Ważne

Aktualizacja do iOS 9 może „uceglić” iPhone’a 6/6 Plus

System operacyjny Apple wyróżnia to, że jest on bardzo hermetyczny, ale z drugiej strony świetnie zoptymalizowany i sprawia, że wszystkie urządzenia działają pod jego kontrolą bardzo szybko i płynnie, zwłaszcza w dłuższej perspektywie. Ingerencja nieautoryzowanych serwisów może nie tylko spowodować utratę gwarancji, ale również całkowite „uceglenie” szóstej generacji iPhone’a.

Okazuje się bowiem, że Error 53, pojawiający się zaraz po zaktualizowaniu systemu operacyjnego do wersji 9. sprawia, że smartfon nadaje się tylko i wyłącznie do kosza. Ww. błąd jest powiązany z klawiszem domowym i pojawia się wtedy, gdy w Touch ID ingerował w przeszłości (czyli np. naprawiał go lub wymieniał) nieautoryzowany/nieposiadający do tego stosownych uprawnień serwis lub sam użytkownik. To samo dotyczy tych, którzy wcześniej uszkodzili iPhone’a 6/6 Plus i nie naprawili go u producenta. Wynika to z faktu, że system skanuje o razu całe urządzenie i w razie wykrycia jakichkolwiek niezgodności (czyli np. użycia nieoryginalnych części), po prostu je „ucegla”.

Kiedy wiadomość wyświetli się na ekranie smartfona to, mówiąc kolokwialnie, nie ma już dla niego ratunku. Oznacza to, że użytkownik traci bezpowrotnie wszystkie dane (jeśli ich wcześniej nie zsynchronizował np. z iCloud) oraz samo urządzenie, gdyż nie da się go wtedy już w żaden sposób naprawić, można jedynie starać się je wymienić w sklepie.

Co ciekawe, Apple jest świadome tego problemu, jednak nie zamierza podjąć żadnych kroków, aby zapobiegać takim sytuacjom. Niestety nie informuje też użytkowników iPhone’ów 6/6 Plus o tym, że są narażeni na takie „niedogodności”. Z drugiej strony nie można wymagać takiego postępowania od producenta, bowiem – jak każdy – zaleca naprawianie urządzeń wyłącznie w autoryzowanych serwisach. Nie można również tego uznać za celowe działanie Apple, gdyż nie może być ono odpowiedzialne za działania, podejmowane przez nieupoważnione do tego osoby, wykorzystujące nieoryginalne komponenty.

Źródło: Neowin

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • X

    Zupełnie mi nie żal frajerów, których to dotyczy. Było nie zadawać się z firmą znaną ze swojej bezwzględnej chciwości i wyciskania ostatniej złotówki/dolara z jeleni, którzy chcieli się dowartościować i kupili ich produkt.

    • Dawid Nowicki

      Ty lepiej się tak nie rozpisuj bo cię fanboya Apple znajdą O_o

      Dobrze prawisz.

    • Demoll

      Ich produkt:) nie istnieje takie pojecie, aple nic samo nie zrobili nic nie wymyślili, wszystko co sprzedaje to technologie ukradzione bądź kupione sila po rozprawie sadowej. Aple nie mial żadnego wkladu nigdy w rozwój elektroniki komputerowej, jakim cudem sie utulali ze aple to innowator? Przecież nic nie wniosl nowego sprzedaje technologie innych firm pod swoim brandem i to wszystko nic więcej, a najlepsze ze w fabrykach czy np w „testowani”taśmy obsluguja systemy oparte o windows bo przecież aple nie jest w stanie ogarnąć czegoś takiego nie ma a żadnego rozwiązania po za zabawkami, ktore sa drogie i nie warte ceny, uznane przez cholote przez przypadek jako produkty premium.

      • rdf

        „wszystko co sprzedaje to technologie ukradzione bądź kupione sila po rozprawie sadowej. ‚
        tak, zgadza się. dosłownie wszystko – a teraz rozpędź się i zrób baranka o ścianę.

    • rdf

      „z jeleni, którzy chcieli się dowartościować i kupili ich produkt.”
      klasyczna zawistna cebula. żałosne

      • Ja

        Klasyczny jeleń, którego naciągają na kasę, a on z tego jeszcze jest dumny i uważa, że mu tego ktoś zazdrości. To dopiero jest żałosne :)

  • Dżedak

    Specjalnie to zrobili…

  • geneo

    Ciekawe, jak producenci samochodów żądają serwisowania tylko ASO to nie wolno wymuszać i grozić utratą gwarancji, jak producent telefonu nie tylko grozi utratą gwarancji ale wręcz plasuje telefon to jest dobrze? Moim zdaniem właśnie zakwalifikowali się na postępowanie naruszające prawa konsumentow. I ciekawe ilu nabywców z drugiej ręki lub refurbished ma uceglone telefony.

  • Kewin Karlos

    Bardzo dobrze – niech jeszcze poszerzą jego działanie na nieoryginalne ładowarki i etui ;)

    • DanSlenders

      I przejściówki

    • rdf

      dokładnie. później są pretensje do apple, że iPhone się zapalił. nieoryginalne ładowarki powinny być blokowane.

      • Lump

        I użytkownicy z IQ piwyzej 70.

  • Darek

    Debilizm. Jak w samochodzie mi zejdzie w kole powietrze i je napompuje „nieoryginalnym ” powietrzem samemu to komputer też ma mi silnik wyłączyć? Jak sam naprawiam telefon to rozumiem, że stracę gwarancję, ale kasowanie moich danych bez poinformowania mnie o takim ryzyku to się nadaje na zbiorowy pozew. Apple już osiągnęło szczyt chciwości. Ale co się dziwić. Ich telefony trochę słabiej się sprzedają, akcje poleciały o kilka procent, to muszą wymyślić jakąś metodę na haracz. No i właśnie dlatego cały czas korzystam z 8-letniego K800.

    • Dawid Nowicki

      Silnik ci się nie wylaczy… Cały samochód ci wybuchnie ;)

      Apple zrobi wszystko nawet kosztem swoich fanboyow by wycisnąć kasę…

    • Endbless Blue 69

      Uważam, że sprawę załatwiłaby dożywotnia gwarancja na Touch ID. W razie awarii wysyłasz do producenta, oni wymieniają za darmo. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, zyskałby klient, na wizerunku firma. Wiele firm stosuje taką gwarancję na swoje produkty. Ale to pewnie wymagałoby zmiany polityki ze strony Appla.

  • Maciej Szkudlarek

    Jesteś zmuszony?

  • Marcin Wojciechowski

    No a co z iPadami z Touch ID? Czy one też zostaną jakby co uceglone? Moim zdaniem takie praktyki wołają o pomstę do nieba!!!!!

    • rdf

      twoje zdanie wynika z braku wiedzy.

      • Marcin Wojciechowski

        To może mi odpowiedz na moje pytanie co z iPadami Air 2 i Pro? Czy w ich przypadku również wystąpi Error 53?

        • rdf

          skąd mam to wiedzieć?

          • Marcin Wojciechowski

            Właśnie nie znasz dnia ani godziny gdy może z jakiś przyczyn paśc Touch ID i dlatego albo wybiorę Nexusa 5X albo iPhona 5C, który jest pozbawiony tego nieszczęsnego rozwiązania i wymiana przycisku Home nie wiąże się z ucegleniem smartfona.

          • rdf

            mam 2 lata gwarancji i nie zamierzam używać 6S ani jednego dnia dłużej. ;)

          • Marcin Wojciechowski

            No tak masz 2 lata gwarancji i potem się pozbywasz iPhona 6S i po Tobie przejmuje go ktoś inny i wtedy on ma kłopot… Owszem możesz tak myśleć ale postaw sie na miejscu osoby, która kupi Twojego iPhona 6S i padnie jej Touch ID… Nie chciałbym być na jej miejscu….

    • rdf
    • rdf

      możesz spokojnie kupować iPhona. apple wycofało sie z error 53

      • Marcin Wojciechowski

        Jesteś pewien, że Apple się ugięło pod presją użytkowników i wycofało się? Skąd masz te wiadomości? To jedno a drugie kupiłem już iPhone 5S:)

        • rdf

          ugięli się i wyjaśnili, że to nigdy nie miało tak działać.
          info pewne, podłącz tel do iTunes i zaktualizuj do 9.2.1
          wszystkim „poszkodowanym” oddają kasę.

          myapple(kropka)pl/posts/10769-apple-udostepnilo-zaktualizowana-wersje-ios-9-2-1-eliminujaca-blad-53

          • Marcin Wojciechowski

            Dokładnie też to czytałem. iPada Air 2 też zaktualizuję.

  • cyc997

    Apple nie ma prawa narzucać mi gdzie mam naprawiać swój (bo w momencie kiedy za niego zapłaciłem stał się moją własnością) telefon. To jest celowe działania na moją szkodę, bo ktoś napisał te kilka linijek kodu, które odpowiadają za uceglenie telefonu.
    Jednak nie korzystam z ich produktów bo już dawno wiem czym tak naprawdę jest ta firma. Pozostaje mi otworzyć popcorn i dalej śmiać się z owiec golonych do skóry ku własnej uciesze.

    • rdf

      to tak jakbyś miał pretensje o to, że kartę bankową wysyła ci tylko bank i nie możesz jej dorobić u pana Ziutka za rogiem.
      po prostu w ciasnym umyśle hejtera nie miesci się to, że chodzi wyłacznie o bezpieczeństwo danych.

      • 85d

        chodzi o chujstwo z najwyższej półki, chodzi o koszenie kasy z ludzi w
        każdy możliwy sposób co świadczy o apple tylko i wyłącznie negatywnie.
        Wystarczyło rozwiązać to w ten sposób że przy wykryciu zamiennika
        zamontowanego w nie autoryzowanych serwisie wyskakuje zwyczajnie
        powiadomienie/ostrzeżenie o ewentualnych konsekwencjach w
        postaci kradzieży danych itd itd bla bla które musisz zaakceptować aby dalej używać swój egzemplarz.Proste, szkoda że w niektórych płytkich umysłach to się nie mieści.

        Celowe uwalanie telefonu

        klienta? jakim prawem się pytam ktoś celowo może uszkodzić mój własny
        prywatny telefon który stał się moją bezwzględną wartością w momencie w
        którym uiściłem za niego wymaganą opłate sklepową. Jakim prawem ingerują
        zdalnie w mój sprzęt już po jego zakupie. Kupiłem telefon, jest mój,
        osobiście bezwzględnie i wyłącznie mój – dlatego też jeśli godze się z
        konsekwencjami w postaci możliwego wycieku prywatnych danych to moge
        wsadzić mu nawet touchID zrobiony z klocków lego i marmolady, i Gó** im do tego.Moje dane osobowe, moja prywatność, mój telefon, moge z tym robić co zechce i w jaki sposób zechce.

        Nazywajmy
        sprawy po imieniu- apple odwaliło w tym temacie wielką patologie. Jeśli
        ktoś temu kibicuje to sam sobie wystawia łatke.

        • rdf

          „bla bla które musisz zaakceptować aby dalej używać swój
          egzemplarz.Proste, szkoda że w niektórych płytkich umysłach to się nie
          mieści.”

          wielka szkoda. potem takie „niepłytkie umysły” kupują składane „niewiadomogdzie” iPhony na allegro i w razie problemów klną na Apple.
          skąd masz wiedzieć, że poprzedni właściciel nie zaakceptował jakiegoś „bla, bla”?

          „jakim prawem się pytam ktoś celowo może uszkodzić mój własny
          prywatny telefon’
          sam go uszkodziłeś wymieniając w niewłaściwy sposób bardzo ważną część – może to być np. złodziej nikt ci nie uwali telefony w którym nie grzebiesz.

          to tak, jakbyś miał pretensje do producenta samochodu, że po włąsnoręcznej podmianie jego komputera, nie możesz go uruchomić z powodu blokady antykradzieżowej.
          właśnie po to to wprowadzono, żeby NIKT nie mógł.

          ale i tak tego nie zrozumiesz.

          • 85d

            nie móc uruchomić- a uceglić to dwie różne sprawy geniuszu. Nie uruchomić czegoś, a otrzymać uceglony sprzęt który nadaje się do kosza to dwie różne sprawy no człowieku gdzie żyjesz w jakiej czasoprzestrzeni. Zapewne i tak tego nie zrozumiesz.

            Tak jak napisałem wyżej, jeśli godze się świadomie z możliwą utratą danych osobowych to w tym momencie cała reszta jest przerzucona na mnie, odcinam się do apple i moge pakować sobie zamienniki jakie tylko chce. moge wyrzeźbić mu touchID z plasteliny. rozumiesz to? Nie potrzeba tutaj celowego uwalania telefonu do postaci uceglonego złomu nadającego się na śmietnik. Wystarczy to co napisałem wyżej- jeden mały banał- PRZY KAŻDYM uruchomieniu telefonu wyskakuje okienko powiadamiające w stylu „Twój telefon posiada nieoryginalny bla bla zamiennik bla bla naciskając przycisk ‚ok’ oświadczasz że w pełni rozumiesz to stwierdzenie i godzisz się na wynikające z tego możliwości utraty danych osobowych i całej reszty bla bla”.i Nie ominie tego żaden komis, ani żaden janek kowalski który składa telefony w domu z klocgów lego i szuka jeleni na allegro.

            Proste? Ale jeśli ktoś celowo ucegla się telefon w sposób nieodwracalny to jest czyste chujostwo i osoby temu kibicujące wystawiają sobie łatke. Jedną z najgorszych możliwych.

          • rdf

            ” jeśli godze się świadomie z możliwą utratą danych osobowych”
            ty tak, ale miliony innych ludzi miałyby pretensje do apple, gdyby wykradziono ich dane.
            poza tym apple często wymienia takie telefony za darmo, albo za max 50% ceny.

            mam dla ciebie proste rozwiązanie – nie kupuj ich produktów.
            ja jako klient cieszę się, że wprowadzono takie zabezpieczenia i byłbym zły, gdyby je wyłączono przez kilku forumowych krzykaczy – którzy, żeby było śmieszniej i tak nigdy nie kupią iPhona. ;)

          • 85d

            żeby było śmieszniej, użytkuje Ipada, miałem również iphona ale zmieniłem na coś innego. Szkoda że nie odpisałeś na sedno mojego poprzedniego wpisu, widze bardzo szybko miękki się zrobiłeś i zakończyłeś dyskusje.

            No przyznaj to otwarcie i wprost- czy nie mam racji że tutaj wystarczy zwykłe powiadomienie przy KAŻDYM uruchomieniu telefonu, przy którym musisz się na 10s zatrzymać i potwierdzić rezygancje z nazwijmy to ochrony danych osobowych? i wtedy każdy kto się na to godzi może robić sobie co tylko zechce. Sprawa jest załatwiona bardzo prosto, bezboleśnie i bez nadwyraz widocznego chujostwa ze strony Apple. I nie sugeruje tutaj tego że ja bym osobiście właśnie tak zrobil i szukał zamienników. Raczej nie. raczej bym to załatwił w prawidłowy sposób. Widzisz tutaj chodzi o coś innego, o to żeby dać komuś WYBÓR.

            rozumiesz te kwestie? WYBÓR, to jest klucz który powinien dać Ci do myślenia.

            MAm wybór- więc sam decyduje i robie to co uważam za słuszne. Ale jeśli ktoś na „sztywno” chce ze mnie wyciągnąc te pieniądze, bez możliwości wyboru- i robi to w taki sposób że w odwecie uceglą mi telefon, no to sory..tak się bawić nie będziemy.

          • rdf

            „Szkoda że nie odpisałeś na sedno mojego poprzedniego wpisu, widze bardzo szybko miękki się zrobiłeś i zakończyłeś dyskusje.”
            nie wiem, co było sednem twojego wpisu. wyraziłem swoje zdanie, ty masz swoje i tyle. ja nie przekonam ciebie, a ty mnie. ;)

          • rdf

            „wystarczy zwykłe powiadomienie przy KAŻDYM uruchomieniu telefonu, przy
            którym musisz się na 10s zatrzymać i potwierdzić rezygancje z nazwijmy
            to ochrony danych osobowych?”

            gdybym był twórcą systemu, również bym się nie bawił w takie dziadostwo.

          • 85d

            czyli lepiej nie dać żadnego wyboru i uceglać ludziom telefony. brawo. czyli masz coś z apple w sobie. i to nie jest komplement..JEśli ktokolwiek zabiera ludziom prawo WYBORU to niechce tutaj brzydko pisać kim jest, odczytaj to z moich myśli. PRawo wyboru w tej sytuacji można rozwiązac na wiele sposobów, podałem jakis tam jeden najprostszy banalny, można to rozwiązać na wiele nieinwazyjnych sposobów. Nie można być takim skończonym ch**em za przeproszeniem żeby niszczyć ludziom telefony bo miał inne zdanie i nie chciał zasilić gotówką autoryzowanego serwisu. to się w głowie nie mieści.

          • Marcin Wojciechowski

            A ja się coraz bardziej zastanawiam nad zakupem iPhone 6S i jeśli coś się w tej sytuacji nie zmieni to albo kupię iPhone 5C albo Nexusa 5X.

          • rdf

            planujesz z góry wymianę touch iD w nieautoryzowanym serwisie?

          • Marcin Wojciechowski

            Nie wiem co mnie czeka i dlatego mam rozterkę…

        • rdf

          poza tym zobacz ile kosztuje wymiana zbitego ekranu w autoryzowanym serwisie.
          to są te straszne ceny dla frajerów, który „okrada” apple?

          http://www.blog.cortland.pl/home/wydarzenia/146-wymiana-ekranu-iphone-cena

        • rdf

          poza tym zobacz ile kosztuje wymiana zbitego ekranu w autoryzowanym serwisie.
          to są te straszne ceny dla frajerów, który „okrada” apple?

          blogkropkacortlandkropkapl/home/wydarzenia/146-wymiana-ekranu-iphone-cena

      • cyc997

        Nie to tak jakbym kupił sprzęt rtv i naprawił go za własne pieniądze bo np. jest szybciej niż na gwarancji albo sam go uszkodziłem i wybrałem tańszy serwis a producent mi blokuje moje urządzenie. To się nadaje do sądu i nie można takich praktyk tłumaczyć niczym poza totalnym brakiem szacunku dla klienta i niewyobrażalną wręcz chciwością.

      • PW

        Pewnie, że kartę można sklonować :)

  • Artur Węgliński

    Czyli chcąc nie chcąc dajesz sie ru…ć??

    • Alfons

      Może dysponuje takim telefonem służbowym, więc poniekąd jest „zmuszony”.

      • Artur Węgliński

        Może tak być alfonsie ale np. ja nie jestem zmuszony.

  • Artur Węgliński

    Chciałem zacytować jednego z czytelników innego serwisu i napisać, że po komentarzach dalej uważam, że rodzice powinni więcej uwagi poświęcaćswoim dzieciom i pilnować ich kontaktów z internetami :)

    „Nie bardzo wiem z czego wynika ten news. Otóż czytnik TouchID począwszy od iPhone 5S był powiązany ściśle z płytą główną telefonu. Jego wymiana w autoryzowanym serwisie Apple wiązała się z wprowadzeniem jego numeru na pytę główną telefonu i rzeczywiście, zabieg ten był dosyć kosztowny. Uszkodzenia TouchID najczęściej się pojawiają w formie mechanicznego uszkodzenia przycisku bądź jego taśmy. W przypadku iPhone 5s, uszkodzenie taśmy wiązało się z wymianą całego przycisku, w 6 i 6s rozwiązano to lepiej i przypadkowe uszkodzenie teśmy wiązało się z jej wymianą (bez przycisku TouchID). Uszkodzenia te powstawały najczęściej przy wymianie pękniętego wyświetlacza (gdy ktoś z naprawiaczy nie był wystarczająco ostrożny).

    W tej sytuacji ludzie albo rezygnowali z TouchID (wówczas emulowali programowo Home), albo instalowali zamienniki. Rezygnacja działała zawsze do momentu aktualizacji, podczas której system sprawdza, czy wszystko w urządzeniu jest ok, a jak nie odebrał sygnału od TouchID zgłaszał błąd i najczęściej uniemożliwiał dokonanie aktualizacji.

    W przypadku gdy ktoś postanowił zaoszczędzić różnie to bywało. Przy TouchID jest niewielki chip, który jest powiązany z danymi w ROM-e telefonu. Zamienniki miały jakąś kombinację sprawiającą, że TouchID działał ale nie zawsze prawidłowo. Czasem przy aktualizacji system meldował, uszkodzenie TouchID choć na zamienniku działało. Poprostu chip zamiennika nie posiada pewnie wszystkich, wymaganych kluczy, kodów nie wiem… czegoś tam. Problem ten pojawiał się zawsze począwszy od premiery iPhone 5s i nie jest to żadne nowum.

    I wydawać by się mogło, że Apple jest bee… ale to normalna praktyka u wszystkich producentów. Nie dalej jak miesiąc temu męczyłem się z wyświetlaczem Lumii 520 która też ma na taśmie jakiś tam chip. Jak się nie dobrało odpowiednio zamiennika to po którejś aktualizacji, to dotyk działał nieprawidłowo a problem dotyczy szczególnie chińskich zamienników. Można mieć zamiennik i nieaktualizaować lub oryginał i aktualizować.

    Więc nie wiem o co to larum….

    Gwoli ścisłości, dotychczas wymiana nieoryginalnego zamiennika na oryginał usuwała problemy z aktualizacją i telefon poprawnie działał. Sprawdzone na 6s”.

    • PW

      Nie rozumiesz na czym polega różnica – nie chodzi o to, że zamiennik działa nieprawidłowo, gorzej, inaczej, czy cokolwiek. Chodzi o to, że Apple specjalnie i z premedytacją umieściło w aktualizacji kod, który nieodwracalnie USZKADZA telefon po wykryciu zamiennika. Rozumiesz teraz? :)

      • Artur Węgliński

        Nie masz racji przeczytaj jeszcze raz zacytowany przezemnie tekst.

        • PW

          Czytam, nie wiem skąd ten cytat, ale „dotychczas wymiana nieoryginalnego zamiennika na oryginał usuwała problemy z aktualizacją i telefon poprawnie działał.” – słowo klucz DOTYCHCZAS. Poza tym uważam, że bardziej wiarygodne są informacje Tabletowo niż bliżej nieznanego użytkownika bliżej nieokreślonego forum ;)

  • rdf

    „Aktualizacja do iOS 9 może „uceglić” iPhone’a 6/6 Plus”
    idiotyczny, obliczony na kliki tytuł.
    nie aktualizacja, a nieautoryzowana wymiana podstawowej części odpowiedzialnej za bezpieczeństwo danych użytkownika. ciekawe co byście pisali, gdyby apple tego nie blokowało – „zabezpieczania iPhona złamane”. „każdy może korzystać z twojej kasy w złamanym apple pay” „skandal w Cupertino.” itd.

    #cebula#gownoburza

    • Kewin Karlos

      Nie za bardzo wierzę w wybuchające iPhony ładowane nieautoryzowanym sprzętem – raczej wygląda to na ustawkę ku przestrodze.

      • rdf

        ja jestem zadowolony z polityki apple. czytnik linii papilarnych jest przypisany do konkretnego urządzenia i to jest super. moje dane są bezpieczne.
        dodatkowo ukradziony iPhone jest całkowicie bezużyteczny. dzięki tej polityce dramatycznie spadła ilość kradzieży i napadów.

        • Kewin Karlos

          Istnieją firm, które wokół swojej marki potrafią zgromadzić rzesze oddany użytkowników (ci fani są zdecydowanie najcenniejsi). Niczym niezwykłym jest potwierdzanie prawidłowości dokonanego przez siebie wyboru – choćby w formie postów. Dużo mnie przyjemnie sie robi, jeżeli mój wybór jest jedynym słusznym i wszyscy pozostali z automatu trafiają na inna półkę. Ta logika jest nieubłagana i broni się sam – jeżeli coś jest naj, to wszystko pozostałe automatycznie jest gorsze wraz z konsekwencjami dla użytkowników.

          • rdf

            mnie nic nie obchodzą wybory innych ludzi. nie rozumiem jedynie dlaczego, skoro jestem zadowolony z jakiegoś produktu, to ma mi być z tego powodu przykro. ;)

          • Ja

            Przykro powinno ci być nie dlatego, że jesteś zadowolony z ajfona, ale dlatego, że najwyraźniej jesteś po prostu głupi i zupełnie nie zdajesz sobie z tego sprawy. Mało tego, bronisz i zdajesz się być dumny z bycia klientem firmy lubiącej zwyczajnie dymać w cztery litery swoich niezbyt rozgarniętych klientów. A to już jest żałosne.

          • Kewin Karlos

            Nie tak dawno temu na YT natknąłem się na filmik, w którym ktoś zachęcał do kupna MacBooka. Spokojnie wytłumaczył dlaczego wystarczy zakupu starszego, używanego modelu (był przekonany o racjonalności swoich argumentów) itd itp. Nie będę streszczał nie o to chodzi. Dla niego to nie było narzędzie, tylko cel sam w sobie – wystarczy wymienić okno w mieszkaniu, by mieć piękniejszy widok na okolicę. Stanowczo za dużo „filozofii” ktoś wciska w te wyroby.

          • GSoil

            Włodek Markowicz? xD

          • Kewin Karlos

            Jedni chyba mają wrodzony luz, inni muszą coś pokątnie kupować ;)

          • Lump

            Nie musi ci byc przykro ale badania psychiatryczne można narzucić sądownie. Ja wiem, ze to wykracza poza pojmowanie móżdżku przecietnego jabololuba ale tak jest

    • LCD

      A Samsung potrafi zachować się jak normalna firma: np. zrootujesz telefon, to flaga dla Knox się zmienia i tracisz gwarancję (tu akurat są różne podejścia serwisu) oraz przestaje działać Samsung Pay. Ale przynajmniej nie robi z telefonu drogiego przycisku do papieru. Ale Apple to Apple: jak nie zamuli starszych telefonów aktualizacją oprogramowania, czy nie wyłączy możliwości dzwonienia to specjalnie ucegli aparat, tylko dlatego, że nie przepłaciłeś im za wymianę przycisku. Chociaż pojawiają się informację o error 53 też przy wymianie samego wyświetlacza :P

      • rdf

        „Chociaż pojawiają się informację o error 53 też przy wymianie samego wyświetlacza :P’
        żeby wymienić wyświetlacz trzeba rozłączyć touch ID bystrzaku. kiedy źle to zrobisz, to masz klopot.

  • rdf

    jeszcze jeden zabawny tekst. ;)
    „Co ciekawe, Apple jest świadome tego problemu”
    wiesz dlaczego jest świadome?

    – sami to zaprojektowali.
    – to nie jest problem. ;)

  • anemusek

    Jak ma się wątpliwości co do bezpieczeństwa usług to się je blokuje, a nie psuje cudza własność. W sumie to sa wszelkie podstawy by uceglić Apple w paru krajach Europy z Polską włącznie.

  • Stefan P.

    Dla mojego bezpieczeństwa telefon za 3K zostaje zamordowany ;)))

  • Andrzej

    Nie czaje jak bym w domu wymienił sam czytnik lini papilarnych na oryginalny od apple to by nic się nie stało. Tu nie chodzi o serwis a o części! Tak trudno to zrozumieć??

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona