Asus Zenfone 4
Ważne

Orange potwierdza: Mamy aktualnie problemy z siecią, jest awaria (aktualizacja)

Wczoraj na ekranie mojego smartfona zauważyłem pewną różnicę. Zawsze jestem w zasięgu LTE, a tym razem ciągle widziałem tylko H+. Nieco później już w ogóle nie miałem zasięgu, a co za tym idzie – nie mogłem wykonywać połączeń głosowych, już nie wspominając o SMS-ach i transmisji danych.

Można powiedzieć, że mieszkam w tzw. dziurze, która jednak ma ogromną zaletę – w całości jest pokryta zasięgiem LTE, a przynajmniej w przypadku pomarańczowego operatora. Jako że najbliższą placówkę swojego banku mam w odległości 60 km od miejsca zamieszkania, wpłaty na konto robię za pośrednictwem lokalnego banku spółdzielczego. Niestety, wczoraj nie było to takie łatwe. Numer konta mam bowiem zapisany w chmurze, więc potrzebuję internetu, żeby przepisać go na papier, a jedyne co wczoraj wyświetlał mój smartfon to: Tylko połączenia alarmowe.

Później okazało się, że takie problemy ma mnóstwo innych osób i Orange doskonale o tym wie. Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy operatora, na tweeta jednego z klientów odpowiedział:

Wiele osób ma problemy z Wi-Fi Calling, ponieważ słyszą komunikat: Nie ma takiego numeru, a inni – w tym ja – mają problemy z zasięgiem komórkowym oraz z połączeniem LTE (w tym z VoLTE). Wygląda to w sposób dosyć ciekawy. Przez jakieś 3-4 minuty nie mam w ogóle zasięgu,  po czym nagle mam wszystkie kreski wraz z LTE, a po około minucie już go tracę. I tak w kółko. Samo Orange sugeruje, aby w tym momencie korzystać z sieci 3G oraz 2G.

Pomarańczowy operator jak na ten moment nie udostępnił informacji, kiedy zakończą się prace, mające na celu usunięcie wszystkich problemów. Jak na razie zauważam, że dzisiaj było nieco lepiej – niemalże cały dzień byłem w zasięgu sieci, problemy pojawiły się jedynie podczas jazdy samochodem. Orange jednak robi co może, a tymczasem prosi swoich klientów o cierpliwość i wyrozumiałość.

Zapytaliśmy też Rzecznika, jacy dokładnie klienci są dotknięci awarią i o jakiej liczbie może być mowa. Zapewnił, że dotyczy ona wyłącznie osób, korzystających z VoLTE – połączenia i SMS-y na sieci 3G powinny działać bez problemu.

Źródło: TVN24Bis, Spidersweb, Twitter, własne, TheHackerNews (zdjęcie tytułowe)

Aktualizacja:

Rzecznik sieci Orange, Wojciech Jabczyński, na oficjalnym blogu odniósł się do problemu. Poza istotnymi przeprosinami podał również ciekawe, z naszego punktu widzenia, dane na temat użytkowników usług, których awaria dotyczy, mianowicie VoLTE i WiFi Calling. Korzysta z nich, odpowiednio, 4% i 2% klientów Orange.

Jak podaje Jabczyński:

W tej chwili platformy są wyłączone, a dostawcy sprzętu pracują nad znalezieniem przyczyny problemów. Zdecydowaliśmy, że nie uruchomimy ich dopóki nie będzie 100 proc. pewności, że wszystko działa poprawnie. Wszyscy klienci korzystają normalnie z naszych usług, tak jak wcześniej, kiedy nie było uruchomionych VoLTE i WiFi Calling. To oznacza, że mają zasięg, działa szybka transmisja danych itp. Proszę teraz o Waszą cierpliwość i oczywiście poinformuję, kiedy ponownie włączymy platformy.

Komentarze

  • Buka37

    Od miesiąca mam zasięg 5 minut a potem 5 minut nie mam i tak cały czas…

    • Wojtek Jabczyński

      Orange nie potwierdza, że ma kłopot z zasięgiem, jak jest w tytule artykułu. Awaria dotyczy platformy VoLTE. Klienci korzystający dotychczas z tej technologii mogą korzystać z zasięgu 3G, który mamy na niemal 100 proc. powierzchni Polski. Pozdrawiam.

      • Buka37

        Co nie zmienia faktu, że Orange lubi sobie lecieć w kulki z klientami :) Niech sobie mają te niemal 100 proc. ale w moim okręgu w ostatnim czasie dzieją się takie rzeczy i to wielu osobom. Wiem, mieszkam na wsi i nie mam 4G Lte, już lepiej jak siedzę na sieci z czech bo pomimo że jest tylko 2g czasami 3g nie przerywa.

  • Krzysztof Grzywocz

    Bo od miesiąca Orange ma Pleya na karku w postaci roamingu.Policz te kilkanaście milionów tel.nagle w sieci, szczególnie za miastem gdzie Play niema infrastruktury. Kiedy odeszli od T-mobile mam transfery między 60,a 90Mb.

    • matt

      jak to odeszli od t-mobile?

    • Co

      Raczej nie bo na trasie łapie tylko roaming play-plus a a orange niedostępne.

    • ann

      Wypisujesz głupoty, a ludzie jeszcze cię “plusują”. Udostępnienie nadajników Orange dla Play zgodnie z ostatnio popisaną umową, nastąpi dopiero od stycznia. Na razie, udostępnili Playowi jedynie maszty, by fioletowi mogli wieszać własne nadajniki. Oczywiście odpłatnie.

  • matt

    Czyli PLAY będzie zapychał sieć Orange :(

  • MarcinS

    W ostatnich miesiącach u mnie zasięg i jakość połączeń od orange leci na pysk, czas opuścić ten tonący okręt, wycofać te 3 umowy… Niech się wzajemnie z play masturbują, a klienci w tym czasie prysną…

    • Co

      Tak naprawdę to orange zawsze bylo dziadowskie i raczej się to nie zmieni.

  • LooK

    Nie działa WiFi Calling.

  • Porkil

    Te awarie to trwaja juz od czwartku. W sumie w katowicach w czwartek telefonu nie mialem. Nie dzialalo nic. Wczoraj tak jak opisane w artykule. A dzis dziala wszystko oprocz polaczen przychodzących. Jakas porazka. I jeszcze pewno normalny rachunek otrzymamy.

  • Miler Po Godzinach

    A ja mieszkam na granicy z Czechami i od dwóch miesięcy jadę tylko na roamingu , bo na sieci Orange mam tylko alarmowe . Nigdzie nie można się dodzwonić jak i do mnie . Monitowałam nie raz i odpowiedż , że przełączyć na 2 g i że trwa modernizacja przekażnika i że mi coś zasłania , albo góra , albo las , bąć też dom . I tak w kółko . A ja jak nie mam zasięgu , tak nie mam . Po każdej modernizacji coraz mniejszy zasięg . Mam telefon kilkanaście lat w Orange i tak słabego zasięgu nigdy nie było . A Orange twierdzi że wszystko ok.

  • gość

    Zastanawiam się nad innym operatorem bo Orange to jakaś kpina zasięg pozostawia wiele do życzenia a oferta jest dużo gorsza niż w innych sieciach

  • Jacek Ząbek

    U mnie w dalszym ciągu jest problem mam pełny zasięg moge nawiązywać połączenia lecz nikt do mnie nie może sie dodzwonić.

  • bartek teodorowicz

    Ja poważnie zastanawiam się nad zmianą operatora, bo Orange coraz częściej ma jakieś awarie (w tym miesiącu kilka razy nie było internetu), a ich oferta na kartę jest coraz gorsza, np. Ostatnie cyrki z ofertą Orange free na kartę, podwyższyli bonusy internetowe ale wprowadzili czas ważności tych pakietów. 5 dni na 10gb, kto tyle zużyje tak szybko korzystając z tego tylko w trakcie pracy i dojazdu do niej

    • cukru

      Moje dni w Orange są policzone, czekam na koniec ważności mojego pakietu, a potem trzeba będzie znaleźć coś nowego. Nic mnie nie trzymało w tej sieci poza długą ważnością pakietów.

      • bartek teodorowicz

        Mnie tak samo, ja przenoszę się do a2mobile, ich oferta jest niczego sobie

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona