Phil Schiller – człowiek, który stoi za marketingowym sukcesem Apple, zmienia swoje stanowisko

Jedna z najważniejszych postaci w Apple zmienia dzisiaj stanowisko pracy. Choć Phil Shiller pozostaje w firmie, nie będzie już pełnił obowiązków wiceszefa globalnego marketingu. Zastąpi go Greg Joswiak.

Phil Shiller zmieniony na stanowisku przez Grega Joswiaka

60-letni Phil Shiller ustępuje z pozycji Senior Vice President of Worldwide Marketing, robiąc miejsce dla Grega Joswiaka. Nadal będzie pracował dla Apple, ale w innym charakterze. Na blogu firmy dowiadujemy się, że będzie reprezentował ją jako „Apple Fellow” – bliski współpracownik marki.

Dyrektor generalny Apple, Tim Cook powiedział na ten temat:

Phil pomógł uczynić Apple firmą, jaką jest dzisiaj. Jego wkład w jej rozwój jest ogromny. W nowej roli nadal będzie zapewniał wspaniałe wskazówki i służył swoim doświadczeniem, które zdobył w ciągu dziesięcioleci pracy w Apple. Z kolei wieloletnie kierownictwo Joza [Grega Joswiaka – przyp.red.] w dziale marketingu produktów sprawia, że doskonale nadaje się do nowej roli i zapewni płynne przejście w momencie, gdy zespół zaangażowany jest w tak ważną i ekscytującą pracę. Na pewno zyska na jego współpracy, pomysłach i energii.

Dla Grega przejęcie pałeczki w marketingu oznacza spore wyzwanie. W tym roku Apple zamierza zaprezentować aż cztery modele iPhone’ów i każdy z nich musi się dobrze sprzedać. Za ich marketing będzie odpowiedzialny właśnie Joswiak.

Greg Joswiak zastąpi Phila Shillera na stanowisku globalnego marketingowca Apple

Shiller to współtwórca sukcesu Apple

Produkcja dobrych urządzeń z dopracowanym oprogramowaniem to jedno, ale ich sprzedaż to całkiem coś innego. Phil Shiller przez lata kierował marketingowcami Apple, którzy wyrabiali marce opinię i skutecznie zachęcali do zakupów jej sprzęty.

To Shiller odebrał od Steve’a Jobsa telefon, kiedy ten wykonał pokazowe połączenie podczas prezentacji iPhone’a w 2007 roku. Sam zaprezentował iPhone’a 3GS na konferencji w roku 2009. Jest uznawany za wymyślenie interfejsu klikalnego kółka w iPodzie. Z firmą związany jest (z pewnymi przerwami) od 1987 roku. Ostatnio pomagał przy organizowaniu wirtualnej prezentacji WWDC 2020.

Praca w Apple przy tak wielu produktach, które kocham, z tymi wszystkimi wspaniałymi przyjaciółmi – Stevem, Timem i wieloma innymi osobami, była dla mnie spełnieniem marzeń. Zacząłem w Apple, gdy miałem 27 lat. W tym roku skończyłem 60 lat i przyszedł czas na zaplanowane zmiany w moim życiu. Będę tu pracował tak długo, jak będą mnie chcieli, ale też chcę spędzić trochę czasu z moją rodziną, przyjaciółmi i poświęcić go na kilka osobistych projektów, na których bardzo mi zależyPhil Shiller

Zmiany są nieuniknione. Tym razem trafiło na szefa globalnego marketingu. Zapewne Apple tylko na nich skorzysta.

Exit mobile version