Rynek smartwatchy powrócił na ścieżkę wzrostu. Ale wciąż liczą się tylko Apple i Samsung

Od co najmniej dwóch kwartałów segment smartwatchy notował spadki w porównaniu do analogicznych okresów rok wcześniej. Nadszedł jednak czwarty (kalendarzowy), a jak pokazuje doświadczenie, jest to najczęściej najlepszy okres dla producentów. I rzeczywiście, w przypadku inteligentnych zegarków był naprawdę korzystny – pozwolił on bowiem powrócić im na ścieżkę wzrostu.

W czwartym kwartale 2016 roku sprzedano łącznie 8,2 miliona smartwatchy. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było to 8,1 miliona. Oznacza to niewielki, bo tylko 1% wzrost, ale jednak wzrost. Zwłaszcza, że poprzedziły go dwa, bardzo słabe okresy.

Największymi producentami smartwatchy wciąż pozostają Apple i Samsung. Koncern z Cupertino sprzedał w czwartym kwartale 2016 roku 5,2 miliona zegarków, czyli o 100 tysięcy więcej niż w Q4 2015. Koreańczycy z kolei dostarczyli do rąk klientów od października do grudnia 800 tysięcy urządzeń. Niestety, w ich przypadku jest to mniej niż przed rokiem i to aż o pół miliona.

Łącznie, przez cały 2016 rok wszyscy producenci sprzedali 21,1 miliona smartwatchy (samo Apple 11,6 miliona, zaś sam Samsung 2,4 miliona). W porównaniu do 2015 roku, kiedy do rąk klientów trafiło 20,8 miliona zegarków, jest to wzrost o 1%.

*Na grafice wyróżniającej Apple Watch series 2

Źródło: Strategy Analytics