Sprzedaż tabletów wciąż pikuje, klienci coraz bardziej wolą hybrydy

Pierwszy kwartał 2016 roku nie przyniósł większej zmiany. Sprzedaż tabletów w dalszym ciągu spada, natomiast hybryd – rośnie. I nic nie wskazuje na to, aby trend ten się miał odwrócić.

Od stycznia do marca do rąk klientów trafiło łącznie 39,6 milionów tabletów. Jest to mniej o 14,7% niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Same hybrydy stanowiły natomiast 12,5% całości (4,9 miliona sztuk), co jest trzykrotnie lepszym wynikiem niż w pierwszym kwartale 2015 roku i jednocześnie najlepszym, uzyskanym do tej pory przez te urządzenia.

Jeśli chodzi o TOP 5 największych producentów tabletów na świecie od stycznia do marca, to kolejność jest dokładnie taka sama, jak w czwartym kwartale 2015 roku, chociaż już same wyniki są dużo słabsze niż wtedy (z wyjątkiem Huawei). Liderem pozostaje Apple, które razem z Samsungiem „zgarnęły” dla siebie aż 40% udziałów w rynku. Dosłownie astronomicznym wzrostem (5421,7%!) może pochwalić się za to Amazon. Co ciekawe, posiada on w swojej ofercie również 6-calowe tablety, ale te nie zostały policzone przez IDC, jako że nie spełniają wymaganych warunków. Spory wzrost zaliczył także (ponownie) Huawei, sprzedając ponad 80% więcej tabletów niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Sprzedaż tabletów pierwszy kwartał 2016 Q1 2016

Analitycy przewidują, że następne kwartały przyniosą kolejne spadki sprzedaży tabletów, które sukcesywnie będą zastępowane rozwiązania hybrydowe. Coraz chętniej decydują się na nie również osoby, wymieniające komputer osobisty.

Źródło: IDC