Lidl będzie montował na swoich parkingach ładowarki do samochodów elektrycznych - Tabletowo.pl

Lidl będzie montował na swoich parkingach ładowarki do samochodów elektrycznych

Skoro przyszłością motoryzacji mają być samochody elektryczne, a wiele wskazuje na to, że właśnie tak będzie, to nic dziwnego, że interes wietrzą w tym przedsiębiorstwa związane z zupełnie innym sektorem. Niemiecka sieć marketów Lidl wykorzystuje bowiem problemy z dostępem do stacji ładowania tego typu pojazdów i umieszcza je na parkingach pod własnymi sklepami.

Liczba samochodów elektrycznych, na zakup których decydują się z Polacy, z roku na rok rośnie, choć wciąż daleka jest od oczekiwań – zarówno samych producentów, jak i tych, którzy przy ich pomocy chcą chronić środowisko. Jedną z barier jest właśnie słaba dostępność stacji ładowania, choć widoczny jest coraz większy ruch i w tym segmencie. Niedługo problemem nie powinno być na przykład pokonanie trasy ze stolicy nad morze, jednak do uzyskania powszechności dostępu do tego rodzaju „stacji paliw” wciąż długa droga.

Tabletowo.pl Lidl będzie montował na swoich parkingach ładowarki do samochodów elektrycznych Ciekawostki Moto

Dobrze wydaje się odnajdować w tym wszystkim Lidl, bowiem niemiecka sieć na swoich parkingach planuje umieszczać ładowarki dostarczone przez firmę ABB. Nie jest to zresztą całkowita nowość, ponieważ w Polsce znajdują się już cztery takie miejsca – po jednym w Poznaniu i Gródkowie, a dwa kolejne w Warszawie. W całej Europie marka ma takich stacji około 100, między innymi w Holandii, Niemczech czy na Węgrzech.

Co ważne, kierowcy będą mieli możliwość bezpłatnego skorzystania z tego dobrodziejstwa. Ładowarka o mocy 22 kW ma uzupełnić baterię o około 80 procent w czasie krótszym niż pół godziny. To oznacza, że nawet podczas niewielkich zakupów, zasięg samochodu powinien zostać solidnie zwiększony. Póki co nie wiadomo, czy inwestycja będzie obejmowała wszystkie markety czy tylko te wybrane.

Cóż, dla Lidla takie działanie może być prawdziwym strzałem w dziesiątkę – tyle tylko, że raczej jako melodia przyszłości. Faktem jest, że dzięki temu sklepy mogą wyróżnić się na tle konkurencji i zapewne ściągnąć do siebie klientów poruszających się „elektrykami”, oczywiście o ile sieć będzie dzierżyła monopol w tej branży. Wciąż trzeba jednak czekać aż ten rynek na dobre rozwinie skrzydła w naszym kraju.

Źródło: Moto.pl

Polecamy również:

Nowy rekord zasięgu elektrycznego pojazdu ustanowiony. I wcale nie należy do Tesli

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.

Komentarze

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona