Rynek tabletów rośnie. Ciekawe wyniki po Q3 2011

tablety

Co do tego, że rynek tabletów internetowych rozwija się w niesamowitym tempie, chyba nikt z Was nie ma wątpliwości. A jeśli ktoś takowe ma, najnowsze informacje ujawnione przez Strategy Analytics je na pewno rozwieje. Okazuje się bowiem, że rynek tabletów w trzecim kwartale 2011 roku odnotował wzrost aż o 280% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Sprzedaż tego typu urządzeń w ciągu ostatnich trzech miesięcy wyniosła 16,7 milionów sztuk, natomiast rok wcześniej – 4,4 mln. Nie ma się jednak co dziwić takiemu stanowi rzeczy. 2010 rok bezsprzecznie należał do iPada pierwszej generacji, który posiadał 95,5% rynku ze względu na fakt, iż konkurencja dopiero zaczynała myśleć nad swoimi tabletami (te w większości wprowadzane były do sprzedaży od początku 2011 roku – pod koniec roku poprzedniego na półki sklepowe trafiło niewiele urządzeń).

Statystyki opublikowane przez wspomnianą firmę pokazują dominację tabletów Apple, które sprzedały się w ilości 11,1 mln sztuk, dając firmie z Cupertino 66,6% rynku. Ponad dwukrotnie mniejsze udziały w rynku tabletów mają modele z Androidem, które osiągnęły sprzedaż na poziomie 4,5 mln (26,9% rynku).

Tablety z pozostałymi systemami operacyjnymi zostają daleko w tyle. Nadzieją dla modeli z platformą Microsoftu może być premiera Windows 8, ale to dopiero w przyszłym roku.

Pełne statystyki zostały przedstawione poniższej:

Ilość sprzedanych tabletów w milionach sztuk Q3 ’10 Q3 ’11
Apple iOS 4,2 11,1
Android 0,1 4,5
Microsoft 0 0,4
QNX 0 0,2
Inni 0,1 0,5
Łącznie 4,4 16,7
_
% rynku Q3 ’10 Q3 ’11
Apple iOS 95,5% 66,6%
Android 2,3% 26,9%
Microsoft 0% 2,4%
QNX 0% 1,2%
Inni 2,3% 2,9%
Łącznie 100% 100%
_
Wzrost rok do roku 280%

źródło, źródło