Ważne
Konkurs: Biegnę z Wiko

Która firma sprzedała najwięcej smartfonów w Q1 2017? Gartner podsumował kwartał

Agencja Gartner od długiego czasu robi świetną robotę, zbierając dane o kwartalnej sprzedaży m.in. telefonów komórkowych. Jak sądzicie, kto zdominował rynek między styczniem a marcem? A może całe podium zajęły w całości firmy z Chin? Zapraszam Was do lektury.

Miłośnicy Samsunga mogą odetchnąć z ulgą. Firma obroniła pierwsze miejsce na podium, jednak względem Q1 2016, nie sposób nie zwrócić uwagi na ponad 2-procentowy spadek w ilości sprzedanych urządzeń. W 2016 roku firma z Korei Południowej dostarczyła na rynek ponad 81 tysięcy urządzeń, a w analogicznym okresie obecnego roku kalendarzowego, sprzedano “tylko” 78,671 smartfonów. Koreańczycy mogą być jednak o wyniki sprzedażowe dość spokojni: Samsung Galaxy S8 i S8+ biją kolejne rekordy, toteż raczej ten rok będzie dla Samsunga kolejnym pasmem zwycięstw.

Małe straty zanotowała także firma z logo nadgryzionego jabłuszka: z 14,8% udziału w rynku do 13,7% w Q1 obecnego roku. Wygląda na to, że cyferki, które utracił Samsung i Apple powędrowały do Chin, bowiem to właśnie z tego kraju wywodzi się firma, która zajęła trzecie miejsce na podium. Tą firmą jest Huawei, który zdołał wprowadzić na rynek ponad 34 miliony urządzeń, co przekuło się na 9% w rynku wobec 8,3% w analogicznym okresie sprzed roku.

Poza “wielką trójką” znalazło się Oppo oraz Vivo, których udziały również zauważalnie wzrosły. Co ciekawe, łączne udziały innych, nie wymienionych w rankingu z nazwy firm zmalały z 45% do 41,7%. Widać więc, że klienci stawiają na urządzenia tych właśnie firm, choć należy tu zauważyć, że jest to proces, który postępuje bardzo powoli.

źródło: gartner.com za telix.pl

Komentarze

  • krzyslp

    Raczej miliony,niż tysiące.
    Doczekaliśmy czasów, gdy dawni liderzy jak Sony czy LG mieszczą się tylko w kategorii ‘Others’

    • Paweł

      Zdecydowanie. Chyba że sprzedawali też dziesiętne części ;)

    • Paweł Zęgota

      Sony płaci frycowe za słabego flagowca z ubiegłego roku, natomiast Sony zostało w tyle ich telefony wyglądają jak z minionej epoki.

  • Tomek_S

    Nie jest tajemnicą,że Azja to największy rynek. Ale zawsze dziwi mnie pozycje Oppo, która robi telefony , które ani nie są tanie ani jakieś odkrywcze.

    • x

      Ale do reklam zatrudniają chińskich celebrytów. Marketing napędza sprzedaż lepiej niż parametry – ludzie kupują emocjami (patrz pozycja “japka” czy szajsunga – cena do parametrów i jakości wyjątkowo niekorzystna)

      • Tomek_S

        To prawda. W czasach kiedy większość sprzętu jest podobna jeżeli chodzi o wydajność i osiągi, marketing przejmuje pierwsze skrzypce. Tak samo było kiedy przed premierą S8 miasta i internet były zasypane reklamami, napięcie było budowane z każdym dniem,chociaż ludzie czytający blogi technologiczne i tak większość rzeczy już wiedzieli. Tak samo niestety będzie przed premierą nowego iPhona. Tydzień przed i tydzień po każdy blog będzie miał przynajmniej 1 artykuł dziennie. Mogę sobie tylko wyobrazić jak wyglądają takie premiery i przecieki w Azji.

  • Kokolino9667

    Cytat “W 2016 roku firma z Korei Południowej dostarczyła na rynek ponad 81 tysięcy urządzeń, a w analogicznym okresie obecnego roku kalendarzowego, sprzedano „tylko” 78,671 smartfonów. ” Nic dodać, nic ująć! Czysty PROFESJONALIZM!!!

    • MrMike

      Krzysztof swobodnie operuje liczbami :)

  • yy

    Właściwie to po co rozdzielanie Huawei i Honor, oraz Oppo,Vivo i OnePlus?

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona