+6Nasi autorzy
Ważne

Surface Pro 3 jako podstawka pod iPada

Firma Microsoft ma wyraźnego pecha, jeśli chodzi o wszelkie formy lokowania produktu. Jakiś czas temu gigant z Redmond stał się obiektem żartów internautów po tym, jak komentatorzy ligi NFL nie mogli zapamiętać nazwy tabletu Surface Pro 2 (mimo wielomilionowego kontraktu reklamowego) i zaczęli nazywać go… iPadem.

Spece od marketingu firmy Microsoft postanowili jednak nie zrażać się tą wpadką i kontynuować promowanie linii Surface przez lokowanie produktu. Świetną okazję do tego stanowiły wybory trwające właśnie w Stanach Zjednoczonych. Tym razem w tablety ze wspomnianej wcześniej serii wyposażeni zostali prezenterzy stacji CNN. Cała sytuacja została dobrze przyjęta przez internautów, którzy wyrażali pochlebne opinie za pomocą serwisu Twitter.

Niestety, dość szybko okazało się, że dziennikarze CNN nie byli wcale przekonani do swoich nowych narzędzi pracy, a gdy wydawało im się, że nikt nie widzi, sięgali po produkty konkurencji. Najwięcej radości wśród internautów (i przedstawicieli Apple) wzbudziło zaś to zdjęcie, na którym tablet Microsoftu został wykorzystany jako statyw pod iPada.

Z jednej strony łatwo jest zrozumieć zachowanie prezenterów. W końcu nikt nie lubi, gdy w dość ważnym momencie naszej kariery (warto pamiętać, że nie był to zwykły program, lecz studio wyborcze) ktoś „z góry” każe nam zastąpić znane i lubiane narzędzie pracy czymś nowym, z czym nie mieliśmy wcześniej do czynienia, i chociaż Surface Pro 3 oferuje bez wątpienia znacznie większe możliwości, to jednak w tym przypadku iPad wygrywa dzięki zwykłej, ludzkiej sile przyzwyczajenia. Z drugiej strony obsługa tabletu z Windowsem nie jest przecież na tyle skomplikowana i męcząca, by nie można było nauczyć się jej chociażby w przeddzień wydarzenia, zwłaszcza iż mówimy tu o ludziach, dla których umiejętność korzystania z urządzeń tego typu stanowi element pracy. W takim przypadku wyciąganie iPada spod stołu stanowi rażący wręcz brak profesjonalizmu.

Cała sytuacja może okazać się jednak dość dużym ciosem dla wizerunku tabletów firmy Microsoft. O ile wpadkę podczas rozgrywek NFL można było łatwo wyjaśnić brakiem wiedzy technicznej komentatora sportowego, o tyle w tym przypadku mamy już do czynienia z ludźmi, którzy na co dzień korzystają z tabletów podczas pracy i którzy, jakby nie patrzeć, zajmują się zawodowo kształtowaniem opinii sporej części społeczeństwa. Fakt iż świadomie i z premedytacją wybrali oni produkt konkurencji (mając Surface na wyciągnięcie ręki i będąc zobowiązanym do używania go przez kontrakt reklamowy) będzie już więc stanowić dużo większy problem dla speców od marketingu MS, oddając jednocześnie świetne narzędzie w ręce wszystkich internetowych bojowników o wyższość jednej marki nad drugą.

Zwolennikom giganta z Redmond pozostaje więc mieć nadzieję na to, że firmie uda się przełamać medialną złą passę a dział marketingu zadba o to, by więcej nie dochodziło do podobnych incydentów. Jeszcze jedna taka wpadka może w końcu sprawić, że Apple zyska na tej kampanii więcej niż Microsoft, nie wydając przy tym ani centa.

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Latex

    Jeśli dostali na audycję to naprawdę trudno się dziwić. Na bank nie mieli tam żadnych swoich skonfigurowanych aplikacji.

    • Aske

      Współpraca CNN i Microsoftu trwa już od dłuższego czasu, więc nie wydaje mi się by dostali te tablety z zaskoczenia ;)

  • Tomasz Lenartowski

    Sytuacja tak ładnie trolluje że ja już nie muszę ;)

  • dzony

    Surface, nie dla idiotów.

  • Microsoft źle to przygotował. Bardzo.

    Ale The verge oczywiście rozdmuchało sprawę niewyobrażalnie. 1) to nie ipad tylko jakiś android. 2) wieczór wyborczy trwał 6 godzin, a te kadry widoczne przez kilka sekund. Przeciętny widz nawet tego nie zauważył. Jedyne co widzieli to mocno promowany i juz rozpoznawalny Surface Pro 3.

    • Tomasz Lenartowski

      Pytanie ilu z tych widzów nadal uważa że każdy tablet to iPad.

    • Aske

      1. Faktycznie, na zdjęciu ciężko stwierdzić czy te tablety to rzeczywiście produkty Apple, jednak Jake Tapper z CNN tłumaczył się później, że będąc na wizji używał Surface do wyświetlania wszelkiej maści wykresów itp. a swojego prywatnego iPada do tweetowania. Czegokolwiek by nie mówić o całej sytuacji, to wydaje mi się jednak, że człowiek ten wie jakiej marki jest jego prywatny tablet.

      2. Wszystko to prawda. Jednak wspomniany przez Ciebie „przeciętny widz” oglądający to w telewizji nie interesuje się technologią i mało go obchodzi jakiej marki urządzenie stało na stole w studio. Natomiast osoby zainteresowane tematem jeszcze długo nie zapomną o tej wpadce.

  • poi

    To samo będzie z Nokią ala Microsoft

  • steveminion

    ” Surface Pro 3 oferuje bez wątpienia znacznie większe możliwości”
    To jeszcze nie znaczy, że jest lepszy/wygodniejszy. Polonezem przewieziesz pralkę ale chyba każdy by jednak wolał Porsche. Zresztą wpadka MS jest mało zauważalna i nie tak spektakularna porównaniu z dokonaniami Samsunga na tym polu :)

  • Alanto

    Patrząc na jedno ze zdjęć widać że jest tam najprawdopodobniej

    Apple iPad mini w jakimś opakowaniu :)
    Surface Pro 3 ma wysokości około 201 mm natomiast iPad mini ma około 200 mm wysokości (postawiony jak na zdjęciu) a jego format to 4/3 więc stawiam na ten produkt podpierający się na

    Surface Pro 3

  • kamil

    haha ale Beka:) :) Dawno się tak nie uśmiałem. Microsoft notuje wpadę za wpadą:) i świetnie sie w tym kierunku rozwija haha

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona