Tablety Amazon Kindle Fire HD z reklamami na ekranie zablokowanym (update)

Amazon potwierdził, że nowe tablety Kindle Fire HD będą wyświetlać reklamy – tak zwane Special Offers. Dzięki temu cena urządzeń jest niższa i bardziej atrakcyjna dla klienta. Jeżeli chodzi o inwazyjność reklam, nie będą one przeszkadzać w codziennym użytkowaniu tabletu, a jedynie od czasu do czasu pojawiać się na ekranie zablokowanym i w niektórych aplikacjach.

Z reklamami są zaznajomieni posiadacze tańszych wersji czytników książek elektronicznych Amazon Kindle. Sam jest użytkownikiem jednego z takich urządzeń i z czystym sercem mogę polecić je każdemu, kto nie chce przepłacać. Wbrew pozorom, wyświetlane na ekranie blokady i na dolnej belce biblioteki informacje o promocjach w sklepie Amazon ożywiają czytnik. Zmieniają się bardzo często i niemalże za każdym razem, gdy biorę Kindle’a do ręki, na ekranie widzę inny plakat reklamujący książkę, film, usługę lub sprzęt elektroniczny. Niektóre z nich są naprawdę pomysłowe i przyjemne dla oka. Jeżeli reklamy na Kindle Fire HD będą działać w podobny sposób, użytkownicy nie będą się skarżyć.

Mimo to, czytniki Kindle i tablety Kindle Fire HD różnią się w jednej podstawowej kwestii. Podczas gdy posiadacze tych pierwszych mogą zapłacić kilkadziesiąt dolarów więcej i kupić Kindle’a bez reklam, właściciele Fire HD będą zmuszeni do oglądania reklam. Serwis Engadget, powołując się na wiadomość od jednego ze swoich czytelników, stwierdził, że „wkrótce” na rynku pojawią się tablety niewyświetlające reklam, ale rzecznik Amazonu zaprzeczył tej informacji.

Podczas konferencji prasowej szóstego września, Jeff Bezos, szef Amazonu, podzielił się myślą przewodnią filozofii marketingowej firmy: „Chcemy zarabiać wtedy, gdy ludzie korzystają z naszych urządzeń, nie kiedy je kupują”. Najwyraźniej reklamy na tabletach są jednym z jej owoców… szkoda tylko, że zostały wciśnięte na listę „funkcji”.

AKTUALIZACJIA (09.09.2012):

Wygląda na to, że Amazon zmienił zdanie i za dodatkowe 15 dolarów będzie można nabyć tablet bez reklam. Ciekawe!

via Boy Genius Report