(źródło: pexels.com)

Zamiast dwóch reklam w środku filmu na YouTube, będziesz mógł obejrzeć trzy, przed jego rozpoczęciem

Jeśli testowane przez YouTube rozwiązanie zostanie wprowadzone w życie, to skończą się sytuacje, w których interesujący nas film jest przerywany przez reklamy. Zamiast tego będziemy mogli obejrzeć je przed rozpoczęciem odtwarzania pożądanego klipu.

Oczywiście YouTube nie zamierza kompletnie przestawiać się z systemu reklam wrzucanych w środek filmów – są zbyt skuteczne, żeby to zrobić. Nowa strategia firmy ma jednak sens.

Użytkownik, wybierając opcję obejrzenia reklamy przed materiałem zamiast w jego trakcje, zwiększy o 40% szanse na to, że treść promocyjna nie pojawi się w połowie klipu. Jak wykazały badania, im mniej razy YouTube przerywa film, by pokazać reklamy, tym chętniej użytkownik ogląda je przed rozpoczęciem odtwarzania właściwego materiału.

(zdj. Phone Arena)

Opcja ta testowana jest na razie w wersji desktopowej YouTube’a, ale wkrótce może przenieść się na smartfony i smart TV. Liczba widzów łączących się z serwisem przez telewizor bardzo szybko rośnie – i jest to większy wzrost niż w wypadku urządzeń mobilnych i komputerów. Ogólnie rzecz biorąc, na ekranach telewizyjnych każdego dnia wyświetlanych jest 180 milionów godzin treści z YouTube.

Zauważa się także, że coraz więcej widzów korzysta ze strony głównej YT, decydując się na odtworzenie jednego z zaprezentowanych tam klipów. W ciągu ostatnich 3 lat wskaźnik korzystania z umieszczanych tam propozycji wzrósł 10-krotnie.

A Wy, czy wolelibyście obejrzeć kilka reklam przed uruchomieniem filmu na YouTube, czy Waszym zdaniem lepiej działa to obecnie?

https://www.tabletowo.pl/2018/11/20/google-youtube-dyrektywa-o-prawie-autorskim-na-jednolitym-rynku-cyfrowym-acta-2-apel-akcja-saveyourinternet/

źródło: Phone Arena