Użytkownicy Androida odinstalowują aplikacje częściej niż właściciele iPhone’ów

Trzy na dziesięć aplikacji zainstalowanych przez użytkownika Androida, zostanie później odinstalowanych, i pozbywają się oni apek dwa razy częściej niż użytkownicy iOS – tak wynika z analizy firmy AppsFlyer.

Firma analityczna przestudiowała 20 milionów odinstalowań 500 aplikacji na całym świecie, w okresie od września do października bieżącego roku. Określiła ona „wskaźnik deinstalacji” jako stosunek liczby odinstalowań aplikacji do liczby ich instalacji.

I tak, wskaźnik ten prezentuje 43% dla gier na Androida, podczas gdy współczynnik ten na iOS wynosi 13%. Dlaczego użytkownicy Androida odinstalowują gry znacznie częściej? AppsFlyer sugeruje, że przeciętne urządzenie z Androidem na pokładzie ma mniejszą pamięć wewnętrzną niż iPhone’y. Druga rzecz to to, że gry wychodzące na iOS są zwykle wyższej jakości i po prostu podobają się użytkownikom.

Patrząc globalnie, badania wykazały, że aplikacje deinstalowane są częściej w krajach rozwijających się niż na przykład w Stanach Zjednoczonych. Analitycy ponownie przypisują ten wynik temu, że w wielu miejscach na świecie dostępne są telefony niższej jakości, o mniejszej ilości miejsca na dane.

Żeby zmniejszyć współczynnik deinstalacji, AppsFlyer sugeruje poprawę rzetelności opisów w sklepach z aplikacjami. Dzięki temu użytkownicy będą dokładnie wiedzieć, czego się spodziewać. Obecnie niemal każda aplikacja opisywana jest jako „wspaniała”, „magiczna” czy „niesamowita” – nic więc dziwnego, że ludzie je opuszczają, kiedy po pięciu minutach okazuje się, że żadne z tych określeń nawet w przybliżeniu do nich nie pasują.

AppsFlyer sugeruje deweloperom, żeby baczniej przyglądali się statystykom odinstalowań, by dostrzec wzorce zachowań, sugerujące, dlaczego ktoś odinstalował aplikację. Pozwoli to zorientować się, gdzie ich program wymaga jeszcze ulepszeń.

 

źródło: AppsFlyer przez pocketgamer.biz