Ważne

Apple ustanawia kolejny rekord dochodów, miażdżąc konkurencję

Według najnowszych szacunków firmy badawczej Strategy Analytics, Apple udało się wypracować 91 procent światowych zysków ze sprzedaży smartfonów w trzecim kwartale 2016 roku. To nowy rekord.

W raporcie, do którego dotarła wczoraj redakcja Apple Insider, Apple jest najbardziej dochodowym producentem smartfonów na świecie. Zysk operacyjny tej firmy wyniósł 8.5 miliarda dolarów – są to dane za trzeci kwartał tego roku. Żeby zorientować się, jak wielka jest to wygrana dla firmy z Cupertino, trzeba porównać to z 9.4 miliarda dolarów całkowitego zysku operacyjnego, jaki został wypracowany w tym samym czasie przez całą branżę.

apple-wyniki-q3-2016

„Apple zdobyło rekordowy, 91-procentowy udział w światowym zysku ze sprzedaży smartfonów. Zdolność firmy do maksymalizacji ceny i minimalizacji kosztów produkcji jest niezwykle imponująca i iPhone nadal generuje potwornie wielkie zyski” – powiedziała Linda Sui, dyrektor Strategy Analytics. Dodała po chwili: Huawei, Vivo i OPPO to kolejni najbardziej dochodowi producenci w tym kwartale, ale nadal są daleko za Apple”.

Osiągnięcia Apple w Q3 są bardziej niż imponujące, gdy zestawi się je z pozostałymi czterema „najlepszymi z najlepszych”. Dochody wszystkich tych producentów orbitują wokół 200 milionów dolarów.

Co ciekawe, choć przychody Apple malały z roku na rok, to sprzedaż samych iPhone’ów szła całkiem nieźle. Z zaskakująco dobrym przyjęciem spotkały się też modele iPhone 7 i 7 Plus, co na pewno miało swoje przełożenie na końcówkę tego kwartału. Nie chodzi o to, że iPhone’y wyprzedają się na pniu, bo znacznie lepsze wyniki pod tym względem miały smartfony Apple poprzedniej generacji. Ale z tego powodu oczekiwania analityków były mniejsze, i łatwiej było je spełnić.

Firma odnotowała wzrost sprzedaży na 33 z 40 swoich najważniejszych rynkach. Nie wszędzie jednak Apple się udało – na przykład sprzedaż iPhone’ów w Chinach spadła w tym roku o 30%.

 

źródło: Apple Insider

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Oliwer

    Jak się nie płaci podatku to co chcieć

    • derpr

      Ale masz świadomość tego, że nawet jakby zapłacili podatek to i tak by odpowiadali za 90% zysków branży? Liczby nie kłamią. Apfel powiela model marketingowy Activision i Ubisoftu – co roku wydaje ten sam produkt z kosmetycznymi zmianami, a ludzie i tak kupują.

      • Maciej Kotarba

        Meduzy przeżyły bez mózgu 600mln lat to daje nadzieje że człowiek „rozumny” też przetrwa

      • anemusek

        Tak? To powiedz mi dlaczego Samsung Group ma dwa razy więcej gotówki niż Apple? Skąd Huaweiowi wzięło się w sumie przeszło 60mld rezerw nie licząc tego co przeznaczył na podniesienie kapitału własnego (w sumie uzbierało by się ok100mld)? Skąd BBK wziął 10mld $$ zaskórniaków w żywej gotówce?

        • derpr

          Masz jakieś dane na poparcie tego co piszesz? Bo ja komentuję artykuł, zaprezentowane w nim informacje i komentarz Oliwera. A Ty tylko atakujesz.

  • Raul

    Wniosek: Klienci Apple lubią być dymani na kasę.
    I to jest super wiadomość?

  • FireFrost

    Lepiej podajcie ile zarobili na przejściówkach i ile zarabiają na godzinę pracownicy ich fabryk

  • Lukasz

    A może to ściema , jak wiele w tych czasach, później nagle będą mieć krach itp. itd.:-))))

  • Jarek Siedlak

    Śmieszą mnie tego typu rankingi bo mają zerowy sens i nie mówią nic o zyskach firm z tego interesu. To takie typowe dopasowywanie danych pod Apple pewnie by podbić cenę akcji.

    • derpr

      Dla przeciwwagi masz takie antyradio, które w artykule o badaniu korelacji między posiadanym smartfonem a cechami charakteru pisze o bugach w iOS. Równowaga w przyrodzie jest zachowana.

  • Tenbiurowiec

    Apple, od czasów kiedy wprowadzili do sprzedaży iPhone, ZAWSZE miażdży konkurencję.

    • derpr

      Niestety od kilku lat (czytaj: od śmierci jobsa) odcinają kupony i miażdżą przede wszystkim marketingiem a nie produktem. Takie są skutki monopolu – nie ma żadnej sensownej alternatywy dla iPhone’a (chyba że ktoś lubi nosić w kieszeni baner reklamowy zintegrowany ze spywarem), więc mimo tego, że jakość produktu leci na pysk z każdą kolejną generacją to ludzie i tak kupują.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona