, przemiła i kompetentna dziewczyna (szok), wymieniła boxa i jak na razie cisza, do następnego problemu. Oferta z artykułu to jest porażka jakich mało. Rachunek jest tak czytelny jak pismo klinowe Sumerrów, na infolinii siedzą studenci za etiopskie stawki godzinowe, a bitrate polsatowych kanałów HD, woła o pomstę do nieba. I trzeba cały sklep dopalaczy skonsumować, żeby wziąć jeszcze od nich prąd, gaz itp. Reasumując ta oferta śmierdzi na kilometr, i powinna nazywać „FartDom”

  • G3orG3PL

    Cenzura?? nie wolno pisać źle o sponsorach??

ASUS ZENFONE 3
Komputronik Dell Gaming
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona