+6Nasi autorzy
Ważne

Adidasy i iPady, czyli problem Microsoftu

Polacy kupują adidasy i goglują. A tak naprawdę, nabywają buty sportowe i korzystają z wyszukiwarki internetowej. Popularność marek Adidas i Google sprawiła jednak, że określenia „adidasy” czy „goglować” nabrały szerszego, bardziej generycznego znaczenia. W USA podobnie jest z iPadem – „iPad” to synonim tabletu. Tego określenia używa się w stosunku do dachówek Samsunga, Della czy Asusa.

Ale nie tylko tych firm. Dla niektórych, Surface to „iPad”. Nie byłoby w tym nic dziwnego ani niepokojącego, gdyby tych określeń nie używali komentatorzy futbolu amerykańskiego (NFL) w telewizjach krajowych. Dlaczego Microsoft ma powody do niepokoju? Zapłacił ponad 400 mln dolarów za kontrakt reklamowy z ligą NFL, a w zamian zawodnicy, trenerzy i prezenterzy w studiu mieli używać tabletów z rodziny Surface – w tym SP2 do analizy ustawień meczowych, co wcześniej było robione przy pomocy wydrukowanych zdjęć. I rzeczywiście – oglądając transmisję NFL można natknąć się na reklamy, bilbordy reklamowe i… słowa komentatorów mówiące o „iPadach” czy urządzeniach „iPado-podobnych”. PR-owcy mają nie lada orzech do zgryzienia. Jak trafić do świadomości użytkownika? Coraz więcej konsumentów rozpoznaje tę markę, ale świadomość dalej jest zbyt mała – pomimo ogromnych nakładów finansowych na reklamę. A reklamowanie konkurencji wydając na to prawie pół miliarda nie brzmi dobrze.

surfaceinlinenfl

Wszyscy jesteśmy ciekawi jaka jest przyszłość linii Surface. Anulowano (być może bezpowrotnie) projekt pod nazwą Surface Mini, a wcale nie jest powiedziane, że Surface czy Surface Pro doczekają się następców. Nie jestem najbardziej obiektywną osobą do oceniania tych urządzeń, jednak byłoby bardzo szkoda, gdyby pomysł ten został przerwany. Zarówno od strony sprzętowej, jak i programowej, SP3 to jedno z najlepszych urządzeń przenośnych z Windows 8.1, pokazujące innym producentom jak powinno się robić hybrydy i jak wielkie znaczenie ma przywiązanie do detali. Staya Nadella jest jednak bardziej racjonalny i chłodny w swoich decyzjach. Jeśli 3 generacja nie będzie przynosić zysków – być może pożegnamy się z komputerami z Redmond. Byłoby bardzo szkoda.

nfl-surface-tablet

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • dafuq

    Jak można na tablet mówić iPad? No tak, to Amerykanie, oni na piłkę nożną mówią soccer.

    • Tak samo jak na każde buty sportowe mówi się adidasy

      • Kalll

        Chyba ty tak mówisz

        • Szaman Szamanowski

          Ja też tak mówię.

          • Wolna

            idiot

        • Tak mówią osoby nie interesujące się ubiorem sportowym. Tak samo jak na tablet, „iPad” mówią osoby, które nie znają się na technologii (w USA).

    • and

      A co w tym dziwnego ze na piłkę nożna mówią soccer?. Pozatym piłka nożna jest chyba najbardziej durny teatralnym sportem swiata

      • Dziwne jest to, że na sport, w którym piłkę głównie dotyka się ręką, mówią FOOTball ;)

    • SyoMas

      Zdecydowanie nie tylko Amerykanów się to tyczy. Raz w Polsce i raz w Niemczech od znajomego na pytanie co kupił otrzymałem odpowiedź „… a jakiegoś ajpada Samsunga”. Za pierwszym razem się żachnąłem. Za drugim zrozumiałem, że „adidasowanie” dotknęło również ten segment.

      • Tomasz Lenartowski

        ja sam się nie spotkałem, ale kolega mówi, że np jego rodzina na wszystkie tablety mówi iPad. Może dlatego, że on sam ma japko i się z tą nazwą obyli.

  • uru28

    Pomijając Apple,Nokia (kiedyś gigant) miała swoją ofertę w każdym segmencie rynku,w tym szczególnie bogatą w budżetowym.Śmiało można powiedzieć że Nokia była wszędzie i każdy ją znał.Android…Sukces ze względu na dostępność i rozpropagowanie (początkowo dosyć ułomnego systemu) dzięki tanim urządzeniom.M$ na rynku mobilnym (telefony/tablety)jest już jakiś czas i tak po prawdzie dopiero teraz mamy dostęp do tańszych urządzeń. Po mojemu błąd zaniechania.Przy tak mocno zakorzenionej i okopanej konkurencji M$ zrobił to po prostu źle.

  • Grzes9

    Sam korzystam z Acer Iconia tab w700 który z Ipadem ma naprawdę mało wspólnego a zdarzyło się nie raz i nie dwa, że ktoś nazwał go w ten sposób. Nawet moi rówieśnicy (19-21 lat) mieli z tym problem. Co innego osoby starsze, które nie mają pojęcia o temacie. Nie nazywają go Ipad, bo nie mają pojęcia co to takiego a słowo tablet od jakiegoś czasu nadużywane jest w reklamach.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona