Przecież to będzie katastrofa. Nowa wersja okularów Spectacles może pojawić się latem tego roku 16
Okulary Spectacles

Przecież to będzie katastrofa. Nowa wersja okularów Spectacles może pojawić się latem tego roku

Minął już ponad rok od dnia, w którym firma Snap Inc., do której należy Snapchat, zaprezentowała swoje okulary, służące dwóm celom: zwracaniu na siebie uwagi oraz nagrywaniu „okrągłych” materiałów wideo, idealnie nadających się do publikacji w snapchatowych Stories. Okazały się finansową klapą, ale ich producent najwyraźniej niczego się z tej historii nie nauczył.

Według najnowszych wieści, tegoroczna wersja okularów Spectacles będzie różnić się od edycji z 2016 roku kilkoma istotnymi szczegółami. Oprócz takiej kosmetyki jak nowe kolory obudowy czy naprawienie błędów w oprogramowaniu, okulary zyskają wodoodporność oraz zostaną wyposażone w dwie kamery. Dzięki nim możliwe będzie eksperymentowanie z efektem głębi 3D w filmach.

Z pewnością nie będzie to jakaś rewolucja, gdyż najwyraźniej Spectacles 2 (czy jakkolwiek okulary te zostaną nazwane) nie zyskają pełni funkcji „prawdziwych” gogli rozszerzonej rzeczywistości. Zresztą, nie po to chyba powstają – pierwsze Spectacles nagrywały 10-sekundowe filmiki przeznaczone do wysyłania ich przez Snapchata. Można więc zgadywać, że kolejna wersja tego gadżetu będzie jeszcze lepiej sprawdzać się jako prosta zabawka.

Przecież to będzie katastrofa. Nowa wersja okularów Spectacles może pojawić się latem tego roku 17

Okulary Spectacles nie okazały się jednak hitem. Snap Inc. sprzedał tylko 150 000 par, a w magazynach zalegają części, z których można by złożyć kolejne kilkaset tysięcy. Wychodzi więc na to, że albo firma nie może pogodzić się ze stratą tak dużych ilości podzespołów, albo nie zdaje sobie sprawy, jak wielką klapą były pierwsze Spectacles. Stawiałbym na to pierwsze, jednak mam wrażenie, że przez Spectacles 2 firma popadnie w jeszcze większe kłopoty. Już teraz kondycja Snap Inc. nie jest najlepsza, a wypuszczenie na rynek urządzenia w prawie niezmienionej formie, która nie przyjęła się wcześniej, może bardziej zaszkodzić niż pomóc.

To się po prostu nie ma prawa udać.

https://www.tabletowo.pl/2017/11/09/40-mln-dolarow-straty-snapchat/

źródło: AndroidAuthority