Tim Cook

To może być najlepszy kwartał dla Apple Watch – Tim Cook się chwali, analitycy nie podzielają jego radości

Podczas pierwszego grudniowego tygodnia, który jest już zaliczany do okresu świątecznych zakupów, Apple Watch osiągnął nowy poziom sprzedaży. Według Tima Cooka, ten kwartał zapowiada się na najlepszy w historii smartwatchy Apple.

W e-mailu, jaki napisał Tim Cook do agencji Reuters, szef Apple pochwalił się, że sprzedaż Apple Watchy przerosła wstępne prognozy. Swoją opinię opiera na danych, które uwzględniają to, ile urządzeń zostało rozesłanych do sklepów, a ile rzeczywiście znalazło swoich nabywców. I ten drugi współczynnik jest podobno zaskakująco wysoki.

Apple Watch series 2 (16)

Nasze dane pokazują, że Apple Watch radzi sobie świetnie i wydaje się być jednym z najbardziej popularnych świątecznych prezentów w tym roku” – napisał Cook. Rozszerzył tą myśl dalej: „Wzrost sprzedaży wędruje poza skalę. Podczas pierwszego tygodnia świątecznych zakupów, rzeczywista sprzedaż Apple Watch była większa niż w jakimkolwiek innym tygodniu sprzedaży tego produktu. Myślimy, że jesteśmy na dobrej drodze, by osiągnąć najlepszy wynik kwartalny w historii Apple Watch”.

Prezes Apple nie podał żadnych konkretnych liczb. W gruncie rzeczy, Apple nigdy nie ujawnia żadnych danych dotyczących sprzedaży Apple Watch. W sprawozdaniach z zysków, smartwatche są podliczane zbiorowo w kategorii „inne produkty”, razem z innymi, takimi jak iPody i Apple TV.

Analitycy nie są jakoś specjalnie nakręceni informacjami o „fenomenalnej” sprzedaży Apple Watchy. Bob O’Donnell z TECHnalysis Research skomentował radość Tima Cooka: „Nie jestem zaskoczony, że to był dobry tydzień. Nadal jednak segment smartwatchy to bardzo niepewny biznes”.

Rzeczywiście, trudno się dziwić temu, że smartwatche sprzedają się lepiej, niż w jakimkolwiek innym okresie roku – w końcu ludzie ogarnięci są świątecznym szałem prezentowo-zakupowym. Sprzedaż gadżetów niższa niż w poprzednich kwartałach byłaby nawet dość niepokojąca.

O’Donnell uważa, że Apple szuka nowych źródeł dochodów, ponieważ sprzedaż iPhonów za jakiś czas zacznie spadać. A Apple Watch nie będzie w stanie wypełnić finansowej pustki, która się wtedy pojawi, bo smartwatche to nadal sprzęty, na które popyt wśród konumentów jest wysoce niepewny.

 

źródło: Reuters przez PhoneArena