Sprzedaż tabletów Microsoft Surface ruszy 26 października

Microsoft wysłał dziennikarzom i blogerom zaproszenia na specjalną konferencję prasową, która odbędzie się 25 października. Jest to data zarówno wielka, jak i wielce mówiąca. Od dłuższego czasu wiadomo, że na kilka dni przed końcem października rynek przeżyje istny zalew tabletów, ultrabooków i hybryd z Windows 8, nie wspominając już o pudełkowych i cyfrowych wersjach tego systemu. Wraz z Windows 8, za niewiele ponad trzy tygodnie w sklepach pojawią się pierwsze telefony z Windows Phone 8 (w tym niezwykle atrakcyjne wizualnie słuchawki od HTC i Nokii) oraz tablety Microsoft Surface.

Urządzenia te, jak doskonale wiecie, będą flagowymi produktami Microsoftu, a ich zadaniem będzie promocja marki i systemu Windows 8, a także wyznaczenie nowych trendów na rynku. Charakteryzujące się dość niecodziennym i nowoczesnym wzornictwem, Surface’y będą znacząco różnić się od produktów konkurencji. Oprócz walorów estetycznych, trudno zignorować ich możliwości. Specyfikacja wariantów Windows 8 i Windows RT obejmuje 10,1-calowe pojemnościowe ekrany dotykowe, najnowsze procesory Intela i Nvidii, dużą ilość pamięci operacyjnej RAM oraz cienkie i lekkie obudowy. Brzmi idealnie?

Wpływ na powodzenie tabletów Surface będzie miała ich cena. Do 25 października możemy tylko typować i spekulować. Podczas konferencji prasowej zostaną ujawnione kwoty, za które będzie można nabyć poszczególne warianty urządzeń, których sprzedaż ma ruszyć dzień później, tj. 26 października. W rozmowie z Seattle Times, Steve Ballmer piastujący stanowisko prezesa Microsoftu, zasugerował, że ceny Surface’ów będą zaczynać się od około 400 dolarów. Jak sądzicie, to dużo?

via The Verge