Tesla Model S

123000 sztuk samochodów Tesla S trafi do serwisów z powodu wady wspomagania kierownicy

Tesla ogłosiła akcję serwisową, w której wzywa właścicieli 123000 egzemplarzy Tesli S do spotkania się z technikiem firmy. Pojazdy dotknięte usterką związaną z układem wspomagania kierownicy, zostały wyprodukowane przed kwietniem 2016 roku. Problem nie dotyczy pojazdów, które opuściły mury fabryki później ani Modeli 3 i X.

Istotą problemu jest prawdopodobnie wadliwy element układu wspomagania kierownicy, który jest mocno podatny na korozję.

Tesla zaczęła drogą mailową informować właścicieli Modelu S o akcji serwisowej. W wiadomościach pada ostrzeżenie przed możliwością wystąpienia potencjalnych problemów z pewnymi elementami układu wspomagania kierownicy, które są niepotrzebnie wystawione na działanie korozji. Usterka nie uniemożliwi kierowania samochodem, ale w efekcie mogą pojawić trudności z manewrami na parkingu czy podczas wolnej jazdy – wtedy kierowca musiałby użyć większej siły przy kręceniu kółkiem.

Tesla zdecydowała się więc wycofać wszystkie potencjalnie uszkodzone sztuki auta, nawet jeśli podczas użytkowania nie zdarzały się problemy ze wspomaganiem kierownicy. Właściciele samochodów objętych akcją, powinni zgłosić się do najbliższego punktu naprawczego.

Tego typu sytuacje nie są niczym niezwykłym. W sierpniu 2017 roku General Motors musiało podjąć decyzję o wycofaniu z użytku i wezwaniu do serwisów 800000 ciężarówek – właśnie z powodu wadliwego układu kierowniczego ze wspomaganiem. Tam sytuacja była o tyle niebezpieczna, że wspomaganie „znikało” nagle, i równie niespodziewanie „wracało”, co mogło tworzyć wiele niebezpiecznych sytuacji na drodze.

źródo: CNBC przez Slashgear