Volvo stawia na rzeczywistość mieszaną

Szwedzki koncern samochodowy połączył siły z marką Varjo w celu zaprojektowania pierwszej na świecie aplikacji rzeczywistości mieszanej.

Rzeczywistość mieszana to innowacyjna technologia łącząca wirtualny obraz z rzeczywistym. Polega na wyświetlaniu obrazów, najczęściej w formie hologramów nanoszonych na przeźroczyste ekrany w goglach lub specjalnych okularach. Dzięki temu użytkownik widzi elementy cyfrowe bezpośrednio w realnym świecie.

Jednym z bardziej znanych producentów tego typu rozwiązania jest amerykańska firma Varjo, która od dłuższego czasu zajmuje się rozwojem oraz sprzedażą wysokiej jakości gogli do systemów rzeczywistości rozszerzonej. To właśnie ona zainteresowała szwedzkiego giganta motoryzacyjnego Volvo, który zdecydował się nie tylko wejść we współpracę, ale także zainwestować w start-up rzeczywistości mieszanej.

Współpraca ta może w przyszłości nie tylko pomóc podczas projektowania samochodów i ich prototypów, ale także ułatwić rozwój designu, a nawet rozszerzyć testy systemów bezpieczeństwa. Za pomocą gogli marki Varjo projektanci Volvo mogą odbyć wirtualną podróż nieistniejącym jeszcze samochodem i dokonywać symulacji jego podzespołów na wiele lat przed jego powstaniem.

Mieszana rzeczywistość potrafi także nanieść na wyświetlany obraz dodatkowe wirtualne obiekty, np. nagle wybiegające z lasu zwierzę lub inny pojazd wyłaniający się zza rogu. Varjo zapewnia, że ich system jest tak głęboko zintegrowany z funkcjami auta, że wirtualna rzeczywistość idealnie splata się z tą prawdziwą. Pozwala to dokładnie przetestować systemy hamowania, a także technologie asystujące jazdę.

Volvo Cars i Varjo po raz pierwszy umożliwiły prowadzenie prawdziwego samochodu przy użyciu zestawu gogli i aplikacji mieszanej rzeczywistości, dodając elementy wirtualne i określone funkcje, które wydają się prawdziwe dla kierowcy i zarówno są rozpoznawalne dla czujników samochodu.

Źródło: Volvo