Prześwietlenie aplikacji – Samsung Gear S2. Wszystko, co dotyczy oprogramowania najnowszego smartwatcha z Tizenem, w jednym miejscu
Aplikacje w Gear S2 pod lupą Tabletowo.pl

Gry
Beeater
Typ tej gry jest dość znany – należy rosnąć i się rozwijać, nie pozwalając przy tym, by inni użyli nas do własnego rozwoju. W tym celu należy stawać na drodze osobników od siebie mniejszych, a unikać tych większych. Gra potrafi wciągnąć, jeżeli już opanujemy podstawowe zasady. Aplikacja wykorzystuje tylko dotykowy ekran, także o wsparciu dla obrotowego pierścienia możemy zapomnieć (i tak nie wyobrażam sobie jej zastosowania). Sam interfejs nie został niestety dopasowany do okrągłego ekranu, co można zauważyć na górnych i bocznych krawędziach wyświetlanego obrazu.
- Zaczynamy jako jedna z najmniejszych kropek…
- …by wkrótce rosnąć i być zagrożeniem praktycznie dla każdego.
- Niestety chwila nieuwagi może doprowadzić do porażki.
Cena | Wsparcie dla obrotowego pierścienia | Wymaga telefonu | Wymaga aktywnego łącza internetowego | Interfejs graficzny dla S2 | Podsumowanie |
---|---|---|---|---|---|
darmowe | NIE | NIE | NIE | NIE |
Colora
Gra, która sprawdza umiejętności zapamiętywania odpowiednich sekwencji. Ekran podzielony jest na cztery równe części, każda w innym kolorze. Następnie aplikacja podświetla kilka ćwiartek w odpowiedniej kolejności. Naszym zadaniem jest powtórzyć sekwencję bez żadnej pomyłki. Jeżeli nam się uda, otrzymamy kolejny zestaw kombinacji. Jeżeli nie, gra się kończy. Niestety nie odnajdziemy tutaj żadnego systemu rankingu ani nawet zapisu najlepszego wyniku, co automatycznie zmniejsza chęć zmierzenia się z wyzwaniem.
- W grze musimy powtarzać sekwencje za prezentacją programu
- Najmniejsza pomyłka powoduje koniec gry
Cena | Wsparcie dla obrotowego pierścienia | Wymaga telefonu | Wymaga aktywnego łącza internetowego | Interfejs graficzny dla S2 | Podsumowanie |
---|---|---|---|---|---|
darmowe | NIE | NIE | NIE | TAK |
CubeRunner
Odmiana gry, która swojego czasu była dość popularna na smartfony i tablety. Zapewnia rozgrywkę 3D, w której naszym zadaniem jest przemieszczanie się naprzód w tunelu. Po drodze możemy napotkać sześciany , które należy omijać – trzy kolizje z nimi kończą zabawę. Do zmiany kierunku wykorzystywane są czujniki wychylenia, które jednak niekoniecznie są dobrze interpretowane na zegarku. Co więcej, wymaga to od nas dość niewygodnego ułożenia całej ręki, które szybko może zakończyć się bólem mięśni. No cóż, zawsze pozostaje opcja gry na Gear S2 po uprzednim zdjęciu go z nadgarstka.
- W menu gry sprawdzimy najlepszy wynik, zmienimy ustawienia dźwięku i rozpoczniemy grę
- Podczas rozgrywki należy przechylać zegarek by unikać sześciany…
- … w przeciwnym razie szybko przegramy
Cena | Wsparcie dla obrotowego pierścienia | Wymaga telefonu | Wymaga aktywnego łącza internetowego | Interfejs graficzny dla S2 | Podsumowanie |
---|---|---|---|---|---|
4,97 zł | NIE | NIE | NIE | NIE |
Doodle War
Jest to naprawdę prosta gra o podstawowych zasadach. Cała rozgrywka polega na poruszaniu pierścienia bądź przesuwaniu palcem po ekranie. Co to powoduje? Nasz główny „bohater”, czyli rakieta, którą ktoś chyba zabrał z kolorowanek dla dzieci, przesuwa się w prawo bądź w lewo. Automatycznie pojazd również wystrzeliwuje przed siebie – czyli w górę ekranu – pociski, które najlepiej, by trafiły w naszych wrogów. Gra sprowadza się zatem do przesuwania rakiety w taki sposób, by niszczyła wrogie jednostki, a dodatkowo nie otrzymywała obrażeń z ich strzałów bądź bezpośredniego uderzenia. Na górze ekranu odnajdziemy pasek żywotności pojazdu, jak i uzyskany wynik. Nie odnajdziemy tutaj żadnych bonusów czy dodatkowej broni.
- Grafika wygląda jak z kolorowanek dla dzieci
- Strzelając należy likwidować wrogów i uważać na ich ataki
- Jeżeli stracimy punkty wytrzymałości (niebieski pasek u góry) przegrywamy grę
Cena | Wsparcie dla obrotowego pierścienia | Wymaga telefonu | Wymaga aktywnego łącza internetowego | Interfejs graficzny dla S2 | Podsumowanie |
---|---|---|---|---|---|
darmowe | TAK | NIE | NIE | TAK |
Finding Color Game
Brat Finding Color Game (ten sam deweloper). Interfejs został dostosowany do ekranu Gear S2 i dzieli go na 4 obszary (podobnie jak w Colora). Sama rozgrywka polega na dotknięciu najjaśniejszej ćwiartki ekranu. Brzmi prosto? Bo takie jest. Przynajmniej do momentu, kiedy na reakcję mamy dosłownie setne sekundy. Przy podłączeniu słuchawek Bluetooth usłyszymy również pojedyncze melodie, które przypominają te z gry Mario Bros.
- Menu gry jest bardzo proste
- Podczas rozgrywki należy dotknąć najjaśniejszą ćwiartkę ekranu
- Z kolejnymi poziomami czasu na reakcję jest coraz mniej
Cena | Wsparcie dla obrotowego pierścienia | Wymaga telefonu | Wymaga aktywnego łącza internetowego | Interfejs graficzny dla S2 | Podsumowanie |
---|---|---|---|---|---|
3,52 zł | NIE | NIE | NIE | TAK |
Firefly
Gra w pewnym stopniu logiczna, która wymaga pewnej analizy aktualnej sytuacji. Po ekranie przemieszczać się będą małe kulki, które – jak sugeruje nazwa – to świetliki. Naszym zadaniem jest zagonić jak największą ilość do światła, gdzie będą się one… spalać. Tak, to brutalna gra. Pamiętajmy o tym, zanim damy dzieciom do zabawy ;-).
Na każdym etapie możemy stworzyć jedną startową kulę światła. Po chwili ona znika i – jeżeli żadnej takiej już nie ma na mapie – etap się kończy. Cała zabawa polega na tym, by w tym czasie jak najwięcej zielonych obietków wpadło w naszą pułapkę. Wówczas one też zamieniają się w białe kule i uderzenie w nie zamienia kolejne. Taka reakcja łańcuchowa.
Na każdym poziomie otrzymujemy inną wymaganą ilość minimalną przekształconych świetlików. Jeżeli przekroczymy tę liczbę, przechodzimy dalej. W późniejszych etapach pojawiają się też inne odmiany kulek, które zwiększają promień rażenia. Ogólnie gra potrafi wciągnąć na dłużej.
- Co misję otrzymamy większą ilość wymaganych punktów
- Klikając na ekran tworzymy pierwszą białą kulę; kuleczki wpadając na nie tworzą reakcję łańcuchowych
- W późniejszych etapach możemy spotkać inne kropki…
- …które powodują większe wybuchy
Cena | Wsparcie dla obrotowego pierścienia | Wymaga telefonu | Wymaga aktywnego łącza internetowego | Interfejs graficzny dla S2 | Podsumowanie |
---|---|---|---|---|---|
darmowe | NIE | NIE | NIE | NIE |
Gear Pong
Mobilna wersja klasycznego Ponga. Grać można oczywiście tylko z wirtualnym przeciwnikiem. Sama rozgrywka jest trudna. Bardzo trudna. Tak naprawdę dotrwanie do czwartego odbicia jest prawie niemożliwe. Zwłaszcza, że gra nie została dostosowana do okrągłego ekranu i nie wszystko się na nim mieści. Wygranie okazało się dla mnie niemożliwe, ale to po części dlatego, że gra zupełnie nie zachęciła mnie do dalszej rozgrywki. Zazwyczaj całość polega na odbiciu piłeczki, by szybko poleciała do przeciwnika, który ją odbije. Wówczas mamy 50/50 szans, że wygramy – jeżeli odbijemy, punkt zapewniony dla nas, bo przeciwnik nigdy nie daje rady. Jeżeli przeleci koło nas… Wiadomo, punkt dla przeciwnika. Zero dłuższej rozgrywki.
- Gra to klasyczny pong… tyle że obrócony o 90 stopni
- Rozgrywka nie jest łatwa ale też niestety niezbyt ekscytująca….
- … i często kończy się porażką
Cena | Wsparcie dla obrotowego pierścienia | Wymaga telefonu | Wymaga aktywnego łącza internetowego | Interfejs graficzny dla S2 | Podsumowanie |
---|---|---|---|---|---|
darmowe | TAK | NIE | NIE | NIE |
Invaders S2
Mobilna wersja na zegarki klasycznej gierki typu arcade. Niektórym pewnie zakręci się łezka w oku. Gra polega na zestrzeleniu wszystkich przeciwników zanim ci dotrą na dół ekranu. Do sterowania naszym statkiem używać będziemy obrotowego pierścienia, który automatycznie wystrzeliwuje również pocisk przy każdym przeskoku. Strzelić można również poprzez dotknięcie ekranu. Pierwsza opcja niestety nie zawsze jest dobrym pomysłem – w danej chwili tylko jeden pocisk może znajdować się na wyświetlaczu. To oznacza, że po ruchu i chybionym strzale musimy poczekać przed oddaniem kolejnego. Niemniej gierka przyjemna na zajęcie w wolnej chwili.
- Gra jest mobilną adaptacją znanego klasyka
- Podczas rozgrywki musimy pokonać przeciwników…
- … inaczej, gdy dotrą na sam dół, przegramy.
Cena | Wsparcie dla obrotowego pierścienia | Wymaga telefonu | Wymaga aktywnego łącza internetowego | Interfejs graficzny dla S2 | Podsumowanie |
---|---|---|---|---|---|
3,99 zł | TAK | NIE | NIE | TAK |
Lubberly Bird
Smartwatchowa wersja popularnej gry Flappy Bird. Całość polega na stukaniu w ekran – przy każdym tapnięciu ptaszek podskakuje w locie do góry. Jeżeli nic nie będziemy robić, zacznie opadać na dół. Naszym zadaniem jest przeprowadzenie go pomiędzy rurami, żywcem wyciągniętymi z gry Mario Bros. Jeżeli uderzymy w którąkolwiek z nich – przegrywamy. Gra się mało wygodnie. Po pierwsze, jest to kwestia potrzeby uderzania w ekran, i to dość częstego, przez co zasłaniamy sobie kolejne przeszkody. Po drugie, brak wsparcia dla obrotowego pierścienia. Po trzecie, brak wsparcia dla okrągłego ekranu, co może przeszkadzać przy dłuższej rozgrywce.
- W grze należy stukać w ekran by stworek podskakiwał…
- … i omijał na swej drodze wszystkie rury….
- … gdyż inaczej zakończy swój żywot
Cena | Wsparcie dla obrotowego pierścienia | Wymaga telefonu | Wymaga aktywnego łącza internetowego | Interfejs graficzny dla S2 | Podsumowanie |
---|---|---|---|---|---|
darmowe | NIE | NIE | NIE | NIE |
SlickBall
Prosta i banalna, to pierwsze skojarzenia, jakie przychodzą na myśl podczas rozgrywki. Cały mechanizm polega na „tapnięciu”, czyli stuknięciu palem w ekran w odpowiednim momencie. Kiedy następuje? Gdy zielone kółko, które kręci się dookoła po trasie okręgu, znajdzie się w odpowiedniej pozycji. Jeżeli się spóźnimy bądź pospieszymy – przegrana. Z każdym poprawnym stuknięciem ruch koła jest przyspieszany. Niestety łatwo stuknąć minimalnie dalej na ekranie, niż jest to wymagane, co powoduje zakończeniem rozgrywki. Jest to niestety spore niedopatrzenie ze strony dewelopera i może bardzo utrudnić rozgrywkę.
- Cały interfejs wygląda dość prosto.
- Trzeba pamiętać, by klikać w odpowiednim momencie…
- …i odpowiednim miejscu, gdyż inaczej gra bierze to jako naszą rezygnację z rozgrywki.
Cena | Wsparcie dla obrotowego pierścienia | Wymaga telefonu | Wymaga aktywnego łącza internetowego | Interfejs graficzny dla S2 | Podsumowanie |
---|---|---|---|---|---|
darmowe | NIE | NIE | NIE | TAK |
Snake
Aplikacja to tak naprawdę klasyczny snake. Jeżeli ktoś nie zna – należy poruszać się wężem po mapie i zbierać pokarm, uważając przy tym na ściany oraz własne ciało. Uderzenie w którekolwiek powoduje natychmiastową porażkę. Gra wspiera zarówno ekran dotykowy, jak i obrotowy pierścień. Przy tej drugiej warto jednak uważać, zwłaszcza podczas wykonywania gwałtownych manewrów – łatwo wykonać o jeden przeskok za dużo i uderzyć we własny ogon. Snake został w pełni dopasowany do okrągłego ekranu. Gra zapisuje najlepszy wynik i pokazuje go na górze ekranu wraz z aktualnym.
- Rozgrywkę rozpoczynamy przesuwając palcem po ekranie
- Podczas samej rozgrywki zbieramy zielone kwadraty, sterując dotykiem lub koroną
- Natrafienie na zaokrągloną ścianę kończy się porażką, tak samo uderzenie we własne ciało
Cena | Wsparcie dla obrotowego pierścienia | Wymaga telefonu | Wymaga aktywnego łącza internetowego | Interfejs graficzny dla S2 | Podsumowanie |
---|---|---|---|---|---|
3,83 zł | TAK | NIE | NIE | TAK |
SpaceWar
Gra bardzo, ale to bardzo podobna do Doodle War. Jednak kilka znaczących różnic jest. Przede wszystkim graficznie – tutaj jakość elementów jest na wyższym poziomie. Sama gra wygląda jak faktycznie tytuł akcji, a nie bajka dla dziecka. Dodatkowo wraz z rozwojem rozgrywki możemy zdobywać różne bonusy, jak szybsze strzelanie, inny sposób rozchodzenia się pocisków czy też bariera ochronna. Również przeciwnicy są bardziej zróżnicowani, częściej sami w nas strzelają oraz wykonują inne manewry. Bardzo przyjemna gra, która dodatkowo została dopasowana do okrągłego ekranu.
- Grafika w tej grze wygląda o wiele lepiej
- Również i tutaj strzelamy oraz unikamy pocisków wrogów
- Przegrywamy, gdy skończy się czerwony pasek żywotności na górze ekranu
Cena | Wsparcie dla obrotowego pierścienia | Wymaga telefonu | Wymaga aktywnego łącza internetowego | Interfejs graficzny dla S2 | Podsumowanie |
---|---|---|---|---|---|
3,95 | TAK | NIE | NIE | TAK |
True Color Game
Brat Finding Color Game (ten sam deweloper). Gierka raczej nie jest skierowana do daltonistów – trzeba tutaj rozpoznawać kolory. Chociaż z drugiej strony, kolor, którego poszukujemy, wyświetlany jest na środku ekranu, zatem porównać jest do czego. Interfejs został dostosowany do ekranu Gear S2 i dzieli go na 4 obszary (podobnie jak w Colora). Sama rozgrywka polega na dotknięciu odpowiedniego koloru przed upływem czasu. Który jest tym prawidłowym? Gra wyświetla go na samym środku w centralnym kółku. Zatem klikamy na kolor mu odpowiadający i zdobywamy kolejne punkty. Nic specjalnie skomplikowanego, chociaż może pomóc w wypełnieniu wolnego czasu. Przy podłączeniu słuchawek Bluetooth usłyszymy również pojedyncze melodie, które przypominają te z gry Mario Bros.
- Menu wygląda identycznie jak w Finding Color
- Podczas rozgrywki należy dotknąć prawidłowej ćwiartki ekranu
- Na samym środku mamy podpowiedź jaki kolor wybrać
Cena | Wsparcie dla obrotowego pierścienia | Wymaga telefonu | Wymaga aktywnego łącza internetowego | Interfejs graficzny dla S2 | Podsumowanie |
---|---|---|---|---|---|
2,99 zł | NIE | NIE | NIE | TAK |
Spis treści:
1. Wstęp i kilka luźnych uwag
2. Społecznościowe
3. Zdrowie
4. Podróżowanie
5. Narzędzia
6. Gry
7. Organizacyjne
8. Media i informacje
9. Użytkowanie na co dzień
10. Podsumowanie i spis wszystkich aplikacji
Jeżeli znalazłeś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij tutaj. Możesz też zgłosić błąd pisząc na maila.
Komentarze