BlackBerry ma nowego partnera, który pomoże mu dotrzeć do 1,5 miliarda potencjalnych klientów

BlackBerry już jakiś czas temu „wymiksowało” się z projektowania, produkowania oraz sprzedawania smartfonów, aby w pełni skupić się wyłącznie na tworzeniu oprogramowania. Jednak nie oznacza to, że marka całkowicie zniknęła z rynku urządzeń mobilnych. Wszystkie ww. kwestie Kanadyjczycy zrzucili bowiem na barki swoich kontrahentów. Stosowne umowy podpisano już z indonezyjskim BB Merah Putih oraz chińskim TCL. Teraz do tego grona dołącza indyjski Optiemus Infracom Ltd, który pod wieloma względami może okazać się najważniejszym partnerem.

„Przygoda” Optiemus Infracom Ltd i BlackBerry rozpoczęła się właściwie już w listopadzie 2016 roku. Po kilku miesiącach współpracy Kanadyjczycy byli jednak pod tak dużym wrażeniem profesjonalizmu i kompetencji swojego kontrahenta, że postanowili zostać z nim na dłużej. Dziś oficjalnie ogłoszono podpisanie długoterminowego porozumienia, które ma takie same założenia, jak w przypadku BB Merah Putih i TCL.

Zgodnie z umową, Optiemus Infracom Ltd będzie odpowiedzialne za projektowanie, produkowanie i sprzedawanie smartfonów z logo BlackBerry na obudowie, a także całą obsługę posprzedażową (w tym również kwestie, związane z gwarancją). BlackBerry natomiast dostarczać ma oprogramowanie oraz aktualizacje do niego. W domyśle mowa jest najpewniej o Androidzie, aczkolwiek Kanadyjczycy w przeszłości dali do zrozumienia, że być może na rynku pojawią się też propozycje z BB OS 10.

Umowa z Optiemus Infracom Ltd jest dla BlackBerry o tyle istotna, że Hindusi swoim zasięgiem obejmą Indie, Bangladesz, Sri Lankę i Nepal, a to daje łącznie około 1,5 miliarda potencjalnych użytkowników. Jeżeli uda się przekonać do zakupu choćby kilka procent, to i tak będzie to ogromny sukces. Jest to bowiem bardzo chłonny rynek, a pod względem wielkości drugi na świecie (po Chinach). Nie bez wagi jest również fakt, że większość klientów z tych terenów nie miała nigdy jeszcze smartfona.

Porozumienie z Optiemus Infracom Ltd jest ostatnim ogniwem, dzięki któremu BlackBerry ma w zasięgu cały świat. Dalsze losy marki zależą teraz od poszczególnych partnerów – zobaczymy, czy uda im się przywrócić blask jeżynce.

Źródło: Inside BlackBerry przez VentureBeat