W Mapach Google pojawią się reklamy? To byłaby spora zmiana

„Google” jest obecnie niemal synonimem internetu, ze względu na powszechność swojej wyszukiwarki internetowej. Dla wielu Mapy tego dewelopera są też podstawową nawigacją i zmieniły sposób, w jaki podróżujemy czy poruszamy się w miejskiej dżungli. I to bez żadnych opłat w postaci konta Premium, abonamentu czy choćby reklam w aplikacji. To ostatnie może się jednak zmienić.

Rzecz jasna, Google w żaden sposób nie potwierdza oficjalnie, że pracuje nad monetyzacją Map za pomocą reklam. O takiej możliwości wspomniał jednak Philipp Schindler, jeden z szefów biznesowych Google.

Najwyraźniej Google zastanawia się, jak może zarobić nieco na reklamach umieszczanych w Mapach. Oczywiście nie chodziłoby o banery wyświetlane gdzieś nad, pod czy obok interesującej nas mapy. A przynajmniej – mamy taką nadzieję. Tego typu zabieg sprawiłby, że korzystanie z aplikacji stałoby się niezwykle irytujące, z czego Google na pewno zdaje sobie sprawę. Chodzi bardziej o reklamy w wynikach wyszukiwania lub systemie rekomendacji.

Biorąc pod uwagę, że użytkowników Map Google są miliony, treści sponsorowane, nawet podane w ograniczonej formie – tak, by nie przeszkadzały w normalnym użytkowaniu aplikacji, mogłyby wygenerować spore zyski. Na podobnej zasadzie pokazują się nam reklamy w wynikach wyszukiwania w przeglądarce Chrome czy innych – najbardziej trafne linki często oznaczone są etykietą „Reklama”. Czasem jest to nawet kilka pozycji.

 

Przykład pierwszy z brzegu

Google najwyraźniej nie obawia się zarobić na produkcie, który udostępnia i ulepsza nieodpłatnie od lat. Ale wie także, że musi być ostrożne – wyniki wyszukiwania w Mapach nie mogą być zapchane reklamami, bo ludzie przestaną używać aplikacji i skorzystają z produktów konkurencji, wolnych od reklamozy. Pytanie tylko, do kogo można się zwrócić w tej sprawie, bo szczerze powiedziawszy, Google ma znacznie bardziej rozwiniętą usługę map od Apple.

Na ręce Google będzie też z pewnością patrzeć Unia Europejska. Firma już nieraz została ukarana finansowo za działania sprzeciwiające się konkurencji, więc ostrożność w temacie reklam w mapach na pewno jej nie zaszkodzi.

 

źródło: Bloomberg przez Slashgear