W LG również szykują się zmiany. Są one niezbędne, aby szybciej odpowiadać na potrzeby dynamicznie zmieniającego się rynku

Zmiany są potrzebne. Ba, są nawet niezbędne. Zwłaszcza, jeśli wchodzi w grę utrzymanie lub umocnienie swojej pozycji na rynku. Jak wiadomo, realia na nim panujące szybko się zmieniają i jedynym wyjściem jest zaakceptowanie i dostosowanie się do nich. Inaczej oznacza to całkowitą eliminację lub przesunięcie na zupełny margines.

Sztandarowym przykładem jest Nokia, która „przespała” boom na smartfony. Efektów tego nie trzeba nikomu przypominać, ponieważ każdy je doskonale zna. W nieciekawym położeniu znalazł się również Samsung. Dotknęła go stagnacja i chociaż wciąż pozostaje największym producentem smartfonów na świecie, to 2015 rok zakończy z wynikiem o 1% gorszym (pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy) niż w zeszłym roku, podczas gdy wszyscy konkurenci zanotują kolejne wzrosty (największy Huawei – około 40% rok do roku).

Dlatego dyrekcja Samsunga postanowiła powziąć pewne postanowienia, aby wyjść z tej niekorzystnej sytuacji i znów zająć pozycję lidera w segmencie urządzeń mobilnych. Większe zmiany szykują się za to w LG – tam restrukturyzacji poddano wszystkie działy, aby łatwiej móc dostosowywać się do nowych potrzeb dynamicznie rozwijającego się rynku.

Rozpoczęto od rotacji na stanowiskach kierowniczych. Od 1 stycznia 2016 roku najważniejszymi osobami (tzw. Representative Directors z uprawnieniami do podejmowania kluczowych decyzji) w LG będą:

  • Jo Seong-jin – prezes i CEO Home Appliances & Air Solutions,
  • Juno Cho – prezes i CEO Mobile Communications,
  • David Jung – prezes i CFO (dyrektor finansowy).

Obecny wiceprezes i CEO Koo Bon-joon dołączy do kierownictwa spółki LG Corp.

Nowa struktura daje wszystkim czterem działom (Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance & Air Solution oraz Vehicle Components) większą autonomię i możliwość szybszego odpowiadania na nowe potrzeby rynku oraz wykorzystywania nadarzających się okazji biznesowych.

David Jung (prezes i dyrektor finansowy) będzie także brał udział w nadzorowaniu międzynarodowej sprzedaży, działań marketingowych oraz produkcji globalnej, a także w spełniania wymogów jakości przez poszczególne produkty.

Powyższe zmiany mają pozytywnie wpłynąć na pozycję całej marki i pomóc jej w dalszym rozwoju. Ciekawe, jak przełoży się to na powodzenie urządzeń mobilnych Koreańczyków – warto bowiem przypomnieć, że w Q3 ich smartfony „wypadły” z TOP 5 najlepiej sprzedających się marek na świecie.

Źródło: LG Newsroom