(fot. pixabay.com)

T-Mobile ma problem z iPhone’ami, bo same wysyłają płatne SMS-y za granicę

I na razie nic nie da się z tym zrobić

Od kilku dni klienci T-Mobile zgłaszają się do Biura Obsługi Klienta z dziwną usterką. Otrzymują po kilka, a nawet kilkadziesiąt SMS-ów z długim ciągiem liter i cyfr od nadawcy podpisanego „info”. O co chodzi i – przede wszystkim – ile to będzie kosztować abonentów T-Mobile?

Spokojnie, to tylko awaria

Na szczęście, osobliwe SMS-y nie są świadectwem tego, że ktoś zhakował nam telefon i niebawem odezwie się z notką z żądaniem okupu. Uniemożliwione jest jednak normalne korzystanie z iMessage i FaceTime. Sprawa jest jednak o tyle ciekawa, że usterka dotyka tylko osoby używające iPhone’ów w sieci T-Mobile. Oczywiście rzecz nie dotyczy wszystkich użytkowników iPhone’ów w sieci T-Mobile, co dowodzi, że nie jest to usterka wywołana przez operatora, a raczej przez jakąś nieprawidłowość w oprogramowaniu smartfonów.

Przykład wiadomości z kodami (fot. Niebezpiecznik)

Osoby, które spotkały się z tymi dziwnymi wiadomościami, muszą uzbroić się w cierpliwość. Ci, którzy zdecydowali się skontaktować w tej sprawie z Biurem Obsługi Klienta, dowiedzieli się, że iPhone’y działające w T-Mobile z jakiegoś powodu nie mogą uruchomić aplikacji iMessage. Żeby to zrobić, smartfon wysyła SMS-a na systemowy numer Apple w Wielkiej Brytanii, a z powrotem powinien otrzymać powiadomienie, że funkcja jest już aktywna. Z niewiadomego powodu, SMS-y zwrotne są zniekształcone. Urządzenie nie rozpoznaje zaszyfrowanej wiadomości, iMessage nie jest aktywowany, i proces się powtarza. Skutkuje to nabijaniem rachunku abonenta, bo SMS-y zagraniczne są płatne (niewiele, ale jednak).

Jest tymczasowe rozwiązanie

Jeśli otrzymaliśmy choć jednego SMS-a z dziwnym kodem na swojego iPhone’a, a w ustawieniach Wiadomości widzimy przy włączonej funkcji iMessage komunikat „Czekam na aktywację”, to warto wypróbować patent jednej z osób, która zetknęła się z tym problemem:

  • należy wejść w ustawienia i wyłączyć iMessage
  • następnie trzeba wyłączyć FaceTime
  • zrestartować iPhone’a
  • ponownie włączyć iMessage i FaceTime

Powyższy sposób jest rozwiązaniem tymczasowym – T-Mobile nie podało żadnej oficjalnej wiadomości, co zrobić w wypadku, gdy na nasz telefon zaczną spływać nieprawidłowe SMS-y aktywujące iMessage.

Technicy T-Mobile zastanawiają się, co jest przyczyną usterki. Poszkodowani klienci powinni zadzwonić na BOK i zgłosić reklamację. Ze zwrotem środków, które w ten sposób wyparowały z konta, nie powinno być problemu.

iOS 13.1 dostępny do pobrania. Lista poprawek dawno nie była aż tak długa

źródło: Niebezpiecznik