Ważne

Tablet TouchPad oczkiem w głowie HP (wideo i galeria)

Okazuje się, że HTC Flyer to nie jedyny tablet, który jest oczkiem w głowie producenta, przez co dziennikarze nie mogą z nim pobyć sam na sam. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku Hewlett Packard, a dokładniej pierwszego tabletu firmy – HP TouchPad. Na MWC 2011 w miejscu wydzielonym dla HP zorganizowano dwa stoiska, na których przedstawiciele producenta przedstawiają tablet szerszej publiczności.

Niestety, nie można go wziąć do ręki, pooglądać z bliska i trochę potestować. Sama byłam świadkiem, jak jeden z dziennikarzy wyciągnął rękę w kierunku urządzenia chcąc go dotknąć – od razu padło zdecydowane “don’t touch!“. Dlaczego HP tak postępuje? Może coś jest niedopracowane i obawia się, że wyjdzie to na jaw?

Jakkolwiek by nie było, szkoda, że HP nie udostępniło kilku sztuk TouchPada, by móc się z nim trochę bliżej zapoznać. Poniżej znajdziecie wideo nakręcone podczas jednej z krótkich prezentacji tabletu (w języku angielskim).

Zanim jednak obejrzycie filmik, krótkie przypomnienie specyfikacji urządzenia przypominającego iPada (nie wiem jak Wam, ale mi bardzo…). HP TouchPad został wyposażony w ekran 9,7” o rozdzielczości 1024 x 768 pikseli, dwurdzeniowy procesor Snapdragon 1,2 GHz, 3G, WiFi, GPS oraz kamerkę 1,3 Mpix. Całość pracuje w oparciu o WebOS 3.0. Więcej na temat parametrów technicznych modelu znajdziecie tutaj.

Według wcześniejszych informacji cena tabletu HP TouchPad ma wynosić 699 dolarów (nieco mniej od Xoom – 799 dolarów i trochę mniej od iPada 32GB + 3G – 729 dolarów. Ale czy jest to dobra cena? W odpowiedzi na to pytanie powinno Wam pomóc poniższe wideo:

Komentarze

  • j3r2yk

    Fajny bajer z tym touch zone

  • Jurek

    Swietnie się zapowiada; zwłaszcza touch-to-share dobra i praktyczna rzecz. Widzę przed HP i jego webOS’em dobre perspektywy. Przy tak duzym wysypie urządzeń HP ma większe szanse bo jak widac nie jest pazerny i w ten sposób zdobędzie wielu nabywców. WebOS pójdzie do innych komputerów HP i to jest dobry znak dla nabywców że firma widzi w tym OS przyszłość. Tak trzymać!

  • kreativtek

    WebOS to jeden z najciekawszych systemów operacyjnych wydanych w ostatnich latach. Telefony z WebOS, początkowo produkowane przez Palm, nie odniosły sukcesu tylko dlatego, że nie były reklamowane, niewielu klientów wiedziało, że na rynku istnieją produkty takiej jakości.

    Mnie podoba się WebOS nie ze względu na funkcje (te można zmienić; dodać, ująć), ale ze względu na wygląd. Jestem estetą i interfejs WebOSa bardzo przypadł mi do gustu. I, wnioskując z komentarzy na Engadget, nie tylko mnie. Pytanie tylko, czy teraz HP będzie wiedziało jak odpowiednio zareklamować swój produkt i, oczywiście, jak go wycenić.

    HP, your move.

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona