W Mapach Google pojawią się reklamy? To byłaby spora zmiana | Tabletowo.pl

W Mapach Google pojawią się reklamy? To byłaby spora zmiana

Dołącz do dyskusji 0

„Google” jest obecnie niemal synonimem internetu, ze względu na powszechność swojej wyszukiwarki internetowej. Dla wielu Mapy tego dewelopera są też podstawową nawigacją i zmieniły sposób, w jaki podróżujemy czy poruszamy się w miejskiej dżungli. I to bez żadnych opłat w postaci konta Premium, abonamentu czy choćby reklam w aplikacji. To ostatnie może się jednak zmienić.

Rzecz jasna, Google w żaden sposób nie potwierdza oficjalnie, że pracuje nad monetyzacją Map za pomocą reklam. O takiej możliwości wspomniał jednak Philipp Schindler, jeden z szefów biznesowych Google.

Najwyraźniej Google zastanawia się, jak może zarobić nieco na reklamach umieszczanych w Mapach. Oczywiście nie chodziłoby o banery wyświetlane gdzieś nad, pod czy obok interesującej nas mapy. A przynajmniej – mamy taką nadzieję. Tego typu zabieg sprawiłby, że korzystanie z aplikacji stałoby się niezwykle irytujące, z czego Google na pewno zdaje sobie sprawę. Chodzi bardziej o reklamy w wynikach wyszukiwania lub systemie rekomendacji.

Biorąc pod uwagę, że użytkowników Map Google są miliony, treści sponsorowane, nawet podane w ograniczonej formie – tak, by nie przeszkadzały w normalnym użytkowaniu aplikacji, mogłyby wygenerować spore zyski. Na podobnej zasadzie pokazują się nam reklamy w wynikach wyszukiwania w przeglądarce Chrome czy innych – najbardziej trafne linki często oznaczone są etykietą „Reklama”. Czasem jest to nawet kilka pozycji.

Przykład pierwszy z brzegu

Google najwyraźniej nie obawia się zarobić na produkcie, który udostępnia i ulepsza nieodpłatnie od lat. Ale wie także, że musi być ostrożne – wyniki wyszukiwania w Mapach nie mogą być zapchane reklamami, bo ludzie przestaną używać aplikacji i skorzystają z produktów konkurencji, wolnych od reklamozy. Pytanie tylko, do kogo można się zwrócić w tej sprawie, bo szczerze powiedziawszy, Google ma znacznie bardziej rozwiniętą usługę map od Apple.

Na ręce Google będzie też z pewnością patrzeć Unia Europejska. Firma już nieraz została ukarana finansowo za działania sprzeciwiające się konkurencji, więc ostrożność w temacie reklam w mapach na pewno jej nie zaszkodzi.

źródło: Bloomberg przez Slashgear

Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.

Komentarze

Logowani/Rejestracja jest chwilowo wyłączona