Wiadomo już, dlaczego Samsung nie sprzedaje Galaxy Note 5 w Europie

Jeśli gdzieś w głębi Waszego serca tliła się jeszcze nadzieja, że Samsung Galaxy Note 5 pojawi się oficjalnie w Polsce, to niestety muszę Was zmartwić, że szanse na to spadły właśnie praktycznie do zera. Rory O’Neill, Vice President of Brand and Marketing Samsunga w Europie, wyjaśnił dlaczego podjęto taką decyzję.

Trzeciego lutego, dosłownie jak grom z jasnego nieba, zaskoczyła nas informacja, że długo wyczekiwany w Polsce Galaxy Note 5 pojawił się w ofercie jednego z naszych rodzimych sklepów z elektroniką. Niestety radość ta trwała bardzo krótko, bowiem dość szybko rzecznik prasowy Samsunga, Olaf Krynicki, napisał na Twitterze, że smartfon nie znajduje się oficjalnej polskiej dystrybucji. Wkrótce potem Sferis wycofał go ze swojej oferty.

Ci bardziej wytrwali mimo wszystko mogli dalej mieć nadzieję, że sytuacja się odmieni i niedługo dostaną możliwość zakupu Galaxy Note 5 w naszym kraju. Niestety, okazuje się, że szanse na to są znikome. Potwierdzeniem tego są słowa Rory’iego O’Neilla z europejskiego oddziału Samsunga. W wywiadzie dla portalu TechRadar powiedział on, że według badań zachowań użytkowników wynika, że ci na Starym Kontynencie w głównej mierze wykorzystują swoje urządzenia do rozrywki, a nie jako narzędzie do pracy i właśnie dlatego nie zdecydowano się u nas wprowadzić do sprzedaży Galaxy Note 5.

We studied that the user patterns for large-screen devices in Europe were much more entertainment-centric, viewing-centric, than while the Note proposition is really good, is more on the productivity side and personal organisation side.

Najgorsze jednak w tym wszystkim jest to, że Samsung zamierza trzymać się tej strategii i nadal przeprowadzać takie analizy. Jeśli więc zachowania użytkowników się nie zmienią, to europejski debiut Galaxy Note 6 również może stać pod znakiem zapytania.

Źródło: TechRadar przez Android Headlines