Samsung najwyraźniej zamierza wypracować sobie konkurencję dla Siri, Alexy i Google Assistant

75 milionów dolarów – taką kwotą dofinansował Samsung wraz z Nvidią firmę SoundHound. To ona odpowiedzialna jest za platformę Houndify – głosowego asystenta dla iOS i Androida. Na razie pozostaje w cieniu Alexy i Siri, ale dodatkowe pieniądze na rozwój zawsze się przydadzą. Poza tym, inteligentny asystent głosowy od SoundHound najwyraźniej będzie celować w inne segmenty rynku, niż wspomniana konkurencja.

SoundHound zamierza rozwijać coś, co nazywa „Collective A.I.”, która jest potężną platformą, umożliwiającą programistom przenosić obsługę głosową do każdej aplikacji czy usługi, bez konieczności tworzenia ich własnych bibliotek bazowych czy wymogu posiadania własnego silnika mowy. Dzięki takiemu rozwiązaniu, cały proces rozpoznawania poleceń użytkownika będzie odbywał się poza aplikacjami. Będą one mogły być lżejsze, a Collective A.I. udostępnią jedynie „drzwi”, przez które platforma będzie miała dostęp do funkcji aplikacji.

Jeśli weźmiemy pod uwagę ostatnie ruchy Samsunga Nvidii, to można dojść do wniosku, że inwestycja ta znajdzie swoje zastosowanie w przemyśle samochodowym. Samsung niedawno ogłosił chęć przejęcia przedsiębiorstwa Harman International, skupiającego się między innymi na rozwiązaniach audio w samochodach. Zamierza na to wydać 8 miliardów dolarów, choć udziałowcy Harmana kręcą nosem i nie wiadomo, jak się ta sprawa zakończy.

Trzeba pamiętać, że choć SoundHound dysponuje gotowym narzędziem, to nadal wymaga ono jeszcze sporo pracy, żeby móc nawiązać jakąkolwiek walkę z tymi, którzy na polu wirtualnych asystentów głosowych odnieśli już pewien sukces. Do tego też jest potrzebny czas, jednak Samsung wie, że nie może sobie pozwolić na przespanie potencjalnej rewolucji w interakcji sprzętu z użytkownikami.

Dowodem na to, że Koreańczycy wierzą w sukces asystentów głosowych jest Bixby – sztuczna inteligencja, „zamknięta” w nadchodzącym flagowcu firmy – Galaxy S8Samsung zamierza przedstawić swojego wirtualnego pomocnika jako coś, co ma przekonać do zakupu najnowszego smartfonu firmy.

 

źródło: Geektime przez Sammobile