Witamy w 2018 roku, kiedy to ludzie wstawiają na YouTube filmiki, na których jedzą kapsułki do prania | Tabletowo.pl

Witamy w 2018 roku, kiedy to ludzie wstawiają na YouTube filmiki, na których jedzą kapsułki do prania

Dołącz do dyskusji 0

Przez lata istnienia YouTube’a widzieliśmy już wiele różnych wyzwań, rozpowszechnianych przez sławne osoby, gamerów czy zwykłe nastolatki. Jedne miały szczytny cel, tak jak Ice Bucket Challenge, inne były nieszkodliwe, a kolejne po prostu głupie. Teraz nie chodzi już o przełknięcie łyżki cynamonu – przez YouTube’a przelewa się fala filmików ukazujących, jak młodsi i starsi rozgryzają w ustach kapsułki do prania. Brak słów.

Wiele firm sprzedających produkty dla gospodarstwa domowego ma w swojej ofercie kapsułki do prania, zwykle w postaci rozpuszczalnej torebki z jednym ładunkiem detergentu. Nowe wyzwanie, nazwane „Tide Laundry Pods Challenge” (od producenta popularnych środków piorących Tide), polega na przegryzaniu kapsułek i publikowanie w sieci filmów, które to dokumentują.

Zwykle rozgryzienie kapsułki z detergentem i uwiecznienie tego na filmie nie przychodzi nam do głowy, nawet podczas dłuższych posiadówek w toalecie, kiedy to już etykiety wszystkich chemikaliów będących w zasięgu ręki znamy na pamięć. Niektórym jednak z łatwością przychodzi łamanie solidnej bariery zdrowego rozsądku.

Choć wyzwanie „Tide Pods” niewątpliwie pojawiło się po raz pierwszy w sieci jako żart, zaowocowało zalaniem YouTube’a filmami ukazującymi, jak nastolatki i mentalnie młodsi od nich dorośli próbują poradzić sobie z paskudnym smakiem płynu do prania rozlewającego się po jamie ustnej.

YouTube przekazał, że nie będzie tolerować łamania zasad korzystania z serwisu i prosi o zgłaszanie filmów, które ukazują próby podejmowania wyzwania z kapsułkami piorącymi. Tylko oznaczone w ten sposób materiały zostaną usunięte.

Do akcji przeciwko tego typu pomysłom dołączają się inne firmy, takie jak Procter&Gamble czy osoby publiczne.

Wychodzi na to, że niebawem na etykietach środków, które po spożyciu, kontakcie z oczami bądź skórą, wywołują uszkodzenia lub komplikacje zdrowotne, pojawią się nowe napisy. Wytyczne będą brzmieć jakoś w rodzaju: „Trzymać poza zasięgiem dzieci do lat trzech i jutuberów wrażliwych na podejmowanie idiotycznych wyzwań”.

źródło: Slashgear, FastCompany, CBS News

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.

Komentarze

Mediaexpert - mega okazje!
Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona