fot. Pexels, seeklogo

Samsung wciąż najlepszym producentem smartfonów mimo 13-procentowych spadków sprzedaży

19 procent – spośród wszystkich urządzeń na świecie sprzedanych w trzecim kwartale tego roku, właśnie tyle stanowią urządzenia wyprodukowane przez Samsunga. Mimo niekwestionowanej przewagi nad innymi graczami na tym wymagającym rynku, dystans, jaki dzieli koreańskiego giganta od Huawei, zaczyna się zmniejszać.

Według raportu Counterpoint Research, w trzecim kwartale 2018 roku Samsung sprzedał 72,2 mln sztuk smartfonów. To nieco lepszy wynik niż w wypadku kwartału drugiego, ale aż 13% mniej niż rok wcześniej.

Przyczyny takich spadków poszukuje się w obniżeniu zapotrzebowania na nowe smartfony. Globalny rynek smartfonów odnotował w Q3 2018 spadek w wysokości 5%. Największy rynek świata w tej branży, Chiny, odnotowały spadek sprzedaży już piąty kwartał z rzędu.

Sytuacja na froncie

Podczas gdy wprowadzenie na rynek Galaxy Note 9 pomogło uzyskać Samsungowi lepszą sprzedaż w trzecim kwartale tego roku, największym wygranym może okazać się Huawei. Tej firmie udało się zyskać o 33% większy udział w rynku niż rok temu. Chińczycy (razem z Honorem) odpowiedzialni są sprzedaż 14% smartfonów w okresie od lipca do września 2018 r., w liczbie 53,2 mln sztuk.

Trzecie miejsce, po Samsungu i Huawei, okupuje Apple. Urządzenia z logo nadgryzionego jabłka to 12% sprzedanych w Q3 2018 smartfonów. Kolejni na liście są Oppo i Xioami, z dziewięcioma procentami udziału w globalnej sprzedaży inteligentnych telefonów.

Ciekawostką jest, że Samsungowi udało się „odbić Indie” z rąk Xiaomi. Na początku roku chiński producent tak wzmógł sprzedaż w tym kraju, że stał się w nim najważniejszym producentem. Jak widać – nie na długo. Również w Europie Koreańczykom idzie całkiem nieźle – zajmują pierwsze miejsce wśród innych sprzedawców smartfonów, z udziałem wynoszącym 37%.

 

źródło: Sammobile