Ważne

Oppo Find 9 jest już na rynku. I to od ponad pięciu miesięcy

Jeszcze wczoraj pisałem, że na premierę Oppo Find 9 musimy poczekać co najmniej pół roku. Tymczasem okazuje się, że smartfon mógł zadebiutować na rynku już ponad pięć miesięcy temu. Jak to możliwe?

Ostatnio temat Find 9 wrócił na tapet, ponieważ pojawiły się informacje, że Oppo zaprezentuje go w marcu 2017 roku. Dość szybko jednak liczne źródła zaprzeczyły tym doniesieniom. Wśród nich znalazł się m.in. znany, chiński analityk, Pan Jiutang, który zasugerował przy okazji, że smartfon – jeśli już – to światło dzienne może ujrzeć najwcześniej latem przyszłego roku.

Marcową premierę zanegował także jeden z pracowników Qualcomma na swoim profilu w chińskim serwisie społecznościowym Weibo. Nie ograniczył się on jednak tylko do tego. Zaraz potem opublikował bowiem kolejny wpis o treści: √9/3=? Zagadkowe równanie rozpoczęło lawinę spekulacji.

Serwis źródłowy wnioskuje, że chodzi tu o to, że Oppo Find 9 nie pojawi się nigdy na rynku, ponieważ jego rolę (czyli flagowca) przejął zaprezentowany w czerwcu OnePlus 3 oraz OnePlus 3T, który zadebiutował w zeszły wtorek. Choć z początku wydaje się to absurdalne, to może mieć sens.

Zarówno Oppo, jak i OnePlus (a przy okazji także i Vivo) to spółki, należące do BBK Electronics. Oppo i Vivo są praktycznie swoimi klonami, ponieważ ich oferta jest identyczna. Oppo od dłuższego już czasu nie wypuściło jednak na rynek flagowca, skupiając się wyłącznie na średniej i niższej półce. OnePlus „aktualizuje” swojego flagship killera co roku (a ostatnio nawet częściej – patrz: OnePlus 3T). W dodatku ostatnio ogłosił, że nie ma zamiaru kontynuować swojej przygody z mid-range’ami. Każdy z ww. celuje więc do nieco innej grupy klientów.

Nie wiem, jak dla Was, ale dla mnie brzmi to całkiem logicznie. Strategia, polegająca na całkowitym wycofaniu się przez Oppo z walki o klienta w segmencie high-endów, przynosi efekty. Marka „wskoczyła” ostatnio do TOP 5 największych producentów smartfonów na świecie (a w samych Chinach zajmuje już pierwsze miejsce), co dowodzi, że flagowiec w ofercie nie jest niezbędny i śmiało mogą go zastąpić propozycje z wyższej średniej półki.

*Na grafice wyróżniającej Oppo Find 7

Źródło: GizmoChina

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Michał Lepianka

    A Vivo X5play lub X6play to nie flagowce???Przecież to topowa specyfikacja i cena jeszcze droższa niż w wypadku smartfonów od Oppo.

    • Hm, fakt, zapomniałem o nich, muszę się poprawić, dzięki za zwrócenie uwagi.

  • zalgowski

    Aktualnym flagowcem Oppo jest R9S Plus

  • Michał Lepianka

    Akurat Vivo i Oppo są szeroko dostępne w Chinach niestety One Plus 3 tam jest trudno dostępne i uważa się je za zbyt europejskie. Artykuł w tej chwili wdg mnie jest bez sensu. Ponieważ mimo iż BBK electronics to firma matka to i tak Oppo, Vivo czy One Plus 3 dalej rywalizują z sobą tylko każda firma koncentruję się na innym rynku. Jak widać i Oppo i Vivo to się opłaciło.

    • Twój komentarz w połowie też nie ma sensu. Jeśli mówisz, że firmy ze sobą rywalizują, a jednocześnie każda skupia się na innym rynku, to o jaką rywalizację ci chodzi? Po drugie, trudno mówić o jakiejś zażartej konkurencji między OP i Oppo, zważywszy na to, że pierwszy formalnie należy do drugiego. Problem mogłoby stanowić Vivo, ale słupki sprzedaży obu firm świadczą o tym, że dają radę współegzystować.

      • Michał Lepianka

        Wydaję mi się że konkurencji między OP a Oppo nie ma jakiejś zażartej z tego względu iż OP jest popularny w Europie w Chinach już dużo mniej praktycznie wogóle. Oppo w Chinach jest mega popularny mimo iż nie wydają flagowców w tej chwili jest to w chinach segment premium. Oppo w tej chwili z Europy całkowicie zrezygnowało. Vivo z kolei rozwija swoje rynki w Indiach i Tajlandii, tak samo zresztą jak Oppo. Na razie obu tym firmom się to opłaca choć jeśli chodzi o mocne średniaki Vivo czy Oppo są one bliźniaczo podobne.

        • FireFrost

          No właśnie, wydaje Ci się. Ważność rynków dla OnePlusa: Azja>Stany>Europa. W Chinach soft to HydrogenOS – jest inny, przewidziany pod tamtejszy rynek. Podaż też jest najpierw na azję, a w razie braków to się odcina od towaru Europę i jakieś śmieszne kraje z Ameryki Południowej

          • Michał Lepianka

            OnePlus nie jest tak popularny w Chinach popatrz na statystyki co jest tam kupowane najczęściej i co jest popularne, Oppo tam jest marką i cieszy się niezwykłym uznaniem. Może i chcą zaistnieć na tym rynku ale na razie nie zaistnieli tak jak Oppo i Vivo.

          • FireFrost

            No chyba nie spodziewasz się statystyk sprzedaży jak u OPPO i VIVO u producenta z jednym dość drogim modelem telefonu…

          • Michał Lepianka

            Dlatego ci napisałem że OnePlus nie jest w stanie konkurować w chinach z Oppo i Vivo. I tu nie jest kwestia ceny OnePlus jest najtańszy z nich wszystkich chodzi o dostępność modelu i to że Oppo jak i Vivo dużą kasę wkładają w reklamę

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona