Asus Zenfone 3 może zadebiutować w drugim kwartale 2016 roku

Z Asusem jest jeden podstawowy problem. Wypuszcza on tak wiele wariantów smartfonów z serii Zenfone, że naprawdę ciężko się odnaleźć (nawet najbardziej wytrwałym i wprawnym obserwatorom marki) w tym gąszczu pozycji. Lecz ma to też swoje dobre strony – każdy użytkownik powinien znaleźć tam coś dla siebie. Na kolejną „falę” nowych Zenfone’ów przyjdzie nam jednak poczekać jeszcze kilka miesięcy.

(Dla przypomnienia) Zenfone 2 zadebiutował na samym początku tego roku (dokładnie 5 stycznia). Cykl wydawniczy wynosi zwykle 12 miesięcy i tyle najczęściej trzeba czekać na kolejną generację danego smartfona (+/- kilka tygodni). Jednak zaskakująco szybko pojawiły się pierwsze sugestie na temat Zenfone’a 3, według których miał doczekać się prezentacji jeszcze w tym roku (a dokładnie w czwartym kwartale). Tak się oczywiście nie stało i według najnowszych doniesień Asus pokaże go w drugim kwartale 2016 roku.

Mowa jest konkretniej o przełomie maja i czerwca. Wśród nowości, jakie możemy się po nim spodziewać wymienia się USB Typu C oraz czytnik linii papilarnych. Obecność pierwszej z nich zasugerował sam CEO Asusa, Jonney Shih, natomiast o drugiej donosi źródło powiązane z dostawcami, zajmującymi się produkcją tego podzespołu – tajwańskim Elan Microelectronics oraz chińskim Goodix. Pojawiła się również wzmianka o podziale udziałów, posiadanych przez wytwórców procesorów, napędzających Zenfone’y: 80% przypada Intelowi i Qualcommowi, natomiast 20% MediaTekowi.

Obecność czytnika linii papilarnych byłaby dużą nowością, bowiem do tej pory żaden smartfon z tej serii go nie posiadał. Swoje zrobiła na pewno presja ze strony konkurencji, która montuje je nawet w bardzo tanich propozycjach, lecz nie bez znaczenia jest również spadek ceny tego komponentu – szacuje się, że jego koszt w 2016 roku zmniejszy się do 5 dolarów. Warto zaznaczyć, że wpłynie to na cały rynek, gdzie w przyszłości nawet połowa smartfonów może posiadać czytnik linii papilarnych.

Asus zamierza również bardziej agresywnie powalczyć o klienta, chociaż do pokonania ma licznych konkurentów. Szacuje się, że w 2015 roku sprzeda łącznie 20 milionów urządzeń, zaś w przyszłym o 10 milionów więcej (tj. 30 milionów).

Źródło: DigiTimes