Ważne

Lidl będzie montował na swoich parkingach ładowarki do samochodów elektrycznych

Skoro przyszłością motoryzacji mają być samochody elektryczne, a wiele wskazuje na to, że właśnie tak będzie, to nic dziwnego, że interes wietrzą w tym przedsiębiorstwa związane z zupełnie innym sektorem. Niemiecka sieć marketów Lidl wykorzystuje bowiem problemy z dostępem do stacji ładowania tego typu pojazdów i umieszcza je na parkingach pod własnymi sklepami.

Liczba samochodów elektrycznych, na zakup których decydują się z Polacy, z roku na rok rośnie, choć wciąż daleka jest od oczekiwań – zarówno samych producentów, jak i tych, którzy przy ich pomocy chcą chronić środowisko. Jedną z barier jest właśnie słaba dostępność stacji ładowania, choć widoczny jest coraz większy ruch i w tym segmencie. Niedługo problemem nie powinno być na przykład pokonanie trasy ze stolicy nad morze, jednak do uzyskania powszechności dostępu do tego rodzaju “stacji paliw” wciąż długa droga.

Dobrze wydaje się odnajdować w tym wszystkim Lidl, bowiem niemiecka sieć na swoich parkingach planuje umieszczać ładowarki dostarczone przez firmę ABB. Nie jest to zresztą całkowita nowość, ponieważ w Polsce znajdują się już cztery takie miejsca – po jednym w Poznaniu i Gródkowie, a dwa kolejne w Warszawie. W całej Europie marka ma takich stacji około 100, między innymi w Holandii, Niemczech czy na Węgrzech.

Co ważne, kierowcy będą mieli możliwość bezpłatnego skorzystania z tego dobrodziejstwa. Ładowarka o mocy 22 kW ma uzupełnić baterię o około 80 procent w czasie krótszym niż pół godziny. To oznacza, że nawet podczas niewielkich zakupów, zasięg samochodu powinien zostać solidnie zwiększony. Póki co nie wiadomo, czy inwestycja będzie obejmowała wszystkie markety czy tylko te wybrane.

Cóż, dla Lidla takie działanie może być prawdziwym strzałem w dziesiątkę – tyle tylko, że raczej jako melodia przyszłości. Faktem jest, że dzięki temu sklepy mogą wyróżnić się na tle konkurencji i zapewne ściągnąć do siebie klientów poruszających się “elektrykami”, oczywiście o ile sieć będzie dzierżyła monopol w tej branży. Wciąż trzeba jednak czekać aż ten rynek na dobre rozwinie skrzydła w naszym kraju.

Źródło: Moto.pl

Polecamy również:

Nowy rekord zasięgu elektrycznego pojazdu ustanowiony. I wcale nie należy do Tesli

Komentarze

  • Nie każdy samochód ogarnia moc ładowania 22kW, a dla większości godzina przy tej ładowarce to nie jest 80% ale wciąż lepiej jakby tej ładowarki miało nie być wcale.

  • Jumperone

    Dobre posunięcie. Jednak coś czuje że znajdą się janusze, którzy podłączą swój samochód i pójdą gdzieś indziej na miasto.

    • LuckyOne

      W centrum miast, chodzą parkingowi i wypisują opłaty za postój, jeśli nie jest się klientem sklepu. Myślę, że tu będzie podobnie.

  • Deem

    Szkoda, że tylko cztery, bo tak to prawie nic nie zmienia.
    Teraz sobie pomyślałem co by było gdyby do tego doszła Biedronka i podstawiła swoje ładowarki we wszystkich swoich parkinach :)

    • Paweł

      Panie, dej pan ładowarkę na horom curke :D

      A tak serio – póki co są cztery, ma być więcej ładowarek!

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona