IDC: rynek tabletów zalicza spadek. Pierwszy raz w pięcioletniej historii

O tym, że rynek tabletów się nasycił, mówimy od dłuższego czasu. Ale nie jest to jednak tylko i wyłącznie nasza obserwacja, a fakt potwierdzony właśnie przez IDC. Z najnowszego raportu wynika bowiem, że czwarty kwartał ubiegłego roku okazał się niejako historyczny. Otóż to właśnie wtedy zaliczył pierwszy spadek w ilości dostaw urządzeń na rynek.

Od 2010 roku liczba dostaw, jak i sama sprzedaż tego typu urządzeń, z kwartału na kwartał rosła jak szalona. I nie ma się co dziwić – tablety były nową kategorią produktów, każdy chciał mieć możliwość zapoznania się choćby z jednym z jej przedstawicieli. Od tego czasu jednak sporo się zmieniło.

Spadku sprzedaży tabletów można upatrywać głównie w następujących czynnikach:

Spójrzmy jednak na dane liczbowe.

IDC wykazało, że w czwartym kwartale 2014 roku na półki sklepowe na całym świecie trafiło 76,1 miliona tabletów i urządzeń hybrydowych. To o 3,2% mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego (wtedy była mowa o 78,6 milionach sztuk). To co prawda niewielki spadek, ale mimo wszystko znaczący. Zwłaszcza, że – jak wspomniałam – ma miejsce pierwszy raz w pięcioletniej historii tabletów.

Pierwsza piątka producentów, która sprzedaje najwięcej tabletów (wyniki za ostatni kwartał 2014):

W całej tej informacji jedna rzecz jest pozytywna – mimo nieciekawego ostatniego kwartału 2014 roku, liczba tabletów dostarczonych na rynek w 2014 roku była o 4,4% wyższa niż w roku poprzednim – wyniosła w sumie 229,6 mln sztuk.

Exit mobile version