fot. Amazon

Google niebawem zostanie wyparte przez chińskie firmy na rynku inteligentnych głośników

Nie było tajemnicą, że najlepiej sprzedającymi się inteligentnymi głośnikami na świecie są te od Amazonu. Wydawało się jednak, że Google ma na tym rynku lepszą pozycję.

Zgodnie z danymi dostarczonymi przez Canalys, globalna sprzedaż inteligentnych głośników w trzecim kwartale 2019 roku wzrosła aż o 44,9% w porównaniu z poprzednim rokiem. W sumie firmy produkujące taki sprzęt znalazły nabywców dla 28,6 mln sztuk. Najlepiej poradził sobie Amazon, którego walcowate Echo oraz głos Alexy są dla wielu synonimami inteligentnego głośnika. I nic dziwnego – praktycznie co trzecie tego typu urządzenie na świecie pochodzi od Amazonu. Firma utrzymała tytuł lidera i zanotowała solidny, niemal 66-procentowy wzrost.

Dość ciekawie przedstawia się druga i trzecia pozycja. W trzecim kwartale 3,9 mln sztuk swoich głośników sprzedał koncern Alibaba, zyskując udział w rynku na poziomie 13,6%. Trzecie jest Baidu, czyli kolejna chińska firma, która w segmencie inteligentnych urządzeń z głośnikiem zanotowało ogromny wzrost 290,1%. 

Google jest najwyraźniej bardzo osłabione, bo choć spadając z wyższej pozycji, udało się mu utrzymać czwarte miejsce, to ujemny wzrost -40,1% wskazuje, że to tylko początek. Wkrótce miejsce giganta z Mountain View zajmie Xiaomi, które przy wzroście w skali 77,7% roku raczej nie oszczędzi Google. Amerykański producent będzie musiał zadowolić się w przyszłym roku piątym miejscem. Niewykluczone, że przesunięcia w tabelach nastąpią po ogłoszeniu wyników sprzedaży za ostatni kwartał 2019.

Canalys, oprócz powyższych danych, wskazuje na coraz większe zainteresowanie smartgłośników z ekranami. W takiej kategorii prowadzi Baidu, a zaraz za nim znajduje się Amazon.

źródło: Canalys dzięki wirtualnemedia.pl