Ważne

Oculus coraz gorzej radzi sobie na rynku VR

Rok 2012. Nieznany szerzej producent rozpoczyna kampanię na Kickstarterze, która przyciąga rzesze zainteresowanych. Cel – stworzenie gogli do wirtualnej rzeczywistości (VR). Rok 2016. Firma Oculus zaczyna tracić swoich najwierniejszych fanów.

Historia gogli VR zdaje się dopiero rozkręcać. Wciąż mówi się o problemach, jakie trzeba rozwiązać, praktycznie co kilka miesięcy pojawiają się nowe pomysły i rozwiązania, jak ulepszyć technologię. Kolejni gracze wchodzą na rynek. Tymczasem firma Oculus, prekursor boomu na okulary, najwyraźniej pogubiła się na rynku.

Głównym konkurentem Oculusa stały się okulary HTC Vive, chociaż w tym roku mają pojawić się również gogle PlayStation VR, które również mogą sporo namieszać na rynku. Mimo że nieco droższe, HTC Vive oferuje więcej opcji niż Oculus Rift. I to właśnie HTC Vive zaczyna zdobywać platformę do gier Steam.

Ostatnie statystyki pokazują, że 0,15% użytkowników Steama ma i używa HTC Vive. W przypadku użytkowników gogli Oculusa jest to 0,06%. Skąd taka przewaga produktu Tajwańczyków? Stoją za tym zaniedbania firmy Oculus. Ich gogle obsługują jedynie kontrolery Xboksa, brakuje też wbudowanych czujników ruchu czy dotyku, które rozszerzałyby możliwości okularów. Na dodatek mimo kilkuletniej obecności na rynku Oculus nadal ma problemy z dostawami produktów.

Firma cały czas musi nadganiać zamówienia, powodując opóźnienia w dostawach i zniechęcając w ten sposób do siebie wielu fanów. Żeby jeszcze bardziej wkurzyć potencjalnych klientów, Oculus wprowadził jakiś czas temu zabezpieczenia DRM do swojego sklepu z grami. Jeżeli firma w najbliższym czasie nie poprawi swojego wizerunku, może stracić jeszcze więcej użytkowników, którzy zostaną przechwyceni przez Sony, pracującego nad własnymi goglami VR.

Źródło: SlashGear

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Ares

    Daleko idące wnioski. Oculus ma swoją platformę z aplikacjami stąd porównanie gogli tylko na platformie steam jest niewystarczające. A co do kontrolera z tego co się orientuje to jest w zestawie razem z oculusem.

    • noname

      Kontroler jest… tylko to pad od XOne. Vive ma specjalne kontrolery pozwalające na znacznie większą imersję w świat wirtualny.
      Generalnie Oculus obecnie to tylko okulary do śledzenia ruchu głowy… nic więcej, gdzie z Vive można „dotknąć” obiektów.

  • rag66628

    Cała prasa poświęcona rozrywce wideo trąbi o tym że to Sony właśnie ma największa szansę komercjalizacji rynku VR a autor na przekór wszystkim z fusów wywróżył Vive :)
    Fakt że rynek konsol się „smartfonizuje” (niestety) nie przekreśla największej potencjalnej bazy użytkowników oraz atutu w postaci ceny sprzętu.
    Ostatnio z tego co wiem Sony nie pracowało nad goglami jeno pokazywało gotowe za zamkniętymi drzwiami prasie.

    • noname

      Problem w tym, że obecnie Sony niczego publicznie nie zaprezentowało, więc jest ciężko o konkrety.
      Na dzień dzisiejszy w praktyce tylko Vive ma w miarę kompletny system, który pozwala na imersję w VR (kontroler, możliwość „chodzenia” w VR itd.). Na konkrety niestety przyjdzie nam poczekać do początków przyszłego roku, gdy Oculus wyda swoje kontrolery oraz Sony VR ujrzy światło dzienne.
      Moim zdaniem Sony ma bardzo duże szanse, głównie ze względu na cenę ale aby komfortowo pracować w VR potrzebny jest duży fps, którego samo PS4 nie zagwarantuje (myślę tutaj o faktycznych tytułach AAA, w których obecnie PS4 „gwarantuje” płynną rozgrywkę co według Sony oznacza 30 fps, które jest stanowczo zbyt małe do VR).

  • Oculus już zdjął DRM ze swojego sklepu.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona