czerwony OnePlus 6 Amber Red (fot. OnePlus)

W Indiach to OnePlus jest liderem w segmencie smartfonów premium. Nawet Samsung został zdetronizowany

Po raz pierwszy w historii istnienia firmy, OnePlus zdołał pokonać Samsunga na stale rozwijającym się indyjskim rynku smartfonów premium. 

Roszady na pierwszym miejscu największych producentów smartfonów w Indiach są doprawdy zaskakujące. Nie chodzi tylko o ogólną sprzedaż, gdyż wiadomo, że Indie są przykładem kraju, gdzie największym zainteresowaniem cieszą się urządzenia z niskiej i średniej półki. Udaje się tam też znaleźć nowych właścicieli dla smartfonów z najwyższej półki cenowej, a to właśnie zbytem takich modeli zainteresowani są najbardziej producenci – w końcu to na ich sprzedaży mogą zarobić najwięcej.

Zatem według najnowszej analizy indyjskiego rynku smartfonów, dokonanej przez Counterpoint Research, OnePlusowi udało się prześcignąć Samsunga w segmencie smartfonów premium w drugim kwartale 2018 roku. Chińczycy przywłaszczyli sobie aż 40% tej wąskiej działki, co oczywiste – dzięki premierze OnePlusa 6.

Gdyby spojrzeć z nieco dalszej perspektywy, zobaczymy, że producent ten świetnie się rozwija w Indiach. Został najszybciej rosnącą marką w kategorii urządzeń premium (z roku na rok statystyki skoczyły aż o 446% w górę), podczas gdy w porównaniu z ubiegłym rokiem, Apple i Samsung sprzedali mniej swoich flagowców.

Jak radzi sobie konkurencja OnePlusa, biorąc pod uwagę najdroższe i najmocniejsze urządzenia Apple i Samsunga?

Samsung zdobył 34% indyjskiego rynku w segmencie premium, co wydaje się dobrym wynikiem, ale tylko dopóki porównamy go z drugim kwartałem 2017 roku. Okazuje się, że w tym kraju liczba sprzedanych Galaxy S9 jest o 25% mniejsza niż Galaxy S8 rok temu. Apple w ogóle w tym pojedynku przestało się liczyć, bo udział tego producenta w ogólnym obrazie smartfonów premium to 14% – i jest to najgorszy wynik giganta z Cupertino od lat.

OnePlus w dalszym ciągu będzie skupiał się na Indiach, gdyż to z tego rynku pochodzi prawie jedna trzecia globalnych przychodów firmy. Oczywiście żaden producent nie chce też zaniedbywać Europy i Ameryki Północnej, ale jeśli ktoś dotąd myślał, że to te rynki są dla producentów smartfonów najważniejsze, to jest w błędzie. Indie są jeszcze ziemią niepodbitą, jeśli chodzi o topowe urządzenia, ale ten stan długo nie potrwa. Nic dziwnego, że OnePlus chce zyskać sobie tam miano najskuteczniejszego smartfonowego konkwistadora.

 

źródło: Counterpoint przez Android Authority