Korzystasz z Revolut? Musisz to przeczytać

Revolut

Revolut

Revolut bardzo szybko zyskuje na popularności w Polsce. Nie powinno to nikogo dziwić, ponieważ oferta brytyjskiego fintechu jest atrakcyjna, a do tego cały czas jest rozszerzana o kolejne usługi. Do użytkowników rozesłano jednak ważną informację, której nie powinni zignorować.

Założę się, że większość z Was ignoruje e-maile o zmianach w regulaminach i polityce prywatności – mnie również się to zdarza, ponieważ w większości nie są one zbyt istotne i nie ma potrzeby, aby zagłębiać się w szczegóły. W tym przypadku jednak warto.

Ważne zmiany w polityce prywatności Revolut

Warto z nimi zapoznać się już teraz, ponieważ zaczną one obowiązywać od najbliższego wtorku, 12 listopada 2019 roku. W przesłanej do użytkowników wiadomości Revolut informuje, że od tego dnia będzie przekazywał dane osobowe portalom społecznościowym i firmom analitycznym w celach marketingowych. Jeśli ktoś wyraża na to zgodę, nie musi nic robić, ponieważ opcja ta jest domyślnie włączona. Jeżeli jednak nie chce się na to zgodzić, aby w przyszłości nie otrzymywać spersonalizowanych reklam oraz propozycji skorzystania z dodatkowych usług, musi w aplikacji wejść w Pulpit -> Ustawienia (koło zębate w prawym górnym rogu) -> Prywatność i w sekcji „Marketing ukierunkowany” przesunąć suwak w lewą stronę, aby zmienił kolor na szary. Opcja ta dostępna jest wyłącznie w najnowszej wersji programu o oznaczeniu 6.15.

Revolut przy okazji informuje, że będzie przekazywał dane osobowe użytkowników biurom informacji kredytowej, co pomoże mu lepiej ocenić sytuację finansową danej osoby. Jeśli ktoś nie wyraża na to zgody, musi skontaktować się z zespołem pomocy technicznej za pomocą czatu w aplikacji, aby ją wycofać – domyślnie jest bowiem wyrażona. Jest to prawdopodobnie zwiastun rozszerzenia oferty fintechu o produkty kredytowe, o czym mówiło się już od dłuższego czasu.

Ważna informacja dla użytkowników Revolut (fot. własne)

Przytoczone powyżej zmiany w polityce prywatności Revolut są ważne, ponieważ dotykają aspektów, którymi użytkownicy wcześniej nie musieli się przejmować. Wiele osób prawdopodobnie jednak się ucieszy, że wkrótce będzie mogło skorzystać z produktów kredytowych, aczkolwiek wciąż czekamy na oficjalny komunikat w ich sprawie od brytyjskiego fintechu – dopiero wtedy się dowiemy, co dokładnie przygotowano dla klientów.

Jeśli natomiast chodzi o tzw. marketing ukierunkowany – to już kwestia czysto indywidualna, ponieważ niektórzy traktują nadrzędnie swoją prywatność, podczas gdy inni wolą podzielić się swoimi danymi osobowymi, aby otrzymywać na przykład spersonalizowane reklamy.

Źródło: Revolut, własne

Exit mobile version