Niemal co drugi smartwatch na świecie to Apple Watch

Według analizy przeprowadzonej przez firmę Canalys, Apple osiągnęło 49-procentowy udział w rynku smartwatchy w 2016 roku. Demonstruje to, jak wielką przewagę nad konkurentami ma na tym polu Apple – firmie udało się zyskać przychylność większej liczby konsumentów niż Fitbit i Samsungowi razem wziętych.

Na drugim miejscu podium wylądował Fitbit z 17% udziałów w rynku, zaś trzecie miejsce zajął Samsung z 15%.

Ostatni kwartał 2016 roku był rzeczywiście najlepszy dla Apple Watch, od początku sprzedaży tych zegarków. W trzy miesiące udało się sprzedać łącznie 9 milionów smartwatchy. Wzrost w porównaniu z analogicznym okresem z 2015 roku to aż 12%.

Co ciekawe, i jak to zwykle bywa w przypadku Apple – przychody ze sprzedaży są większe niż procentowy udział urządzeń w rynku. Sam czwarty kwartał 2016 roku przyniósł 2,6 mld dolarów przychodu, co stanowi niemal 80% dochodów z całej branży smartwatchy.

W całym roku 2016 Apple sprzedało 11,9 mln sztuk Apple Watchy. Wychodzi na to, że Tim Cook, kiedy niedawno prezentował wyniki finansowe swojej firmy, nie naciągał faktów, twierdząc, że końcówka roku była bardzo życzliwa dla smartzegarków Apple. Pomimo sporych turbulencji, rynek wearables wciąż jest na powierzchni, choć daleko mu do uzyskania stabilności.

 

źródło: GSMarena