Ważne
Wiko VIEW

Samsung pokazał nowy ekran do VR, który rozdzielczością bije na głowę dotychczasowe rozwiązania

Samsung bardzo poważnie podchodzi do zagadnienia wirtualnej rzeczywistości. Równocześnie stara się uatrakcyjnić swoje produkty w oczach klientów oraz szuka nowych rozwiązań. Teraz pokazał ekran, który ma znaleźć zastosowanie w goglach VR. Ma on aż 3,5 raza więcej pikseli na tej samej powierzchni niż ma to miejsce w przypadku obecnie stosowanych zestawów.

Wyświetlacze zastosowane w Oculus Rift oraz HTC Vive cechuje wartość 460 ppi. Z jednej strony niemało, gdy przyrównamy gogle chociażby do iPhone’a 7 (326 ppi), czy iPhone’a 7 Plus (401 ppi). Jednak zarówno zeszłoroczne, jak i tegoroczne flagowce ze stajni LG czy Samsunga mogą się pochwalić wartością znacznie większą, bo rzędu 550-570 ppi. Warto również pamiętać, że są na rynku urządzenia pokroju Sony Xperia Z5 Premium, czy Xperia XZ Premium, które mają wyświetlacz cechujący się gęstością ponad 800 ppi.

Na tym tle obecnie używane gogle wypadają dosyć słabo pod kątem rozdzielczości wyświetlanego obrazu. Pamiętajmy do tego, że ich ekrany znajdują się znacznie bliżej naszych oczu niż smartfony, a więc rozdzielczość gra jeszcze większą rolę. I właśnie dlatego innowacja, jaką opracował Samsung, jest aż tak ważna.

Producent wziął  sprawy w swoje ręce i na konferencji Display Week 2017 zaprezentował nowy wyświetlacz, dedykowany właśnie wirtualnej rzeczywistości. Ekran Koreańczyków może się pochwalić gęstością aż 858 ppi. Zwróćcie uwagę, że przy 3,5-calowym ekranie przekłada się to na rozdzielczość 2024×220 pikseli. Nowy ekran będzie cechował się także częstotliwością odświeżania obrazu na poziomie 90 Hz oraz jasnością 100 nitów, co ma zapobiec złemu samopoczuciu i zawrotom głowy po założeniu gogli na dłuższy czas.

Samsung nie ujawnił, czy ekran ten zostanie wykorzystany w autorskich goglach, czy też sprzedany innym firmom. Warto jednak pamiętać, że Oculus Rift oraz HTC Vive wykorzystują ekrany właśnie od tego producenta – po jednym, 3,5-calowym o rozdzielczości Full HD “na oko”. Szanse, że zdecydują się oni zakupić panele z większym ppi są więc całkiem spore.

źródło: GSMArena, RoadToVR

Komentarze

  • Andrzej

    Sony ma 800 a Samsung bije na głowę bo ma 880.. Serio?

    • Rewolucjan Ek

      Ale tu chodzi ekran do gogli. Sony ma tylko do smartfonów (żeby było ciekawiej to w VR nie można użyć w nich rozdzielczości 4K).

    • Paweł

      Mówimy o technologii VR – 858 ppi zdecydowanie bije na głowę obecnie wykorzystywane 460 ppi ;)

      • sqbany

        na głowę to oni upadli z tym całym vr :D

        • Fruction ™

          Niby czemu? Sam używam Gear VR i jest to ciekawe rozwiązanie i przyjemne w użytkowaniu.

  • natankraps

    Nieźle. Ludzie narzekają na duże rozdzielczości, bo ich nie używali. Nie znam osoby, która chciałaby wrócić do niższej, po oglądaniu mediów w wyższej.

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona