Ważne

Zdaniem IDC, Apple Watch pozostanie najpopularniejszym smartwatchem na rynku

Wearables pojawiają się w ofercie kolejnych producentów, a liczba sprzedanych urządzeń wciąż rośnie, choć nie tak szybko jak wskazywały prognozy jeszcze sprzed kilkudziesięciu miesięcy. IDC udostępniło swoją analizę rynku – dowiedzieliśmy się z niej, który system operacyjny jest najpopularniejszy, a także co nieco na temat przyszłości poszczególnych firm w tym wymagającym segmencie.

Według IDC w tym roku zostanie sprzedanych łącznie 21,3 miliona inteligentnych zegarków. Pod względem popularności wygrywa aktualnie Apple z watch OS. Mimo że Kalifornijczycy nie stworzyli ani najlepszego ani też najładniejszego smartwatcha, udało im się odnieść olbrzymi sukces. Zresztą przez najbliższe lata mają utrzymać swoją pierwszą lokatę. Wiele wskazuje na to, że w 2019 klienci zakupią już 88,3 miliona smartwatchy, co oznacza ponad czterokrotny wzrost względem tegorocznego wyniku.

Drugie miejsce to oczywiście Android Wear, który będzie stopniowo nadrabiał stratę do watch OS. Myślę jednak, że Google z Huawei i resztą zdołają całkiem szybko stać się liderami rynku – być może sytuacja będzie analogiczna do tej z rynku smartfonów. Podium uzupełnia Pebble, ale wkrótce ma ustąpić miejsca Tizenowi. Z pewnością nowe Samsungi Gear S2 okażą się kluczowe w wykonaniu tego zadania.

System operacyjny Liczba sprzedanych wearables w 2015 (w mln) Udział rynkowy w 2015 Liczba sprzedanych wearables w 2019 (w mln) Udział rynkowy w 2019 Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu 2015-2019
Android 0,4 2,1 % 1,1 1,2 % 25,8 %
Android Wear 3,2 15,2 % 34,3 38,8 % 80,5 %
Linux 0,2 0,9 % 1,1 1,2 % 54,5 %
Pebble 1,8 8,6 % 2,3 2,6 % 5,8 %
RTOS 0,8 3,8 % 1,9 2,2 % 23,8 %
Tizen 1,7 8,2 % 2,5 2,8 % 9,5 %
watchOS 13 61,3 % 45,2 51,1 % 36,5 %
Łącznie 21,3 100 % 88,3 100 % 42,8 %

Walka na rynku smartwatchy będzie powoli robić się coraz ciekawsza. Na pewno wszyscy producenci będą się starać, aby zaoferować jak najlepsze inteligentne zegarki, aczkolwiek trudno liczyć na liczne premiery modeli z baterią wytrzymującą więcej niż kilka dni na jednym ładowaniu. Jestem ciekaw, jak bardzo się zmienią kolejne generacje Apple i Huawei Watcha, Samsunga Gear S, Moto 360, Pebble Steel, LG Watch Urbane i reszty.

źródło: IDC przez Business Wire9to5mac

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Konrad Uroda-Darłak

    W sumie trochę to smutne.

  • mały kazio

    bo inne zegarki kupują ci, którzy mają taką potrzebę, a ajwocze kupują którym da się wmówić, że będzie im potrzebny. gdyby apple jutro zaczęło sprzedawać rowery to też by kupili, bo jest taka moda

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona