W ciągu roku popularność wyświetlaczy AMOLED wzrosła o 100 procent

Gdy natkniemy się na termin Super AMOLED, określający technologię, w jakiej został wykonany wyświetlacz danego urządzenia, od razu przychodzi na myśl skojarzenie z Samsungiem. Nie ma się czemu dziwić, ponieważ to właśnie on wypromował ten rodzaj ekranu i teraz zbiera tego owoce.

Nie trzeba być bardzo wprawnym obserwatorem rynku urządzeń mobilnych, aby zauważyć, że pojawia się na nim coraz więcej propozycji z wyświetlaczami AMOLED-owymi. Różnice względem matryc LCD są widoczne już na pierwszy rzut oka (na niekorzyść tych ostatnich). Producenci bardzo chętnie sięgają po ekrany wykonane w tej technologii i wszystko wskazuje na to, że trend ten się utrzyma.

Największym producentem wyświetlaczy AMOLED-owych jest oczywiście Samsung – posiada on udziały w tym rynku na poziomie 95,8%. Szacowana wartość wszystkich ekranów, jakie zostały sprzedane w Q3 2015 wynosi 3,29 miliardów dolarów, co oznacza, że Koreańczykom przypadło z tego około 3,15 miliardów dolarów! Kwoty te nie byłyby tak wysokie, gdyby nie fakt, że popularność tych wyświetlaczy w ciągu roku wzrosła o 100% (co przełożyło się na łącznie 79 milionów sztuk dostarczonych w ubiegłym kwartale), natomiast względem tylko poprzedniego okresu o 35%.

Gdy do powyższego dodamy niedawne doniesienia o tym, że Samsung chce obniżyć koszty produkcji ekranów AMOLED-owych (co tym samym ma przełożyć się na spadek ich ceny o nawet 20%), to przewidywania, że już w 2016 roku wyświetlacze LCD mogą odejść do lamusa mają szanse stać się rzeczywistością.

Źródło: Android Authority