+6Nasi autorzy
Ważne

Apple: 13,3 mln iPadów sprzedanych w ostatnim kwartale, wzrost sprzedaży… komputerów Mac

Nadszedł interesujący wieczór dla osób szczegółowo obserwujących dzieje poszczególnych gigantów technologicznego światka. Oto dwa konkurujące ze sobą koncerny ogłosiły wyniki finansowe i sprzedażowe za ostatni kwartał fiskalny. Na temat wzlotów i upadków Microsoftu napisał Wam kilka chwil temu Piotr – pod tym adresem, ja natomiast skupiłam się na Apple.

I tak, dowiedzieliśmy się właśnie, że przychód firmy w ciągu trzech ostatnich miesięcy wyniósł 37,4 miliarda dolarów (w analogicznym okresie roku poprzedniego: 35,3 miliardów, kwartał wcześniej: 45,6 miliarda), natomiast zysk – 7,7 miliarda dolarów (rok wcześniej: 6,9 mln).

Jak natomiast przedstawiała się sprzedaż urządzeń z nadgryzionym jabłkiem na obudowie? Dwie grupy sprzętu, smartfony i komputery Mac, zanotowały wzrosty (nie wiem jak Was, ale mnie rosnąca sprzedaż komputerów Mac zdziwiła – w końcu wszyscy wieszczą erę Post PC – to jak to w końcu? ;)), z kolei kolejne dwie – tablety i odtwarzacze muzyczne – spadki.

Tu warto przedstawić grafikę zamieszczoną na Twitterze przez Benedicta Evansa, która doskonale obrazuje, że popularność modeli iPhone cały czas wzrasta, natomiast iPada – do pewnego momentu rosła, by po jakimś czasie załamać się i utrzymywać cały czas na podobnym poziomie.

wzrostsprzedażyiphoneiipadWracając jednak do ogłoszonych wyników Apple, sprzedaż poszczególnych urządzeń koncernu w ostatnim kwartale wyglądała następująco:
– iPad: 13,3 mln (rok wcześniej: 14,6 mln, kwartał wcześniej: 16,3 mln),
– iPhone: 35,2 mln (rok wcześniej: 31,2 mln, kwartał wcześniej: 43,7 mln),
– komputery Mac: 4,4 mln (rok wcześniej: 3,7 mln, kwartał wcześniej: 4,1 mln),
– iPod: 2,9 mln (rok wcześniej: 4,6 mln, kwartał wcześniej: 2,7 mln).

Po szczegóły odsyłam do poniższej tabeli:

apple-wyniki-q3fiskalne2014

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na powiadomienia@tabletowo.pl.

Komentarze

  • Meeeerrrrrrtttt

    rynek ipadem już jest ogromnie nasycony i nic w tym urządzeniu nie można zbytnio wymyślić co by zachwycało więc sprzedaż spada

  • Meeeerrrrrrtttt

    rynek ipadem już jest ogromnie nasycony i nic w tym urządzeniu nie można zbytnio wymyślić co by zachwycało więc sprzedaż spada

  • Meeeerrrrrrtttt

    rynek ipadem już jest ogromnie nasycony i nic w tym urządzeniu nie można zbytnio wymyślić co by zachwycało więc sprzedaż spada

    • A rynek nie jest nasycony iPhonem? Jest i to w dużo większym stopniu. Co nie przeszkadza ajfonowi bić kolejnych rekordów sprzedaży.

      • AS

        iPhone występuje w ofertach operatorów komórkowych, dlatego łatwiej go sprzedać. Chyba tym należy tłumaczyć dalszy wzrost sprzedaży iPhone’a.

        • Zgadza się. Dodatkowo – dwuletni okres umów z operatorem i nowy iPhone za 199$ co 2 lata, to jak za darmo. Też bym zmieniał.

          Mimo wszystko dziwi słaba sprzedaż mini Retina i Air, bo to tablety „przełomowe”. Air był znacznie cieńszy, lżejszy i mniejszy od poprzedników i wyglądało na to, że sporo osób przesiądzie się na niego ze starszych generacji. Jak widać – niekoniecznie.

          • AS

            Dlatego duża szansa przed kolejna generacją. Apple, wypuszczając aktualizacje zgodne z wersjami poprzednimi, sam sobie trochę szkodzi (z pożytkiem dla użytkowników). Poza tym, poza wyglądem i wydajnością poszczególne iPady od wersji 4, a może nawet 3, niewiele się różnią. Ja sam kilka miesięcy temu zastanawiałem się nad wyborem miedzy czwórką, a Air. Ostatecznie przeważył czas ładowania baterii i wygląd.

      • steveminion

        Weź pod uwagę, że spadek sprzedaży iPada nastąpił w USA i Europie, gdzie kto mógł już kupił, a tablet starzeje się wolniej niż komórka i przede wszystkim jest dalej na liście zakupów… Z drugiej strony niedawne porozumienie z IBMem może w tej kwestii zaowocować ciekawymi efektami.
        Zabawny jest natomiast wzrost sprzedaży maków w erze post PC :)

      • steveminion

        Weź pod uwagę, że spadek sprzedaży iPada nastąpił w USA i Europie, gdzie kto mógł już kupił, a tablet starzeje się wolniej niż komórka i przede wszystkim jest dalej na liście zakupów… Z drugiej strony niedawne porozumienie z IBMem może w tej kwestii zaowocować ciekawymi efektami.
        Zabawny jest natomiast wzrost sprzedaży maków w erze post PC :)

  • Marek Grys

    nie spada a utrzymuje sie na tym samym poziomie. A sam tablet udoskonalany jest już 4 lata na rynku ? czy coś koło tego. Pytanie czy to zasługa sprzetu czy systemu a może bazy aplikacji

    • Niewiele, ale jednak w dół.
      iPad: 13,3 mln (rok wcześniej: 14,6 mln, kwartał wcześniej: 16,3 mln),

  • Jacek.P

    Naiwnych na świecie nie brakuje. Ja nie kupuje urządzeń, bo to Samsung, Sony czy HTC.
    Jedno trzeba Apple przyznać, mają najlepszy marketing na świecie. Trzeba być mistrzem żeby wmówić tylu osobom, że coś jest „amazing” i muszą to mieć. To nie jest przywiązanie do marki, ale wręcz sekta.

  • Jacek.P

    Naiwnych na świecie nie brakuje. Ja nie kupuje urządzeń, bo to Samsung, Sony czy HTC.
    Jedno trzeba Apple przyznać, mają najlepszy marketing na świecie. Trzeba być mistrzem żeby wmówić tylu osobom, że coś jest „amazing” i muszą to mieć. To nie jest przywiązanie do marki, ale wręcz sekta.

Tabletowo.pl
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona