Huawei ciągle umacnia swoją pozycję w Polsce. Klienci go kochają, konkurenci powinni się go bać | Tabletowo.pl

Huawei ciągle umacnia swoją pozycję w Polsce. Klienci go kochają, konkurenci powinni się go bać

Dołącz do dyskusji 0

Jeszcze kilka lat temu marka Huawei uznawana była w Polsce za egzotyczną. Dziś jest jedną z najpopularniejszych. Do tego producent nieustannie umacnia swoją pozycję w kraju nad Wisłą. Wnioski są dwa: klienci pokochali produkty tej firmy, a konkurenci powinni się jej bać.

W styczniu 2018 roku Huawei miał 27,1% udziału w segmencie smartfonów w Polsce. Dla porównania, w październiku 2017 roku miał 23,3%, więc w ciągu zaledwie trzech miesięcy udało się je zwiększyć o 3,8 punktów procentowych. W połączeniu z faktem, że jest to ponad 1/4 całego rynku, konkurenci nie powinni bagatelizować osiągnięć marki. Tym bardziej, że Huawei chce stać się Numerem Jeden w kraju nad Wisłą.

Jeszcze bardziej godnym podziwu faktem jest, że w styczniu 2018 roku udział smartfonów Huawei w segmencie 300-400 euro wzrósł rok do roku z zaledwie 8,9% do aż 53,6%. Oznacza to, że średnio co drugie sprzedane urządzenie w cenie z ww. widełek miało na obudowie logo tej marki! To wręcz oszałamiający wzrost i wynik, który konkurentów powinien – delikatnie mówiąc – zawstydzić.

Spora w tym zasługa Huawei Mate 10 Lite, który w styczniu był najczęściej kupowanym smartfonem w Polsce, mimo że kosztował więcej niż wynosiła średnia rynkowa. W dodatku ten model to kolejny, jeszcze większy hit sprzedażowy marki. Przez pierwszych 14 tygodni dostępności sprzedawał się dwa razy lepiej niż Huawei P10 Lite.

Huawei jednak nie tylko średniakami stoi. Firma coraz mocniej napiera również na segment droższych urządzeń. I robi to z powodzeniem. W styczniu 2018 roku miała bowiem 4,8% udziałów w rynku smartfonów kosztujących 600 euro i więcej. Dla porównania, w styczniu 2017 roku Chińczycy mogli się pochwalić jedynie 1,2%.

Huawei przy okazji poinformował także, że obecnie jest największym producentem tabletów w Polsce – posiada w tym segmencie 29% udziałów. Oprócz tego, firma ma też 10% udziałów w polskim rynku najdroższych laptopów. I tutaj również jest zamiar polepszenia wyniku, m.in. poprzez wprowadzenie do sprzedaży w naszym kraju Huawei MateBook X Pro.

Na koniec warto jeszcze dodać, że wkrótce ruszy nowa promocja, dzięki której będzie można kupić Huawei Mate 10 Lite w nowej, niższej cenie.

Polecamy również:

Huawei nie żałuje, że wszedł na rynek laptopów

Źródło: Huawei

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.

Komentarze

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona