Sony nie boi się innowacji – Japończycy wypuścili na rynek wiele przełomowych smartfonów

Jeśli chodzi o smartfony, Sony kroczy swoją własną ścieżką i raczej rzadziej niż częściej ogląda się na konkurencję, chociaż w większości przypadków w ogóle tego nie robi. Urządzenia tej marki niewątpliwie są charakterystyczne. Producent nie boi się innowacji, czego dowodem jest fakt, że na przestrzeni kilku ostatnich lat wypuścił na rynek wiele przełomowych sprzętów.

Każdy, kto pamięta markę Sony Ericsson wie, że oferowała ona naprawdę genialne telefony. Sam byłem posiadaczem kultowego modelu K750i i z bólem serca się z nim rozstawałem. Kiedy z „Sony Ericsson” pozostało już samo „Sony” czasy się zmieniły i zaczął się boom na smartfony. Zaprezentowana na początku 2013 roku Sony Xperia Z stanowiła dla producenta całkowicie nowy początek i narodziny filozofii Omnibalance, kontynuowaną przez pięć lat. Model ten w swoim czasie był naprawdę cool, bowiem jako pierwszy na rynku miał pyło- i wodoszczelną obudowę, spełniającą wymagania standardów IP55/IP57.

Sony także jako pierwsze wypuściło na rynek smartfon z wyświetlaczem o rozdzielczości 4K (mowa oczywiście o Xperii Z5 Premium) oraz smartwatch z Androidem Wear i GPS-em (chodzi tu o SmartWatch 3). W 2017 Japończycy poszli o kolejny krok dalej, prezentując Xperię XZ Premium, czyli pierwszy na świecie sprzęt z ekranem 4K HDR i możliwością nagrywania wideo w trybie super slow motion (w HD 720p przy 960 klatkach na sekundę).

Również w 2017 roku Sony pokazało światu Xperię XZ1, która jako pierwsza na świecie potrafiła tworzyć modele 3D w czasie rzeczywistym. W tym, 2018, Japończycy zaprezentowali natomiast Xperię XZ2. Model ten jest pierwszym modelem w portfolio, reprezentującym filozofię Ambient Flow, a jednocześnie też pierwszym smartfonem na rynku, potrafiącym nagrywać wideo w rozdzielczości 4K i HDR oraz potem odtwarzać je na ekranie. Do tego jest w stanie także rejestrować filmy w trybie super slow motion w Full HD przy 960 klatkach na sekundę.

Jak widać, Sony nie można odmówić odwagi we wdrażaniu innowacji do swoich urządzeń, przede wszystkim smartfonów. Klienci zdają się jednak tego nie dostrzegać lub być może nie jest to to, czego oczekuje przeciętny użytkownik. Inaczej dział mobilny firmy nie znajdowałby się w tak niekorzystnej sytuacji.

fot. Sony

Źródło: Blog Sony