Spotify testuje reklamy sterowane głosem

Spotify nie próżnuje i ciągle poszukuje nowych rozwiązań, które mają wzbogacić usługę o kolejne możliwości. Dzisiaj ogłoszono nowość, która może zmienić serwisy strumieniowe. Szwedzi postanowili zainwestować w technologię głosową, a owocem tego są nowe reklamy ze sterowaniem głosowym.

Znaczenie asystentów głosowych rośnie z roku na rok. Jeszcze niedawno była to funkcja spotykana tylko w niektórych urządzeniach, a teraz nawet koncerny motoryzacyjne wprowadzają ją do swoich samochodów. Dzięki poleceniom głosowym można w łatwy i szybki sposób wykonywać różnego rodzaju zadania. Deweloperzy ze Spotify postanowili przenieść tę funkcję o krok dalej i stworzyli reklamy, które można kontrolować za pomocą głosu.

Na początek technologia ta jest dostępna tylko w dwóch reklamach – Axe Unilever oraz podcastu Stay Free: The Stash of the Clash. W momencie, w którym użytkownik usłyszy reklamę, którą można sterować głosem, może powiedzieć „odtwórz teraz”, po czym zostanie włączona odpowiednia treść. Co więcej, Spotify zapewnia, że mikrofon w urządzeniu będzie włączony tylko i wyłącznie podczas trwania reklamy oraz sam się wyłączy, jeśli użytkownik powie coś innego niż „odtwórz teraz”.

Na razie za pomocą reklam sterowanych głosem będą promowane tylko wewnętrzne treści i usługi. Nie wiadomo kiedy ta funkcja zostanie udostępniona zewnętrznym firmom. Co ważne, nowa opcja jest dostępna tylko dla części użytkowników z USA, którzy używają darmowej odsłony Spotify. Dodatkowo, testowana jest na urządzeniach zarówno z systemem iOS, jak i Android. Producent zadbał również o możliwość jej wyłączenia w ustawieniach aplikacji.

Bardzo możliwe, że funkcja ta testowana jest w USA, ponieważ w kwietniu Pandora, czyli największy konkurent Spotify, również rozpoczął testowanie na tamtejszym rynku reklam sterowanych głosem. Na razie nie zapowiedziano, kiedy nowe reklamy będą dostępne na innych rynkach.

Źródło: The Verge, Tech Crunch