Rynek tabletów raczkuje. Tylko 0,3% ludzi posiada taki sprzęt

Rynek tabletów internetowych dopiero raczkuje. Do takiego wniosku można dojść po opublikowaniu 88-stronicowego wywodu analityka RBC. Mike Abramsky opracował ciekawy dokument, z którego możemy dowiedzieć się co nieco nawet o przyszłości (widzianej oczami wspomnianego analityka). Ale zanim spojrzymy w przód, warto cofnąć się do 2010 roku, kiedy to na rynku pojawił się pierwszy tablet internetowy z prawdziwego zdarzenia. Tutaj zapewne stwierdzicie, że iPad nie był pierwszym tabletem internetowym na rynku… Ja się z tym oczywiście zgodzę, ale to właśnie iPad zapoczątkował erę, w której te urządzenia stały się popularne.

Z opublikowanego raportu wynika, że tylko 0,3% ludzi na świecie posiada tablet internetowy (stan na końcówkę 2010 roku). Dlaczego tak mało osób przekonało się do tego typu urządzeń? Myślę, że znaczna część z nich po prostu nie widzi zastosowania tabletu.

Tak na dobrą sprawę można by stwierdzić, że tablet to kolejny niepotrzebny gadżet elektroniczny. Jeśli ktoś ma netbooka i smartfona, to tablet niekoniecznie musi być w centrum jego zainteresowań. To, co można zrobić na tablecie, można z powodzeniem wykonać także na wspomnianych urządzeniach (z przewagą netbooka – tu dochodzi wygodniejsze pisanie na klawiaturze). Trzeba jednak zauważyć, że w niektórych sytuacjach tablet wydaje się być idealnym sprzętem.

Kolejna sprawa – większe grono ludzi nie przekona się do tabletów, jeśli one nie stanieją. Po co mamy wydawać po dwa czy trzy tysiące na urządzenia, które w gruncie rzeczy są nam niepotrzebne (patrz poprzedni akapit). Można jednak mieć nadzieję, że rynek tabletów rozwinie się w szybkim tempie (podobnie jak smartfony) i już niebawem zobaczymy w sprzedaży urządzenia o ciekawych parametrach technicznych, ale też stosunkowo niskiej cenie.

Wróćmy jednak do raportu. Abramsky przewiduje w nim, że do 2014 roku urządzenia z Androidem prześcigną Apple. Wierzy, że Android będzie miał wtedy 40-procentowy udział w rynku, z kolei Apple przypadnie 34%, Microsoftowi – 13%, BlackBerry – 8%, a WebOS – 5%.

99,7% osób na ziemi nie posiada tabletu internetowego – warto zapamiętać tę liczbę. Chętnie porównam ją ze stanem na końcówkę roku 2011 – jestem bardzo ciekawa jak bardzo się ona zmniejszy… Jak myślicie?

źródło