Fot: Samsung

Samsung w formie. Firma promuje swoje dyski SSD serią świetnych reklam

Nie od dziś wiadomo, że dobra kampania marketingowa może pomóc zdziałać cuda. Producent z Korei Południowej już nie raz pokazywał, że potrafi stworzyć ciekawe, trafiające do szerokiego grona odbiorców, reklamy. Czy kampania promująca dyski SSD okaże się być wizerunkowym sukcesem?

Nadrzędne hasło, które promuje całą kampanię, brzmi „To nie Twoja wina”. Jeśli coś nie działa, jeśli tracicie dane, a gry nie ładują się tak szybko, jak dawniej, to – zdaniem Samsunga – winne są przestarzałe dyski twarde, które wykorzystują standard HDD. W każdym z klipów promocyjnych możemy obserwować osoby, które uczestniczą w terapii grupowej. Po podzieleniu się swoimi opowieściami o wolno działających komputerach, prowadzący musi oczywiście zaproponować rozwiązanie problemów, które mogą dotknąć wielu użytkowników komputerów. Tym rozwiązaniem są – a jakżeby inaczej – szybkie dyski SSD od Samsunga.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=73&v=tvhmJFdjpMc

https://www.youtube.com/watch?v=lo6QA4-1l-I

https://www.youtube.com/watch?time_continue=68&v=B04D2Y9BvoI

W komunikacie prasowym, który promuje nową kampanię producenta zwrócono też uwagę na to, że dyski SSD – w przeciwieństwie do starszych odpowiedników – nie zawierają żadnych części obrotowych, co czyni je znacznie bardziej trwałymi niż tradycyjne dyski twarde. Producent przypomina też, że dane przechowywane są na chipach półprzewodnikowych, które mają zapewniać znacznie szybsze przetwarzanie nagromadzonych na nośnikach danych.

Samsung znów wyśmiewa Apple w swojej reklamie. Tym razem za celowe spowalnianie iPhone’ów

Miłym akcentem jest udostępnienie przez Samsunga kalkulatora, który w dość nietuzinkowy sposób pomoże Wam sprawdzić, w jakim wieku znajduje się Wasz komputer. Jeśli macie stare skrzynie, które wykorzystują takie wynalazki techniki jak 4 GB RAM, wiekowe dyski HDD na złączu SATA, nie bądźcie zdziwieni, jeśli kalkulator zasugeruje Wam, że utknęliście w średniowieczu ;) SSD oczywiście nie są panaceum na wszystkie problemy branży PC, jednak dobrze przeprowadzona kampania – a tak odbieram tę, którą właśnie rozpoczął Samsung – na pewno może zainteresować wielu użytkowników możliwościami nowych dysków twardych.

źródło: Samsung, opr. własne